Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Elokuun esikoisäipät****

11.12.2009 |

Onkohan täällä elokuussa synnyttäneitä? Olen pitkään taustaillut ja etsiskellyt elokuisia09, mutta en löydä. Päätin siis aloittaa itse:)

Olen 26-vuotias ja asun Helsingissä. Poika tuli elokuussa ja sitä tässä on ihmetelty:) meinas mennä masiksen puolelle jo pitkin syksyä, mutta nyt on jo pirteämpi fiilis, alkaa poikakin löytää rytmiä hiukan. Olisi mukava vaihtaa ajatuksia muiden kanssa:)

Ja syyskuiset huom, jos satutte lukemaan:) jos en löydä elokuisia, voinko liittyä teidän joukkoihin? Laskettu olikin syyskuun puolella, mutta poitsu otti loppukirin ja ehti nähdä päivänvalon jo elokuussa.

Niin, ja huhuilen myös muita kuin esikoisensa elokuussa saaneita :)

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi joo kiva kuulla kuinka paljon muiden vaavit syö. Meillä menee aamulla puuro, ennen päiväunia kasvis-lihasose,päiväunien jälkeen hed.sose,iltapäivällä kasvissose ja illalla vielä puuro ja tietysti maitoa menee 5-7dl päiväss. Meidän vauva on oikea suursyömäri ;) Neuvolassa sanoivat että pitää syöttää niin paljon kun vauva haluaa syödä ettei paino lähde laskusuuntaan,pelkkä maito ei ole enää riittänyt aikoihin(synt.paino oli 4,6kg).Vauhdilla tyttö kasvaakin.Nyt kun syö päivällä paljon niin yöt alkanut rauhoittumaan,viimeiset kolme yötä nukkunut 19.30-06,kuudelta herännyt syömään pullollisen maitoa ja sitten jatkanut vielä unia tunnin tai kaksi.Päiväunia nukkuu kahdesti päivässä 1-2tuntia...

42/67 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö syö aamupuuron hedelmäsoseen kanssa + maito, lounaaksi kasvissosetta + maitoa, päiväunien jälkeen maitoa, päivälliseksi kasvissosetta + maitoa ja iltapalaksi puuroa hedelmäsoseen kanssa + maitoa. Yöllä meillä ei enää syödä. Maitoa meillä menee 500-600 ml päivässä. Meijän tyttö ei oo mikään suuri syömään ja tuota maitoa pitäs kai juoda enemmän vuorokaudessa. Mutta tyytö on tyytyväinen ja pirteä eli kyllä tuo ruokaa tarpeeksi saa! Kohta puoliin ois tarkotus alottaa liha. Millä lihalla muut on alottanu? Titityy? Kaikil varmaan oma mielipide, mut jotain vinkkejä kaipaisin!

Meille tuli pari viikkoa sitten ensimmäinen hammas!

Mutta nyt iltapuuroa keittämään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin viime viikolla lihan lisäämisen kasvissoseeseen kanalla. Tein peruna-porkkana-bataatti-kanasosetta ja tuli tosi hyvää:)Maistui myös poitsulle hyvin:)

Meillä yöheräilyt vaan jatkuu...En usko et johtuu enää hampaista. Pitää tissiä tuttinaan selkeesti, koska nälkä ei voi koko ajan olla. Nyt on pojulla jo 4 hammasta:) Voi vitsi että toinen kasvaa niin nopeesti.

Onko kellään muuten vinkkejä hyvistä matkarattaista? Näppärät, pienet, myös makuuasentoon menevät...

Vierailija
44/67 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lueskella muiden kuulumisia:) teijän vaavit syö jo paljon kiinteitä. Me alotettiin viime viikol maisteleen bataattia. Kaikki kyl tulee ulos, tuntuu ettei mitään mee mahaan. Eilen 5kk neuvola, ja illal tietty rokotus känkkis. Ja pari hammastakin pilkistää alhaalta, lisännee kiukkua:D miten must tuntu ettei meit oikeen neuvottu tohon kiinteeseen ruokaan neuvolas...kysyin velleistä, nii vastaus oli et jotkut tykkää antaa. Pitää vaan sit täältä lueskella juttuja....

Onks kellään muulla vaikeuksia pukea vauvaa? Mä pähkäilen jokaikinen kerta et mitähän laittais ja tuleekohan kylmä. Sit muutaman kerran oon laittanu liikaa, ja hiki vaan on valunu päästä...argh:) ei oo helppoo olla mun lapsi. Mut nyt se ehkä heräs, meen kattoon.

Vierailija
45/67 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkija83: minulla myös pukemisvaikeuksia...Totuin varmaan jo niin koviin pakkasiin et tänään puin molemmilla ulkoilukerroilla liikaa ja poitsu hiestä märkänä, eikä unikaan maistunu liian kuumissa tamineissa:( Esikoista harmitti kovasti kun ulkoilut jäi niin lyhkäsiks pikkuveikan heräilyn takia. Muutenki on vaikee mun mielestä aina arvioida kuinka paljo vauvalle pukea talvisin. Oon tähän asti laittanu haalarin alle bodyn+sukkikset+villahaalari ja tietty tumput/töppöset/kypärämyssy...Huomenna täytyy varmaan jotain vähentää sitte.

Kokeilin huvikseen antaa pojalle pullosta tänään ja eilen maitoa, kun tulee kohta eteen ekan kerran useemmaks tunniks iskän hoitoon jääminen. Mut hänpä ei osaakaan näköjään pullosta imeä olleskaan...Täytyypä vähän treenata sitä kait.

No nyt siellä taas havahduttiin unesta...

46/67 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa tuo pukeminen ollut ongelmana. Tai lähinnä aina hirvee pohdinta, et kuinka paljon tänään vaatetta. Ja mä ite oon hirvee palelija, aina kylmä, nii haluun pukee tytön lämpimästi. Ja pukeutumisessa ollaan onnistuttu! Pari kertaa tyttö on ollu tosi lämmin, ku heränny muttei ihan hikinen kumminkaa ja kylmä ei oo koskaan ollu. Mutta pään vaivaa tuo vaatteiden määrä aina aiheuttaa.

Kiva ollu taas lukee muiden kuulumisia. Meillä tyttö täyttää reilun viikon päästä 6 kk. Kyllä se aika menee vaan nii nopeesti!

Joko jollain jo liikutaan? Täällä kova yritys! Taaksepäin pikkasen tyttö liikkuu. Mutta kohta täällä varmaan mennään eteenpäin ja joka paikkaa, et saa äiti vaa juosta perässä!

Vierailija
47/67 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis vielä yksi 26 vuotias elokuussa äipäksi tullut :) Meidän poju syntyi 26.8 mitoilla 52cm ja 3600g. Meillä kaikki on mennyt ilman suurempia ongelmia. Välillä on hyviä päiviä,välillä huonoja päiviä ja välillä hyvin huonoja päiviä.

Hampaiden teko tuntuu olevan suurin pulma. Ensimmäisiä tehtiin kuukausi,välillä poika erittäin kiukkuinen,kuola valui,kaikki mikä mahtui niin tungettiin suuhun.Välillä ei ruoka maistunut ja yöllä uni katkonaista. Hampaat pullotti pitkään ikenien läpi. ¤kk iässä sitten puhkesi 2 alahammasta. Viikon hiljaiselon jälkeen alkoi sama rumba,tätä se on :)

Meillä ei myöskään poika suostu tuttipulloa tai tuttia syömään. Soseita on syöty nyt kuukausi ja viikon verran iltapuuroa. Alotin Muksun riisipuurolla mutta se ei masulle sopinut,tuli näppyjä ja maha kipeäksi. Vaihdoin tattaripuuroon ja siitä ei oireita ole tullut ja nyt 2 yötä nukuttu ilman yösyöttöjä. Pojalla kasvoi ruokahalut pari viikkoa sitten ja oli kiukkuinen ja heräsi yöllä parin tunnin välein syömään. Nyt kun on annettu soseita ja puuroa enemmän niin on taas oma iloinen itsensä,reppana ollut nälissään eikä äiti ole tajunnut antaa ruokaa :)

Meillä parhaiten nukuttaisi ulkona vaunuissa,2-3x vajaa 2 h mutta pakkaset sotki myös meidän unirytmejä.pari kuukautta on menty yöunilla 19-07 ja pari syöttöä. Nyt kun on alkanut saamaan enemmän kiinteitä niin yöunille meno siirtynyt klo 20-21. Olen saanut pojan nukkumaan sisälläkin parin tunnin päikkäreitä,piiitkän taistelun jälkeen. Yöunille nukahtaa viereen tissille josta nostan omaan sänkyyn,joskus havahtuu hereille ja joskus ei mutta aika hyvin nukkuu omassa sängyssään. Unipussi on meillä ollut eritäin hyvä,poika potki aina peitot pois ja sitten heräsi kun oli kylmä.

Me käydään sunnuntaisin vauvauinnissa ja poju tykkää. Se on koko perheelle mukavaa. Vaikka olisi ollut kuinka vaikea päivä tai yö takana niin siellä kaikilla on hauskaa ja murheet unohtuu kun katselee kuinka poika nauttii uimisesta.Suosittelen lämpimästi :)

Meillä kovasti yritetään liikkua. Viime viikonloppuna käännyttiin mahalta selälleen.Reilu kuukausi on poika liikkunut kellon viisarin tapaan lattialla ollessaan. Nyt on alkanut vetämään jalkoja koukkuun mahalla ollessaan. Pomppiminen on aivan ehdoton suosikki meillä :)

Miten usein muuten olette imettänyt/antanut pullosta päivässä soseiden ohella? Olen pähkäillyt että saakohan poika tarpeeksi maitoa/nestettä. Hankala arvioida paljonko kerralla imasee :) Ai niin,nyt kun hampaita on niin meillä on alettu puremaan. Saa nähdä kuinka kauan mamin boobsit tätä kestää :/

Tulipas kirjoiteltua pitkät pätkät. Löysin tänne vasta nyt ja ajattelin heti itsekin kirjoitella meidän kuulumisia. On kyllä ihana lukea miten muilla menee ja välillä niin lohduttavaa löytää kohtalotovereita :)

Toivotaan ettei kovia pakkasia enää tulisi.

Oikein mahtavaa loppu viikkoa kaikille :)

48/67 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että tänne löytää uuttakin porukkaa! Kiva lukea muiden kuulumisia ja välillä itekin saa jotain vinkkiä.

Meillä tyttö syö 5 kertaa päivässä maitoa. Päiväunien jälkeen syö pelkkää maitoa, muilla kerroilla saa ensin kiinteää ruokaa ja sitten maitoa päälle. Ja iltapuuron jälkeen otetaan hörppy vettä ja samalla harjotellaan nokkamukista juontia. Se alkaa jo sujumaan!

Mä oon antanu puuroista tytölle kaurapuuroa ja ohrapuuroa. Hyvin maistunu molemmat. Ja tavan hiutaleist oon hienontanu hiutaleet!

Meillä myös unipussi käytössä. Meillä oli sama ongelma, että tyttö potki peiton pois päältä. Ja välillä sitä oli kiva vetää pään päälle ja leikkiä piilosta. Mutta tuo unipussi rauhotti nukkumaan menoa!

Meillä tyttö nukkunut nyt parina päivänä vaan 2 tunnin päikkärit. Ennen siis nukkui 3 tuntia pihalla, joskus piteempänkin. Mutta pirteä tuo silti on!

Vierailija
49/67 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen kysymys että vieläkö teillä puklaillaan kun olette siirtyneet kiinteään ruokaan? Meidän poika on ihan pienenäkin puklannut tosi vähän ja harvoin. Nyt sitten viime yönä ja tänään lounaan jälkeen puklasi,taika oksensi,ihan oksennukselle se haisi. Mietin että olisko vaan että masu vielä totuttelee vaikka aika monta viikkoa on jo soseita syöty. Vai oliskohan nyt sitten vatsatauti? Ripulia ei onneksi ole ollut mutta vähän kiukkuisen ja vaikean oloinen on välillä eikä ruoka joka kerta maistu yhtä hyvin kuin ennen. Mutta mistäpä senki aina tietää johtuuko hampaiden tulosta vai mistä.

Vierailija
50/67 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin pitkästä aikaa kirjoitella meitin kuulumisia.

Kiinteitä ollaan tässä vaaville annettu jo jonkin aikaa ja tosi hyvin maistuvat. Ei taida vielä tyttö oikein omia rajojaan tietää, vaan aina vaan aukeis suu ruokaa menis ihan mahottomia määriä. Mutta ei kai sitä nyt voi ihan ähkyynkään raukkaa syöttää!:) Meillä syödään seuraavasti: aamulla maitoa ja hiukan hedelmäsoseita, lounaaksi kasvissosetta+vettä, välipalana maitoa, päivälliseksi kasvisosetta ja joskus hedelmäsosetta, iltapalaksi puuroa ja hedelmäsosetta. Maitoa annan lähes joka ruokailun jälkeen. Aamut on ollu hiukan hankalia saada vauva syömään mitään muuta kuin maitoa, ei oikein puuro eikä soseet uppoa sillon.

Meillä nuo yöt ovat edelleen aika risaisia eli ei auttanut meilläkään tuo iltapuuro. Tyttö menee kirltisti nukkumaan klo 21-21.30 välillä ja eka kerran havahtuu yleensä puolen yön paikkeilla. No nälkäänsähän tuo ei voi herätä, mutta ei vaan suostu nukahtamaan uudelleen jos ei saa maitoa. Kaikkea ollaan siihen jo melkein kokeiltu. Neuvolassa ehdottivat huudatusunikoulua, mutta enpä taida siihen kuitenkaan vielä lähteä. Jos tassuttelemalla vielä tuo isi kokeilisi. Katsotaan nyt. Muutenkin tytteli nukkuu rauhattomasti ja öisin kun itkee ei rauhotu ennen kuin pääsee kainaloon nukkumaan. Mutta oma uneni kärsii siitä ja olenkin aamulla ihan zombie. Kumma on tuo homma, sillä suostuu kuitenkin nukahtamaan omaan sänkyyn ihan kiltisti ja päikkäreilläkään ei ole mitään ingelmaa.

Päiväunet on meillä onneksi pidentyneet siitä puolesta tunnista jopa kahteen ja puoleen. Nykyään nukkuu kahdet tai kolmet päiväunet ja iltaisin jaksaa valvoa jo nelisen tuntiakin hienosti. Päivisin virkeänä jaksaa touhuta kahdesta kolmeen tuntia. Paitsi jos kylässä on 11kk ikäinen naapurinpoika niin tyttökin iloisena touhuu, eikä väsymystä näy :)

Olisin kiva kuulla millaisia erilaisia kasvissoseita olette antaneet. Kaipaisin ideoita. Meillä ei bataatti yllätyksekseni maistunut lainkaan. Seuraavaksi kokeillaan maissia. Ja lihaakin saa alkaa antamaan.

Ja Hannaliinin kuulumisia olis kiva kuulla, eli miten teillä on lähtenyt syöminen sujumaan?

Kevättä odotellen äippä ja leijonavaavi

Vierailija
51/67 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjottelen...ollu taas kiireitä, mut niinpä kaikilla kai:) mist päin te mammat ootte? Me asutaan Helsingissä. Ehkä täst oli jo aiemmin, mut en muista...

Lionbaby84 meilläkään ei bataatti uponnu. Ekana yritin, mut ei niin ei. Porkkanaperunalla sit lähti kiinteet käyntiin. Seuraavaks aattelin peruna-parsakaalia. Teettekö soseita ite? Mä haluisin tehä, mut mietin et pitäiskö siihen sujauttaa pikkasen öljyä mukaan? Noissa valmiissa on kuiteskin, ja eiköhän noi vaavitkin tartte niit hyviä rasvoja. En siis tiiä, arvailen vaan. Omakin ravitsemus on mitä on ;) onneks noi vaunulenkit on tehokkaita tos kelissä ja voikin pikkasen mässätä kun kuluttaa:) me käydään siis vähintään kerran päivässä vaunuilemassa. Mitenköhän sitä osaakaan kevään tullen työntää kärryjä paljaalla asfaltilla :D

