Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liika kofeiini raskaana?

Vierailija
12.12.2009 |

Eikös suositus ole jotain 3kuppia päivässä? No mitäs jos juo enemmän. Onko löydetty jotain yhteyttä mitä liika kofeiini saattaa vaikuttaa lapseen? Entä mitä tupakka 1-2per/pvä vaikuttaa lapseen? Onko nämä niitä joiden tiedetään olevan haitallisia mutta ei pystytä toteamaan mitä aiheuttaa? Tietääkö joku? Valistakaa :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, mutta tupakointi vaikuttaa lapseen aika monellakin tapaa. Lapsi saattaa olla pieni syntyessään,kärsiä vierotusoireista, riskit allrgioihin suuremmat ja eikös se keuhkojenkin kehitykseen vaikuta lapsella.

Tää aloitus tuntuu kyllä taas siltä et provo haisee, koska tuosta tupakan poltosta raskauden aikana on niin paljon täällä väännetty.

Itse olen raskaana ja lopetin polttamisen samantien kun testi näytti positiivista, enkä voi ymmärtää ihmisiä jotka polttavat raskaana ollessaan. Eikö sen vertaa lastansa ajattele että voisi sen tupakan lopettaa.

Jokainen taaplaa tyylillään, mutta kovat tunnontuskat siitä saa jos polttaa raskausajan ja lapsi ei syntyessään olekaan ns. normaali. Sitten voikin loppuikänsä miettiä, että miksi poltin.

Vierailija
2/5 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan määrästä kyselin siksi että olen kuullut että nämä tupakan aiheuttamat oireilut yms olisi todettu niillä jotka polttavat paljon tupakkaa päivässä eli yli 5kpl per päivä. Siksi kysyin että mitäs jos määrä on 1-2kpl/pvä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli omasta puolesta voin sanoa, että maksimimäärä (neuvolan suositusten mukaan) kofeiinia ei vaikuttanut lapseen.

Vierailija
4/5 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö muita kommentteja/kokemuksia/tietoa?

Vierailija
5/5 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin tupakka menee sikiölle istukan kautta.

Lapsi pissaa niitä myrkkyjä ja nieleskelee vettä.

Yhden tupakan vaikutukset poistuu tupakoitsijasta 2 tunnissa, 12 h menee sikiön lapsivesissä. Mitä useamman tupakan poltat, sitä likasempaa vettä lapsella on.

Kun tupakoitsijan lapsi huutaa eikä lopeta, se huutaa niitä vierotusaineita. Siis haluaa tupakkaa, ei maitoa.

Ihan sama kuin muillakin jokka koukuttaa viinaa tai huumeita, lääkkeitä..

Sinun paha olo ei taas liity sikiön vointiin.

Itse lopetin polttamiset raskauteen. Ja kannatan pakkohoitoon laittoa jos äiti ei sitä itse lopeta.