Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko kukaan muu täällä ns. "luovaan luokkaan"?

Vierailija
11.12.2009 |

Me ei olla duunareita eikä akateemisia eikä keskiluokkaa vaan mies on (pop)muusikko (säveltäjä, ym) minäkin teen musiikkia mutta lähinnä harrastukseksi. Kirjoitan myös kaikenlaista, mutten työkseni ainakaan vielä. Isona musta tulee kirjailija/runoilija/sanoittaja, nyt teen pienipalkkaisia "hanttihommia".

En pysty samaistumaan av:n luokkajakoihin, onko täällä muita samanlaisia perheitä?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan duunareitakin monenlaisia.

Vierailija
42/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ilmaisu olisi ollut "Löytyykö täältä muita luovia ihmisiä?"

Luova olet varmasti, mutta silti duunari. Ilmeisesti sinä jotenkin pidät duunariutta häpeällisenä? Sitä se ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson elämää tavallaan taiteellisemmin ja moniulotteisemmin kuin suurin osa muista. Kirjoitan runoja, rakastan musiikkia, olen kirjoittanut joitain novelleja eri lehtiin ja voittanut kirjoituskilpailuja, mutta työkseni en minäkään taidetta tee. Elämäntapa se on mullekin :)

Onnea ap! Oot saanut upean lahjan taiteellisuudesta. Se antaa niiiiin paljon!

Vierailija
44/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt valitettavasti näkyy ettet ole pahemmin kouluja käynyt.

Mutta jos meinaat vaikka musiikkibisnestä niin mitäköhän tekemistä tuottavuuden kanssa olisi vaikka musiikintekijöillä, muusikoilla, säveltäjillä, tuottajilla siinä kuviossa..hmm.. En kyllä valitettavasti voi alkaa vääntää rautalangasta kaikkea, mutta tuosta linkistäni saa kyllä jonkunlaisen käsityksen luovasta luokasta elämäntapoineen ja arvoineen. Kyllä se jonkunverran eroaa perinteisestä työläiset vs. porvarit -ajattelusta ja tunnistan meidät ja tuttavapiirin tuosta kyllä. ap

hemmetin tekemistä ap:lla tai muilla työttömillä kitaransoittajilla on tuottavuuden kanssa?

että ap:n viestistä muka näkyisi jotenkin se, että hän ei muka ole kouluttautunut, niin suomen kielen ammattilaisena rohkenen olla eri mieltä.

Vierailija
45/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentti jossa selvitettiin Kontulan olevan sosiologi. Ap jatkakoon käsitteiden väärinkäyttöä.

Meitä ärsyttää tuo termi luova luokka, jota käytät nyt väärin. Oikea ilmaisu olisi ollut "Löytyykö täältä muita luovia ihmisiä?".

Vierailija
46/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pointti oli se että on kyllä ihan ufo olo välillä näissä "sivistymättömät köyhät duunarit vs. varakkaat sivistyneet akateemiset" asetelmissa täällä.

...vääristellään, käännellään ja väännellään asioita kummallisiksi! Ei suinkaan kaikki duunarit ole sivistymättömiä tai köyhiä ja taasen osa akateemisista on hyvinkin sivistymättömiä ja köyhiä. Että se siitä.

Vierailija
47/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko perheen. Ihan samaa teen osittain kuin mieheni, mutta en tienaa sillä elantoa koska en tee sitä ammattimaisesti kuten mieheni. Olisin voinut laittaa otsikkoon sanan "perhe" "muu"-sanan jälkeen mutta otsikon pitää olla lyhyt, sitä se kuitenkin tarkoittaa.

Pitää kyllä olla aika fakiiri jos näkee tuossa otsikossa ylimielisen asenteen?

