Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummilapseni ei arvosta saamiaan lahjoja

Vierailija
12.12.2009 |

Tykkään ostaa ihmisille lahjoja. Varsinkin kummilapsille olen aina yrittänyt hankkia jotain hauskaa yllätystä, yleensä en ole niin hintalappuakaan katsellut vaan olen ihan satsannutkin paketteihin.

Nyt yhden kummilapsen kohdalla mennyt lahjan antamisesta maku. Heillä ilmeisesti vaan revitään paketit auki kamalalla tohinalla eikö yhtään katsota, mitä lapset lahjaksi saa.

Viime joulun jälkeen kummilapsen äiti kyseli minulta kovasti, että mikä lahjoista oli minun antamani, että olikohan se vai se... En sanonut mitään. Oikeasti loukkaannuin, kun tajusin, että heillä 3 lasta vaan raastaneet paketit auki eikä vanhemmat edes seuranneet, kuka sai mitäkin.

Meillä oli lapsena aina niin, että tarkkaan katsottiin, mitä kukin mummi ja kummi oli lahjaksi antanut sen vuoksi, että lahjan saajaa osasi sitten kittää. Äiti kehui aina meille lapsille saamiamme lahjoja, jotta niitä oppisi arvostamaan, tyyliin, kyllä se Milla-täti taas osasi valita sinulle kivan kirjan tai onpa Anssi-sedältä tullut kaunis villapusero. Kun lahjan antajan sitten tapasi seuraavan kerran, osasi ihan oma-aloitteisesti kiittää, että kiitos siitä villapuserosta, se on tosi nätti ja laitan sen kouluun ekana päivänä. Tuli lahjanantajalle hyvä mieli.

Miksei vanhemmat enää kasvata lapsiaan ja opeta heille tapoja?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset vielä uskovat joulupukkiin niin silloinhan joulupukki tuo lahjat, eikä esim.kummitäti. Keskustelepa asiasta lasten äidin kanssa.

Vierailija
2/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat tuo joulupukki.Äiti kiittää kummeja lahjoista.Kylläkin niitä tulee vain yhden lapsen kummilta.Nyt kun lapsi jo iso ,eikä enää usko joulupukkiin,niin lapsi kiittää itse kummia.Äiti osti aiemmin kummille joululahjan, ja nyt lapsi mukana ostamassa lahjaa kummille.

Lahjat auotaan vuorotellen,että ehditään näkemään mitä missäkin paketissa on ja lapsen ilmeet,kun avaa lahjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat kaikki alle kouluikäisiä. Lasten äiti ei halua, että lapsille uskotellaan joulupukkisatua, mikä minusta kyllä kurjaa...

Kun viimeksi kysyin perheen tytöltä, 3v., mitä hän toivoo pukilta, tämä vastasi hiljaisella pienellä äänellä "EI joulupukki tuo lahjoja. Äiti ja isä ne ostaa." Totesin siihen, että joulupukki tuo ainakin mun lahjat. Tytön ilme oli jotenkin pettynyt. Ja äidin vihainen.

Itse uskoin pukkiin täysillä 8-vuotiaaksi. Silti oli aina selvää, että osa lahjoista on kummeilta, mummeilta, jne. Aina tiesin, että hyvää hyvyyttään myös muut ihmiset antaa toisilleen lahjoja, silti ei vähentänyt uskoa pukkiin. Vasta kun vuoden vanhempi serkkuni näytti papan autotallissa olleet pukin vaatteet aloin ajatella, että ehkä se pukkijuttu ei ihan menekään kuin on väitetty...

Vierailija
4/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea hyvästä tuuristasi. Onko jollakin ihan oikeasti näin pienet ongelmat elämässä? Kehtaako joku oikeasti olla noin pikkumainen?

Mene nyt vähän itseesi ja mieti uudelleen. Onko se tuon arvoista? Tilittää täällä kuinka pikku lapsi ei tule erikseen kiittämään ja mielistelemään sinua lahjasta. Olet naurettava!

Ymmärrän aloitukset "Mies hakkasi minua", mutta en jaksa ymmärtää näitä "Kummilapseni vain REPÄISI huolimattomasti lahjapakettini auki."

Hui kamala, jos lahjasi on sekoittunut muihin! Hui kamala, jos hän ei huomaa kiittää ja kumartaa sinua!

