Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä suomalaisessa ruuassa on ulkomaalaisten mielestä vialla?

Vierailija
11.12.2009 |

"Finnish food" tuntuu olevan jotenkin yleinen letkautus, pahassa mielessä. Mikä tässä suomalaisessa ruuassa ulkomaalaisten mielestä on vialla vai onko se vaan samanlainen juttu kuin "ruotsalaiset on homoja". Mun mielestä Suomessa saa niin monenlaista ruokaa ravintoloissa, että en mä itse edes osaisi määritellä, mikä on "suomalaista ruokaa".

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se ei maistu ulkomaalaiselle ei se haittaa minua. Laadukasta makkara ei ehkä ole mutta maistuvaa ruokaa siitä saa.

Useimmisssa ruuissa tärkein raaka-aine on vesi, myös ulkomaanherkuissa.

Vierailija
42/52 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka maassa on ne omat kansansuosikit, jotka ulkomaalaisten silmissa lahinna muistuttaa koiranruokaa tms. Suomessa se ehka on juuri tuo makkarakastike, eihan se nayta tarpeeksi houkuttelevalta edes maistamaan, ja maustakin voidaan olla montaa mielta. Mutta ei se silti tarkoita, etteiko se olisi ihan kaypa ruoka. Esim. Briteissa on ateria nimeltaan wet fries. Eli chips & gravy. Aika hirveelta nayttaa ja maistuukin, kun ne ranskikset siella kastikkeessa lilluu. Ja taalla mieheni kotimaassa on ruoka, paikallisten suurinta herkkua (jota ei tosin vieraille tarjota) mika on periaatteessa keitettyyn papuliemeen sotkettua vanhaa leipaa, tonnikalaa ym. mita kaapista loytyy, melkein raaka muna jne. Ja nama kaikki sotketaan sellaiseksi hottoseksi mossoksi. Saksassa oli joku makkararuoka, en muista nimea, enka edes mita siihen tuli, mutta kauheelta se kuulosti. Ehka joku Saksassa asuva tietaa. Ihmiset jonotti kipsalta sita yota myoten siella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa oli joku makkararuoka, en muista nimea, enka edes mita siihen tuli, mutta kauheelta se kuulosti. Ehka joku Saksassa asuva tietaa. Ihmiset jonotti kipsalta sita yota myoten siella...

Vierailija
44/52 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkähän poron se sun tuttus on käynyt ampumassa...

Porot ovat nimittäin kotieläimiä, ei niitä metsästetä kuten riistaa

usein teurastaa omia porojaan ruuaksi.

Vierailija
45/52 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin sanana kuulosta niin pahalta, mutta kun kaveri selitti mita siihen tulee, ei ensimmainen mieleen tullut sana ollut "nam"... Mutta niita ihmisia tosiaan nakyi oikein pitkissa jonoissa odottamassa tata gourmeeta ;) Oletko maistanut sita itse?

39

Vierailija
46/52 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin sanana kuulosta niin pahalta, mutta kun kaveri selitti mita siihen tulee, ei ensimmainen mieleen tullut sana ollut "nam"... Mutta niita ihmisia tosiaan nakyi oikein pitkissa jonoissa odottamassa tata gourmeeta ;) Oletko maistanut sita itse?

39

Ei ole mun suosikkeja, niin intialaisen (tai vaikka brittilaisen ;-)) curryn ystava kuin olenkin. Rasvaista eurocurrya on (en tosin tykkaa suomalaisestakaan versiosta currykastikkeesta)...

Vierailija
47/52 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ole vain soosista kyse (edellinen siis tarkentaa).

Vierailija
48/52 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha

Metsästys tarkoittaa villin RIISTAN pyytämistä!

Ei kotieläinten teurastamista.

Vierailija
49/52 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää sama jauhomössöä. Makkaran pitää olla kypsyttämätöm raakamakkara. Ruoka on usein mautonta ja suolatonta.

Salaatin tunkeminen joka lautaselle ihmettyttää suuresti. Salaatti sopii sen mielestä joidenkin ruokien kanssa, mutta todellakaan ei kakkien ruokien lisukkeeksi. Alkusalaatti on eri juttu, mutta ei sitäkään joka aterialle. Vihanneksia voi myös keittää yms.

Ja ihmiset syö lounasta uskomattoman aikaisin, ihan kun vieläkin noustais navetalle ennen viittä.

Vierailija
50/52 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala eri muodoissaan, kuten graavattua tai loimutettu lohta, lohikeitto, muikut, mädit, ravut NAM!!

Vierailija
51/52 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvätkin raaka-aineet saatetaan pilata kypsentämällä ne ylikypsiksi.

Vierailija
52/52 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaalaisia opiskelijoita tuntevana, he yhdistävät suomalaisen ruoan nimenomaan yliopistojen yms. ruokaloiden ruokaan. Jos ainoa kosketus suomalaiseen ruokaan on massaruokalan ei niin onnistunut ruoka, en yhtään ihmettele huonoa mainetta.

Toinen on vähäinen mausteiden käyttö.

Yksi ulkkariopiskelija kävi joskus meillä syömässä ns. tavallista ruokaa. Oli ihan ihmeissään, että Suomessahan onkin hyvää ruokaa, ei ollenkaan sellaista mihin oli tottunut täällä. Ja tämä oli vielä kotimaassaan tottunut voimakkaisiin mausteisiin ja tuolloin tarjoamamme ruoka oli perinteisen suomalaisen miedosti maustettua. Eli vähemmän maustettukin voi maistua hyvältä, kunhan se on kunnollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän