Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkääkö joku jouluruuista ihan oikeasti?

Vierailija
11.12.2009 |

En tee laatikoita itse, koska ne maistuvat mielestäni pahoilta. En tykkää myöskään riisipuurosta, rosollista tai lipeäkalasta.

Syön kyllä paljon KINKKUA

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken pitää olla selkeää ja tunnistettavissa.

Joululaatikot ovat parhaita, yksinkertaisia ja hyviä. Syön myös pelkkää perunaa voin kanssa mielelläni :)

Vierailija
2/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän kinkusta ja lanttu- ja porkkanalaatikosta. Rakastan mätiä, kylmäsavulohtaa... voisin syödä kaloja ja noita 3 laatikkoa sekä kinkkua koko joulukuun! Ja riisipuuroa meillä onkin ympäri vuoden, kunnolla maitoon keitettyä, aah!

En ymmärrä, kuinka ihmiset valittaa kun "koko joulun" pitää syödä jouluruokaa ja kuinka ovat siihen kyllästyneitä. Oikeesti, 2 - 4 päivää vuodessa, onko tuo nyt paljon. Meillä syödään kanssa kerran viikossa = 52 krt vuodessa, samoin kalaa, enkä ole niihinkään ylenmäärin kyllästynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö kinkkua, riisipuuroa, rosollia vähän maistan.

Vierailija
4/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluruokia. Ihan kaikkea. Valitettavasti kalaa en allergiani vuoksi voi syödä, mutta kaikkea mitä voin syödä menee kyllä suusta alas. Nyt kun olen raskaana niin saatan syödä vielä vähän normaalia enemmän :)

Vierailija
5/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistään kalasta en ole ylipäätään koskaan pitänyt.

Porkkanalaatikko menettelee.

Kinkku, peruna- ja lanttulaatikko sekä äitini hallitsema hyvä punajuurisotku ovat ihan loistavia, niillä mennään!

Vierailija
6/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunoita, karjalanpaistia, lanttu- ja porkkanalaatikkoa, graavilohta, rosollia, peruna-ja sienisalaattia, pipareita, torttuja ja taatelikakkua ja sitä ihanaa kinkkua syödään neljä päivää putkeen.

Vierailija
7/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna- ja lanttulaatikko on mun herkkua, porkkanalaatikkoakin syön ihan mielelläni. Rosollistakin tykkään. Itse teen perunalaatikon, anopilta saan porkkana- ja lanttulaatikot. Anopin tekemä lanttulaatikko on ihan huippua. Kinkusta en niin kauheasti välitä muuten kuin vastapaistettuna. Lohi ja muut kalat, jopa lipeäkala, on ihania.

Vierailija
8/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuden inhoamisten jälkeen. Niin kävi itselleni.

Vierailija
9/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kun Anopin tekemä maksalaatikko.Ja sen kanssa ihanaa,monta monta tuntia haudutettua palapaistia,nam!

Vierailija
10/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ole maistanut.

Vierailija
11/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluruokia!! Tenavana en niistä välittänyt, mutta nyt tuntuu ettei kunnon joulua tule ilman perinteisiä jouluruokia. Meillä niitä ei syödä pitkin vuotta, joten hyvin maistuu useana päivänä.

Vierailija
12/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan graavilohta ja graavisiikaa, imellettyä perunalaatikkoa, lanttulaatikkoa ja hyvin valmistettua kalkkunaa (ei mitään rullaa vaan kokonaista lintua).

En välitä kinkusta tai silleistä, syön niitä vain perinteen vuoksi. Lipeäkalaa en suostu syömään edes perinteen vuoksi, kuten en rosolliakaan.

Vierailija
13/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tykkäsin niistä suurimmasta osasta jo lapsena, ja nyt aikuisena oon alkanut rakastaa niitä loppujakin. Lipeäkalaa meillä ei kuitenkaan ole koskaan ollut, eikä se oikein ole suuhuni sopinut vieraissakaan joulupöydissä.

Vierailija
14/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään kinkusta, rosollista, jopa kaikista laatikoista! Mielestäni joulupöytään kuuluu myös lämminsavulohi ja pakasteherneet ja rosollille pitää olla se vaaleanpunainen vaahtosysteemi :) Namnam, nyt ei vaan varmaan mahdu kovin paljon jouluherkkuja mahaan raskauden takia. (Tuntuu, että voileivästäkin tulee ihan täyteen) Myös riisipuuro ja luumukiisseli on hyvää!

Erilaiset sillit jätän kyllä väliin!

Vierailija
15/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaruuat jätän allergian vuoksi väliin, mutta lapsesta asti (lähes) suurinta herkkuani on ollut äitini tekemä perunalaatikko. Myös porkkanalaatikko, kinkku ja rosolli maistuvat. Lanttulaatikko menettelee ja riisipuuro on hyvää.

Vierailija
16/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä, joista kukaan ei oikein pidä, ei ole pöydässä. Vain anoppi ja minä pidämme lipeäkalasta, joten syömme sitä kahdestaan aattonaattona.

Miksette te, jotka ette pidä jouluruuista, laita jouuksi jotain sellaista juhlaruokaa, joka maistuu?

Vierailija
17/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta laatikot ja rosolli sekä kalat. Syömme laatikoita kyllä muutekin kuin jouluna.

Vierailija
18/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastan jouluruokia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
19/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. maksapasteijaa, lanttulaatikkoa ja kinkkua+kastiketta syön mielelläni mutta noiden lisäksi "perinteisessä" pöydässä ei ole minulle mitään. Kasvisversio rosollista kelpaa kyllä, samoin kalkkunarulla, myös perunat eri muodoissaan jne. mutta en koske kaloihin ollenkaan.

Vierailija
20/22 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan erityisesti laatikoita, joista lanttulaatikko on mun suosikki. Mutta kaikki muukin on suurta herkkua- kalat, pateet, rosolli, kinkku... ja kaikki ihanat joululeivonnaiset. Jees, mä voisin syödä jouluruokaa helposti joulukuun alusta tonne tammikuun loppuun, eikä yhtään tekis tiukkaa (tai no housut ehkä kiristäis) :)