Me tehtiin sovittu työnjako kun alettiin lapsia tekemään, minä synnytän ja imetän kun mieheni ei siihen pysty ja mies luonnollisesti luo uraa perheemme toimeentuloksi. Se, että olin vuosia kotiäiti ja vain harrastin omaa alaani ei tee minusta eri luokkaan kuuluvaa kuin mieheni. Ihan sama elämänrytmi ja elämäntyyli ja elintaso meillä on. Kuuluuko kenties jossain perheessä mies ja vaimo ja kenties lapsetkin eri luokkaan?

ap

että ihmisiä ärsyttää ylimielinen asenteesi. Otsikkosi oli "kuuluuko JOKU MUU luovaan luokkaan", vaikka itse et siihen kuulu. Nuo mainitsemasi insinöörit sen sijaan saattavat hyvinkin kuulua. ;)

Terveisin arkkitehti

Vierailija
48/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kuka tahansa tehtailla sinäminä, regina ja tosielämää-lehtiin, mutta ei niiden julkaisu vielä kenestäkään taiteilijaa tee.

Vierailija
49/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei.

ja tuttavapiiristä monet kuuluvat. Sekä lapsettomia pareja, sinkkuja että lapsiperheellisiä.

Jossain perheissä molemmat vanhemmat kuuluu, joissain toinen.

Sen sijaan en tunne tai edes tiedä yhtään wt-perhettä. Melko keskiluokkais

T: Opettaja/kirjoittaja

Vierailija
50/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on oikeustieteellistä luokkaa, minä kotiäiti-nipottaja-luokkaa ja lapset on touhuliluokkaa, paitsi esikoinen joka on fudisluokkaa.

koko perheen. Ihan samaa teen osittain kuin mieheni, mutta en tienaa sillä elantoa koska en tee sitä ammattimaisesti kuten mieheni. Olisin voinut laittaa otsikkoon sanan "perhe" "muu"-sanan jälkeen mutta otsikon pitää olla lyhyt, sitä se kuitenkin tarkoittaa. Pitää kyllä olla aika fakiiri jos näkee tuossa otsikossa ylimielisen asenteen? Me tehtiin sovittu työnjako kun alettiin lapsia tekemään, minä synnytän ja imetän kun mieheni ei siihen pysty ja mies luonnollisesti luo uraa perheemme toimeentuloksi. Se, että olin vuosia kotiäiti ja vain harrastin omaa alaani ei tee minusta eri luokkaan kuuluvaa kuin mieheni. Ihan sama elämänrytmi ja elämäntyyli ja elintaso meillä on. Kuuluuko kenties jossain perheessä mies ja vaimo ja kenties lapsetkin eri luokkaan? ap

että ihmisiä ärsyttää ylimielinen asenteesi. Otsikkosi oli "kuuluuko JOKU MUU luovaan luokkaan", vaikka itse et siihen kuulu. Nuo mainitsemasi insinöörit sen sijaan saattavat hyvinkin kuulua. ;) Terveisin arkkitehti

Vierailija
51/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea ketjua loppuun. Toivottavasti saat myös asiallista palautetta katkeran piikittelyn sijaan.

Ja tälle lainatulle tekstille nauroin: taustalla soi Dvorák, vauvan pyllyn pesin jokunen hetki sitten ja nyt siirryn tekemään jousiorkesterisovituksia joululauluista. Elätän itseni (klassisena) muusikkona, olen myös äiti. En vaihtaisi elämääni kyllä helposti perusmeinkiin. Mutta muista AP, että lahjakkuudessa ja taiteen tekemisessä työ taitojen eteen on 95%, loput 5% saattaavat olla luontaisia kykyjä.

Eli: Älä edes kuvittele saavasi täältä sydämen sivistystä, töihin siitä!

Ollaan niin luovaa ja taiteellista että. Ei voi edes vauvan persettä ilman klassisen musiikin säestystä pestä, koska se ei ole luovaa!!!

Menestyneet ja luovat taiteilijat eivät itsestään ja luovuudestaan muutamaa poikkeustalukuunottamatta noin suurta numeroa tee.

Vierailija
52/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

;o)

Vierailija
53/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä duunariutta häpeällisenä, mutta en myöskään tee työtä joka tekisi minusta duunarin. Olen opiskelija. Silloin tällöin keikkatöitä teen. Minulla ei ole duunariammattia. Ovatko kaikki opiskelijana satunnaisesti duunarihommissa työskentelevät duunareita tosiasiallisesti tai identiteetiltään?