Nii, ja hampaita tosiaan on kaks tossa alhaalla ja niillä on kiva purra tissistä. En kuiteskaan viel harkitse imetyksen lopettamista...tuttipullo on edelleen vihollinen pojalle:D pitäis löytää joku hyvä nokkamuki mil alottaa, onks vinkkejä? Vettä oon antanu ruuan päälle tuttipullosta, mut raivo tulee joka kerta kun sieltä jotain valuu suuhun. Tuttiahan ois mukava vaan pureskella:)

Ei muuta tällä erää, kirjotelkaahan jotain.

Kulkija+pikku piraija

Vierailija
52/67 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täältäkin jotain kirjoitellaan. Lukemassa olen käynyt, mutta jotenkin sille kirjoittamiselle ei vain ole löytynyt aikaa.

Meillä syödään nykyään 2 kertaa päivässä pieni määrä soseita - ja toisin kuin Kulkijalla ja Lionbabylla, meillä bataatti on ihan huippua. Niin ne maut vaihtelee siis jo ihan pienilläkin. Aikani koitin sitä perunaa tarjota, ei uponnut, sitten siirryttiin peruna-porkkanasoseeseen, no, se meni vähän paremmin, mutta sen jälkeen aloitettu bataatti on ollut se varsinainen hitti. Nyt listalla on noiden edellämainittujen lisäksi myös kukkakaali ja parsakaali. Molemmat tuntuvat maistuvan. Vähän aikaa sitten tyttö oli flunssassa ja neuvolasta neuvottiin antamaan hedelmäsoseita, jotta nesteitä varmasti tulisi riittävästi. Ne eivät kuitenkaan kelvanneet ollenkaan, ehkä tuntui se makeus yllättävän vahvalta tai jotain. Jos yhtään tulee äitiinsä, ei tuo ongelma tule jatkumaan...

Samaa kuin Kulkija olen miettinyt minäkin, eli tuota öljyä soseissa. Mieluiten tekisin soseet itse ja pääosin olen tähän asti tehnytkin, mutta noissa valmiissa soseissa tosiaan on niitä rasvoja. Tietääkö joku asiasta jotain? Mietin sitäkin, kun olen tähän asti keittänyt soseet ja pakastanut ne jääpalamuoteissa, mutta mitenkähän öljy tms. sitten reagoisi tuohon pakastamiseen?

Viljoja puuron muodossa ajattelin alkaa koetarjota sitten, kun tuo tyttö täyttää puoli vuotta, eli puolentoista viikon päästä. Silloin ajattelin myös alkaa nokkamukiharjoitukset. Tähän asti meillä siis on juotu vain äidinmaitoa.

Mukavaa helmikuun jatkoa kaikille! Tuntuu uskomattomalta, että kohta on kevät...

Vierailija
53/67 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olen tehny kaikki kasvissoseet tähän mennessä ite, enkä oo lisänny öljyä...Mun mielestä ei tarvi lisätä, jos vauvan kasvu on normaalia. Eilen tein peruna-porkkana-hernesosetta, joka maistu kyllä hyvin, mut ilmeisesti herne oli liian voimakasta kun vatsaa alko poitsulla selkeesti vääntämään. Meillä ruokalistalla peruna, porkkana, bataatti, parsakaali, kesäkurpitsa. Lihaa on tullu lisättyä tosi vähän, kun unohdan aina ottaa sivuun ennen ku maustaa meiän muiden ruoan.

Hedelmä/marjasoseet oon ostanu valmiina, paitsi omenasosetta oon tehny ite. Meiän poitsun lemppari on päärynäsose, sitä menis vaikka kuinka ja paljon:) Ja meillä myös pelkällä rintamaidolla menty. Nokkamukia jonku verran kokeiltu, mut sen heitteleminen lattialle kiinnostaa enemmän kun itse veden juominen. Esikoisella oli käytössä taikamuki, jota monet tutut haukkuneet, mut meillä toimi loistavasti. Nyt kakkoselle ostin nuk-merkkisen nokkamukin. Siitä lentää vedet ympäriinsä kun vähän keikahtaa/heiluttaa, joten taidan hankkia taikamukin myös hänelle. Tuttipulloa kokeillaan päivittäin, koska mulla alkaa tänään viikottainen kurssi ja pitäis poitsun pärjätä ilman tissiä illalla 4 tuntia. Vielä ei pulloa huoli, vaan pureskelee pelkästään tuttia. Saa nähä miten tänään käy kun jää isin ja veikan kanssa kolmisin...

Täällä ootellaan innolla kevättä. Tuolla hangessa on mahotonta työntää vaunuja+seisomalautaa. Huonosti auraavat teitä ja aina jossain joku kinos jätetty keskelle jalkakäytävää. Me asustellaan Espoossa.

Hyvää viikon jatkoa kaikille ja tervetuloa uusille mukaan:)

Ps. meiän pojulla on jo 6 hammasta ja puremista testaillaan äitiin:)

54/67 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehny kasvissoseet itse nyt parin kuukauden ajan ja en oo lisänny niihin öljyä. Mä kans oon ymmärtäny, et jos kasvaa hyvin, nii silloin ei tarttee öljyä lisätä. Tuohonkin kyllä voi olla monta mielipidettä. Täällä myös marja- ja hedelmäsoseita on ostettu kaupasta, omenaa ja päärynää oon teny ite.

Meillä ollaan syöty perunaa, porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia, kesäkurpitsaa ja maissia. Ja sitten tietty nuo marja/hedelmäsoseet. Ja kaura- ja ohrapuuroa.

Ja meillä aloitettiin broileri viikko sitten. Tein tytölle ihan omia soseita tonne pakkaseen.

Meillä täällä on hyvin auratut tiet, et hyvin pääsee liikkumaan vaunuilla, mutta meillä ei kyllä ole seisomalautaa. Ja Tammisaaren suunnalla asutaan.

Meidän tytöllä on kaksi hammasta. Ja nyt ne näkyy hyvin, ku tyttö hymyilee. Voi, ku toisen hampaat on sitten söpöt. Ja iltasin niitä aina harjataan ja sehän vasta hauskaa on!

Tässäpä tämän kertaiset kuulumiset!

Vierailija
55/67 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tehnyt vaavin kasvissoseet itse,pakastan soseet suoraan piltti-purkkeihin(joita kertyy hedelmäsoseista)ja kanteen kirjoitan tussilla mitä purkissa on.kätevää ottaa purkit aamulla sulamaan.Lihaa/kalaa olen keittänyt,soseuttanut ja pakastanut jääpalarasioihin,niistä on sitten helppo ottaa yksi kuutio vaihdellen kasvissoseen sekaan.

Soseissa olen käyttänyt bataattia,perunaa,porkkanaa,kukkakaalia,parsakaalia,kesäkurpitsaa,palsternakkaa,maissia ja riisiä.Näistä olen sitten erilaisia sekoituksia sekoitellut ja pakastanut,Tyttö syö kaiken hyvällä ruokahalulla =)

Puuroja menee aamuin illoin,kaura-,riisi-,ohra- ja tattaripuuroa.Vauvajugurttejakin ollaan maisteltu välipalalla ja niistä neito tykkää.

Meillä neiti nyt siis 5,5kk ja viikko sitten keksi nousta konttausasentoon. Siinä sitten hytkyy edestakaisin ja ihmettelee miksei liiku eteenpäin,neuvolassakin ihmettelivät että kylläpä tyttö aikaisin aloitti.Meidän isommat lapset ovat aloittaneet konttausharjoitukset vasta lähempänä 8kk ikää,tää kolmonen tekeekin sitten kaiken toisin ;)

Kasvu on hurjaa,taas sai pakata vaatetta pois kun jää pieneksi...Naurattaa vaan että miten voi siskot olla niin erikokoisia... Kolmonen oli nyt 5kk neuvolassa sen kokoinen kun esikoinen oli 10kuisena!! Kyllä meidän eka neiti on ollut pieni!!Tää kolmonen on sitten jätti verrattuna sisaruksiinsa!