Ap, olet turhamainen pentu ja aika vähällä varmaan päässyt elämässäsi, jos tällaisesta täytyy ininää vääntää.

Vierailija
5/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jos oma elämäsi on niin kamalaa.

Kuka käski lukea tätä ketjua? Olisit keskittynyt niihin shokkiketjuihin ja jättänyt tämän lukematta. Otsikko kun varmaan jo kertoi, mistä kyse?

Vierailija
6/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

avautua lapsellisesti kuten ap. Samalle tasolle vajosin.

Vierailija
7/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paketti annetaan käteen niinkuin esim. synttäreillä, on eri asia, silloin tietenkin sanotaan kiitos heti kun paketti saadaan. Siitä ei kuitenkaan tarvitse kiitellä enää kun se on jo avattu.

Ap odottaa selkeästi ylistystä siitä että on ostanut kalliita lahjoja. Varsinaista joulumieltä!

Vierailija
8/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

innoissaan avaa nopeasti kaikki, ap vetää johtopäätöksen että juuri _hänen_ lahjaansa ei arvosteta!?

Millä ihmeen logiikalla näin?

Vierailija
9/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samanlainen sukulaisperhe, jossa on yksi lapsi, ihan pieni vielä, joka saa aivan itse repiä kaikki paketit auki, eikä vanhemmat yhtään katso, keneltä lahja on. Äiti sitten oikein ylpeilee tällä, että ei tiedä keneltä mikäkin on tyyliin "Meidän Nico-Petteri sai taas sellaisen parkkitalon, eikä mitään käsitystä keneltä se on, kun poika on niin nopea avaamaan paketteja, on oikea vilpertti ikäisekseen", jne.

Juu, ei tämän jälkeen ole paljon tuon vekaran lahjoihin panostettu... Ei ole kertaakaan kiitosta tullut lahjoista, itse kyllä kyselevät että mitäs heidän lahjasta tykättiin. Pitäis vissiin sanoa, että Ai mikäs se oli se teidän lahja... Mutta kun meillä aina katsotaan keltä mikäkin on.

Vierailija
10/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap odottaa selkeästi ylistystä siitä että on ostanut kalliita lahjoja. Varsinaista joulumieltä!

Kyllä mun mielestä pitää joulun jälkeen kiittää lahjan antajaa, ja vielä pitää tietää mistä lahjasta kiittää. Joku sitten on niin kiittämätön, että ei muka kiitä? huh huh... Ei ihme, että on huonotapaisia kakaroita, jos ei edes alkeellisempia käytöstapoja kotona opeteta, kuten kiitosta.

Vierailija
11/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tapa on se että ensin jaetaan lahjat, sitten jokainen voi niitä ruveta aukomaan. Täytyy myöntää että en ihan kaikkea voi mitenkään seurata. Lapsia on kolme ja mulla on vaan 2 silmää. Yleensä vielä vietetään sukujoulua joten porukkaa on enemmänkin kuin vain meidän perhe.

Ja sitähän se on, paketin avataan nopsaa, vasta sen jälkeen ruvetaan katsomaan tarkemmin että mitä sitä oikein tuli paketeista saatua.

Vierailija
12/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole koko lasten joulun idea?

Ja meillä muuten kylässä olevat sukulaiset sohlaa sen lahjojenjakotilanteen sellaiseksi kaaokseksi.

Ei ole meillä hirveästi sanansijaa siinä.

Vierailija
13/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä olen ihmetellyt vähän samaa asiaa. Olenkin vuosien varrella ruvennut ostamaan yhdelle kummilapselle vain jotain krääsää koska olen huomannut että lahja lentää joka tapauksessa jonnekin nurkkaan avaamisen jälkeen. Eikä kukaan sano mitään. Eikä varsinkaan kiitosta.

Toinen asia mikä ihmetyttää on nämä lahjoista narisijat. Eli joillain ihmisillä on tapana lahjan saatuaan ilmoittaa että no eihän me oikeastaan tällaista tarvita, mutta kyllä tarkemmin ajatellen tällä voi ehkä jotain käyttöä olla. Eräs sukulainen valittaa ja narisee joka joulu saamistaan lahjoista. No, enää ei lahjoja tule meiltä!

Vierailija
14/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muilta kuin meiltä vanhemmilta. Ettei sitten unohdu yksikään kumminkaima kiittää ja kumartaa hienosta paketistaan!