En edelleenkään käytä termiä luova luokka väärin. Vain siksi etten nimeäni täällä kerro tai sitä mitä teen jaksatte jankuttaa.

ap

Oikea ilmaisu olisi ollut "Löytyykö täältä muita luovia ihmisiä?"

Luova olet varmasti, mutta silti duunari. Ilmeisesti sinä jotenkin pidät duunariutta häpeällisenä? Sitä se ei ole.

Vierailija
54/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perheessä mies on duunari, minä kuulun kai tuohon "luovaan luokkaan". Mutta olen myös akateemisen koulutuksen saanut.

Itse en osaa jaotella ihmisiä koulutuksen tai työn perusteella eri "luokkiin". Tavatessani uusia ihmisiä, arvioin heitä mielessäni ns. sydämen sivistyksen perusteella. Arvostan avarakatseisuutta, suvaitsevaisuutta, hyväsydämisyyttä, rehellisyyttä, suorapuheisuutta, rakentavaa kriittistä suhtautumista ja itsestäänselvyyksien kyseenalaistamista. Tietysti myös huumoria ja positiivista "hulluutta".

Vierailija
55/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä lapsiperheitä kirjailijoissakin. Olen itse kolme kirjaa julkaissut äiti, joka kirjoittaa osittain apurahalla, osittain rahoitan niitä freelancerin toimilla.

Joka toinen on nykyään pöytälaatikkorunoilija-säveltäjä-muusikko, mutta vasta kun on meriittejä, sitä voi sanoa omaksi duunikseen.

Vierailija
56/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen halusinkin tietää että mitä täällä hengailee. No näkeehän sen välillä yleisestä tasosta:(

ap

En jaksanut lukea ketjua loppuun. Toivottavasti saat myös asiallista palautetta katkeran piikittelyn sijaan.

Ja tälle lainatulle tekstille nauroin: taustalla soi Dvorák, vauvan pyllyn pesin jokunen hetki sitten ja nyt siirryn tekemään jousiorkesterisovituksia joululauluista. Elätän itseni (klassisena) muusikkona, olen myös äiti. En vaihtaisi elämääni kyllä helposti perusmeinkiin. Mutta muista AP, että lahjakkuudessa ja taiteen tekemisessä työ taitojen eteen on 95%, loput 5% saattaavat olla luontaisia kykyjä.

Eli: Älä edes kuvittele saavasi täältä sydämen sivistystä, töihin siitä!

Ollaan niin luovaa ja taiteellista että. Ei voi edes vauvan persettä ilman klassisen musiikin säestystä pestä, koska se ei ole luovaa!!!

Menestyneet ja luovat taiteilijat eivät itsestään ja luovuudestaan muutamaa poikkeustalukuunottamatta noin suurta numeroa tee.

Vierailija
57/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties haluaa olla enemmän kuin on. Jäisikö miehensä varjoon, todennäköisesti.

sen halusinkin tietää että mitä täällä hengailee. No näkeehän sen välillä yleisestä tasosta:( ap

Vierailija
58/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkaretkellä hyvinvointiyhteiskunnassa -kirjaa? (Kirjoittajat Katriina Järvinen ja Laura Kolbe). Se on kerrassaan mahtava teos, suosittelen kaikille, joilla nämä luokka-asiat pyörivät päässä tai asiaan liittyvät käsitteet ovat jääneet vähän hämäriksi.

Vierailija
59/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain varjoissa taidat itse vaeltaa. Sitähän täällä on. Katkerat elämäänsä tyytymättömät ämmät valittaa kaikille jotta saa oman olonsa paremmaksi, etenkin jollekin joka ei kumarra sitä teidän lainarahalla hankittua kulissielämäänne vaan haluaa tehdä jotain muuta.

Kenties haluaa olla enemmän kuin on. Jäisikö miehensä varjoon, todennäköisesti.

sen halusinkin tietää että mitä täällä hengailee. No näkeehän sen välillä yleisestä tasosta:( ap

Vierailija
60/70 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs menit kimppaan luuserimuusikon kanssa, joka ei pysty sinulle mukavaa taiteilijaelämää kustantamaan. Mikä estää lähtemästä ja etsimästä sen oikean taiteilijan, jonka muusaksi voit ruveta ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi