Kummilapseni ei arvosta saamiaan lahjoja
Tykkään ostaa ihmisille lahjoja. Varsinkin kummilapsille olen aina yrittänyt hankkia jotain hauskaa yllätystä, yleensä en ole niin hintalappuakaan katsellut vaan olen ihan satsannutkin paketteihin.
Nyt yhden kummilapsen kohdalla mennyt lahjan antamisesta maku. Heillä ilmeisesti vaan revitään paketit auki kamalalla tohinalla eikö yhtään katsota, mitä lapset lahjaksi saa.
Viime joulun jälkeen kummilapsen äiti kyseli minulta kovasti, että mikä lahjoista oli minun antamani, että olikohan se vai se... En sanonut mitään. Oikeasti loukkaannuin, kun tajusin, että heillä 3 lasta vaan raastaneet paketit auki eikä vanhemmat edes seuranneet, kuka sai mitäkin.
Meillä oli lapsena aina niin, että tarkkaan katsottiin, mitä kukin mummi ja kummi oli lahjaksi antanut sen vuoksi, että lahjan saajaa osasi sitten kittää. Äiti kehui aina meille lapsille saamiamme lahjoja, jotta niitä oppisi arvostamaan, tyyliin, kyllä se Milla-täti taas osasi valita sinulle kivan kirjan tai onpa Anssi-sedältä tullut kaunis villapusero. Kun lahjan antajan sitten tapasi seuraavan kerran, osasi ihan oma-aloitteisesti kiittää, että kiitos siitä villapuserosta, se on tosi nätti ja laitan sen kouluun ekana päivänä. Tuli lahjanantajalle hyvä mieli.
Miksei vanhemmat enää kasvata lapsiaan ja opeta heille tapoja?
Kommentit (24)
Minä en ymmärrä teitä!Eikö antamisen ilo merkitse mitään?Ei kai joululahjoihin kirjoitella keneltä ne ovat,oli saaja minkäikäinen tahansa???
on olemassa ja hän tuo lahjat..joten ei hirveesti voi lapselta odottaa kiitosta lahjanantajalle...minä kiitän sit lapsen puolesta.
on olemassa ja hän tuo lahjat..joten ei hirveesti voi lapselta odottaa kiitosta lahjanantajalle...minä kiitän sit lapsen puolesta.
ETTÄ JOULUNA LAPSI EI OLE VASTAANOTTAMASSA NIITÄ PAKETTEJA, VAAN NÄKEE NE VASTA AATTONA, JOLLOIN LAPSI EI MITENKÄÄN VOI KIITTÄÄ NIISTÄ LAHJOISTA ETUKÄTEEN. GOT IT?
Yksi kiitoskerta todellakin riittää, mutta jouluna lapselle tämä ainut kiitoskerta voi tulla vasta paketin avaamisen jälkeen. Vai ojentavatko teillä sukulaiset lapsille ne lahjat ennen aattoa???