Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksei saisi yli 8 kk vauvaa yöimettää

Vierailija
11.12.2009 |

Neuvolassa kovasti kehotettiin lopettelemaan 6 kk vauvan yöimetykset. Kahdeksan kuukautiselta vauvalta pitäisi yöimetykset olla jo ehdottomasti loppu. Huomenna 8 kk neuvola...Taitaa tulla satikutia...Mutta onko imetyksestä yöllä jotain haittaa, kun äiti ei siitä ainakaan kärsi? Ollaanko muissakin neuvoloissa tiukkoja asian suhteen? Pitäisi varmaan muutama yö vieroittaa ja huudattaa, mutta en ole saanut aikaiseksi.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvollassa ei ole moitteen sanaa tullut, on toki sanottu ettei ole tarpeellista -mikä nyt on ihan itsestään selvää.

Imetän edelleen lähinnä siksi, että se ei haittaa minua, joten miksei voisi jatkaa. Aion kuitenkin lopettaa siinä parivuotispäivän kieppeillä. Olen töissäkäyvä yh, joten päivisin ei kyseistä puuhaa ehdi harrastaa. Tyttö nukkuu vieressä ja heräilee öisin paljon. Olen kokeillut, että nukahtaa yhtä hyvin ilman tissiäkin, joten ei ole heräilyn syy. Minusta noin pieni lapsi saa haluta vielä tissiä, maailmalla osittaisimetetään keskimäärin 3-4 -vuotiaaksi saakka. Minusta on herttaista, kun tyttö ottaa maitoa puoliunissaan, kääntää kylkeä ja sanoo "nam nam" tai "äiti kiltti" ennen takaisin uneen vaipumista. Teen pitkää työpäivää ja tyttö on vuorohoidossa, joten kai tuossa jotain yritän hyvittää.

Ja niistä hampaista -miksiköhän niitä sanotaan MAITO-hampaiksi???! Kysyin samaa hammaslääkäriltä, kun sanoi meille kaiken olevan oikein hyvin, mutta imetys jonkin tutkimuksen mukaan voi aiheuttaa kariesta. Onko pillimehu tms. pitkin päivää sen parempi? Meillä ei puolestaan tarvita sellaisia.

Vierailija
22/39 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöimetykset pitäisi lopettaa. Ei ole yhtä kaavaa kaikkiin vauvoihin.

Sun kohdallasi 8kk vauvan kanssa on ehkä kyse siitä, että jos haluat itse nukkua pitempiä pätkiä yöllä, niin yöimetyksiä voi ainakin harventaa jos pystyy, eli yksi yötankkaus pitäisi riittää. Jossain vaiheessa sekin sitten jää pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin vauva saa yöllä turvaa ja läheisyyttä ja vierastaminenkin voi kuulemma helpottaa.

Vierailija
24/39 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en jaksanut enää kun siitä tuli huvittelua.

Vierailija
25/39 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v 7 kk ikäistä öisin, antavat lapselle pitkin päivää pillimehua?

Onko pillimehu tms. pitkin päivää sen parempi? Meillä ei puolestaan tarvita sellaisia.

Vierailija
26/39 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kuukauden jälkeen, mutta en yksinkertaisesti jaksanut. YÖt olisivat muuttuneet sellaiseksi huudoksi ja valvomiseksi ettei mun pääni tai fysiikkani olisi kestänyt sitä.

Vierailija
27/39 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran yössä (tai oikeastaan jo aamulla, klo 5-6) 11 kk:n ikäistä vauvaa, minkä jälkeen jatketaan unia vielä n. 3 tuntia. Enpä koe tuota mitenkään stressaavana itse, kun en edes kunnolla herää itse. Luotan siihen, että tuokin yösyöttö jää ajallaan ihan itsestään pois, kun muut yösyönnit ovat tähänkin mennessä jääneet yksi kerrallaan pois vauvan itsensä toimesta.