Tai sitten pitää tehdä lista mikä keneltäkin on, taidan avata kaikki paketit aattoyönä, tehdä listan mikä keneltäkin on ja paketoida uudestaan. Sitten aatto käytetään siihen että kuvataan lapsi yksitellen jokaisen paketin kanssa ja runoillaan vuolas kiitoskortti.

Juu näin mä teen!

Vierailija
15/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko, että lapset pitävät sinusta enemmän kun ostat heille kivoja lahjoja? Mitä väliä sillä on tietääkö lapsi mikä lahja on sinulta. Kyllä se silti lahjasta varmasti ilahtuu ja sillä leikkii tai käyttää sitä. Jos sinulle tulee lahjan antamisessa se ilo siitä, kun lahjan saaja kiitää ja kehuu sinua ja äitikin ylistää, niin mitä järkeä siinä on? Opettele nauttimaan ihan vaan siitä, että saaja tulee iloiseksi lahjasta ja saat ostaa kummeillesi lahjoja. Älä nyt vaan jätä ostamatta tälle kummilapselle lahjaa. Osta sitten vaikka jotain halpaa, niin ei niin harmita.

Olisipa minullakin kummilapsia joille ostaa lahjoja. Lapsille on niin kiva ostella lahjoja ja minun lahjat tulee aina joulupukilta eikä niissä edes ole antajan nimeä.

Vierailija
16/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muilta kuin meiltä vanhemmilta. Ettei sitten unohdu yksikään kumminkaima kiittää ja kumartaa hienosta paketistaan!

Tai sitten pitää tehdä lista mikä keneltäkin on, taidan avata kaikki paketit aattoyönä, tehdä listan mikä keneltäkin on ja paketoida uudestaan. Sitten aatto käytetään siihen että kuvataan lapsi yksitellen jokaisen paketin kanssa ja runoillaan vuolas kiitoskortti.

Juu näin mä teen!

Vierailija
17/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä pitää joulun jälkeen kiittää lahjan antajaa, ja vielä pitää tietää mistä lahjasta kiittää. Joku sitten on niin kiittämätön, että ei muka kiitä? huh huh... Ei ihme, että on huonotapaisia kakaroita, jos ei edes alkeellisempia käytöstapoja kotona opeteta, kuten kiitosta.

Kirjoitin myös:

"Jos paketti annetaan käteen niinkuin esim. synttäreillä, on eri asia, silloin tietenkin sanotaan kiitos heti kun paketti saadaan. Siitä ei kuitenkaan tarvitse kiitellä enää kun se on jo avattu. "

Eli miksi ei voi kiittää kun paketit saa, miksi pitää VIELÄ UUDELLEEN kiitellä jälkikäteen? eikö tosiaan yksi kiitoskerta riitä?

Vierailija
18/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ostaisit lapsille muutakin kuin Tiimarin krääsää

Vierailija
19/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan unohtaa itseni ja heittäytyä kiitosten mereen niitä upeita ihmisiä kohtaan jotka ovat elämämme pelastaneet ja ostaneet LAPSELLEMME LAHJAN!!!!

Kiitos teille, ihanille ihmisille!! :)

OK, sinä olet minäminä-ihminen, kiitos kun meille tämän tiedon jaoit

Lainaus:

Vierailija
20/24 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille on niin kiva ostella lahjoja ja minun lahjat tulee aina joulupukilta eikä niissä edes ole antajan nimeä.

että laiskuuttasi et ole viitsinyt nähdä vaivaa kirjoittaksesi pakettikorttiin oman nimesi. Jos meillä lahjoissa ei ole antajan nimeä, nin me vanhemmat ainakin itse kirjoitamme pakettiin keneltä se on. Jos esim miehen sisko tuo lahjoja, joissa ei ole antajan nimeä, niin kyllä me sen nimen siihen itse kirjoitamme. Joten ei ainakaan meidän lapsille nimettömiä paketteja pääse livahtamaan :)

Ne paketithan tuodaan eri aikaan, ja kyllä minä ainakin käyn pakettikortit läpi ja jos antajan nimi puuttuu, se sitten kirjoitetaan.

Eli voivat ne sinunkin kummilapsesi vanhemmat nimesi siihen pakettiin laittaa, sen jälkeen kun olet paketit sinne jättänyt.

Vaikka itse miten kuvittelet, että nyt säilyt nimettömänä :)