Eihän se neuvolantäti vauvaa hoida ja kasvata, vaan äiti. Jos neuvolantäti on tosi vouhottaja, niin itse jättäisin kertomatta koko imetysasian, mitä se sille kuuluu.

Vierailija
28/39 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle tuli ekat hampaat reilu 3kk iässä ja toiselle lapselle reilu4kk iässä, kyllä tuossa iässä vielä tarvitsivat pari yösyöttöä. Yösyötöt lopetin ensimäisellä reilu 6kk ikäisenä ja toisella 8kk iässä.

Vierailija
29/39 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille taas on hammashoitaja, hammaslääkäri ja terveydenhoitaja sanonut että kun tulee hampaat olisi hyvä lopettaa yöimetys. Syystä että sokeri ei tee hyvää hampaille, ja sitähän äidinmaito sisältää.

Vierailija
30/39 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas neuvolassa annettu outoja neuvoja!! Kun lopettaa yöimetyksen, maidontulo pikkuhiljaa hiipuu ja sitten loppuu. Eli tuon kehotuksen vois tulkita: Lopettele imetys jo pikku hiljaa :)

Vierailija
31/39 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imettänyt lastani 1 kk jälkeen ollenkaan öisin, silti jatkoin imetystä siihen asti kun vauva oli 14 kk.

Onpas neuvolassa annettu outoja neuvoja!! Kun lopettaa yöimetyksen, maidontulo pikkuhiljaa hiipuu ja sitten loppuu. Eli tuon kehotuksen vois tulkita: Lopettele imetys jo pikku hiljaa :)

Vierailija
32/39 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä tilantessa olevat.

Vierailija
33/39 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä mitään lakia ole. Ihmiset imettää paljon pidempäänkin, itse yövieroitin just 1v4kk ikäisen. Eikä sun tarvii sitä asiaa edes kertoa, jos ajattelet että siitä tulee sanomista. Se on teidän asia eikä kuulu kenellekään. Piste.

Vierailija
34/39 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-5 kertaa. ei tullut mitään kommenttia tuohon.

Vierailija
35/39 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilun vuoden ikäiseksi ja kaikki söivät myös öisin noin vuoden ikäisiksi. ei haitannut mua yhtään, kun vieressä nukkui. ei siitä mitään haittaa ole. ei lapsia voi minkään ohjekirjan avulla yksioikoisesti kasvattaa, se mikä sopii jollekin, ei sovi toiselle. luota vain itseesi äitinä.

Vierailija
36/39 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ton ikäinen vauva jo selviää hengissä eli ilman ruokaa jo yön. eli tarkoitus olis totuttaa se maidottomiin öihin=äiti ja lapsi nukkuvat paremmin.

jos se ei sua häiritse, jatka vaan,

oli neuvola mitä mieltä tahansa

mun mielestä yli 1,5 v koko imetys pitäis lopettaa : )

Vierailija
37/39 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat 11kk ikään. Älä sano siellä neuvolassa ,että imetät yöllä jos siitä sanomista tulee. Ei tarvii kuunnella "saarnaa" ihan turhaan ja syyttä!

Meillä neuvolan terkalle oli ehdottoman tärkeää ,että kiinteät aloitetaan perunalla.

Ongelman teki toki jo siitäkin kun täysimetin 6kk ikään.

Kun 6kk neuvolassa sanoin,että on aloitettu mangososeella, tivasi vain sen perunan perään.

Oli myös neuvolakorttiin kirjoittanut ,että saanut PERUNAA ja mangoa :D.

Huvittavaa lähinna.

Vierailija
38/39 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei neuvola päätä, miten sä lapsesi hoidat.

Vierailija
39/39 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tuon ikäinen ei enää tarvitsisi yöllä syödä ja maito makeaa. se mulla tulisi ensimmäiseksi mieleen. turhat happohyökkäykset pois, mahdollisesti.