Minkäkokoisia teidän vaavit muuten nyt ovat?! Meidän mitat oli 70cm ja 8,4kg.

Nyt täytyy hiipiä nukkumaan...Neidon konttausharjoitukset jatkuvat öisinkin joten levotonta menoa tiedossa...

Ai niin,me asustellaan länsi-Vantaalla...

Vierailija
56/67 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollu aikamoista hapakkaa pari viikkoa.Melkein joka yö on valvottu ja huudettu puolesta tunnista kolmeen tuntiin. Aina en oikein tiedä mikä poikaa valvottaa.Nälkä ei tunnu olevan,välillä rauhottuu kun annan vettä mutta toisinaan mikään ei auta,muu kuin itkeä itku loppuun. 2 hammasta pilkottaa poskessa ja suuta muutenkin kolutaan joten liekö olis nyt vaan hammasvaivaa.Onneksi tämä on ohi menevää.

Minä kans olen kasvissoseet tehny itse. Ajattelin kohta alkaa antamaan lihaa.Millä lihalla olette aloittanu?

Meillä oli kans ongelmana tuttipullon käyttö,tai lähinnä se kun poika ei suostu siitä juomaan ei sitten millään. Ostin pienen taikamukin ja se on ollut hitti-tuote meillä. Siitä juodaan vettä ja maitoa ja lisäksi sillä on kiva hangata kutiavia ikeniä :) Suosittelen kyllä.Siinä on sopivat kahvatkin ja meillä poika viihtyy sitterissä mukinsa kanssa pitkät pätkät.

Me asustellaan keski-Suomessa Laukaassa

Vierailija
57/67 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on poju nyt potenu 3 viikkoa flunssaa. Ei oo kuumetta ollu missään vaiheessa, mut ihan räkänen/kähee tuo on vieläki. Lääkärin mukaan kaikki kuitenki ok, joten ei auta ku ootella paranemista.

Meilläki mennään jo konttausasentoon ja sitä harjotellaan koko ajan. Voi sitä iloa kun oppii uutta!

Ja pullosta juominenki on alkanu sujua, jee!Ruoan päälle oon nyt tarjonu vettä/korviketta pullosta päälle. Aventin muki myös käytössä(saman tapanen kun taikamuki). Korvike ei aluks maistunu yhtään, mut nyt alkaa jo pikkasen menee. Mul ei tuu maitoa enää niin paljo, et pystyis pumppaamaan sitä varastoon, ni sen takia oon yrittäny totutella poikaa korvikkeeseenki, jos mun tarvii johonki mennä useemmaks tunniks. Tissiä kuiteski kaipaa vielä hurjasti, varsinki öisin. Heräily jatkuu meillä edelleen. Kuhan flunssasta päästään eroon, ni aattelin pikkasen jotain lempeetä unikoulua kokeilla.

Hyvää viikonloppua kaikille!

58/67 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tämä aika on kulunut nopeasti tytön kanssa. Tyttö on jo ½ vuotta!

Meillä tyttö on nyt parin päivän aikana noussu konttausasentoon, harjottelee sitä. Vielä ei kyllä liikkeelle pääse. Tai takaperin liikutaan ja nyt viikon aikana oppinu liikkumaan pitkiä matkoja takaperin ja se on mukavaa. Sitä ennen olikin kamalaa kitinää, ku oli mahallaan, ku tais vähän hermostuttaa, ku ei liikkeelle pääse. Nyt sitten pakitellaan kaikkialle.

Meil on ihan tavallinen nokkamuki taitaa olla orthex-merkkinen (tai joku selllanen). Välillä juominen onnistuu hienosti ja välillä se menee leikkimiseksi.

Ja potta hommattiin tytölle ja alotellaan harjottelemaan sen käyttöä!

Sellasta tällä kertaa!

Vierailija
59/67 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti aika kuluu, ei oo pitkään aikaan tullu kirjoteltua. Jellona84 hommannu jo potan, ohhoh. Joko ootte harjotellu? Miten sujuu? Meil kans poika täytti puol vuotta, liian nopeesti on tää kevät menny. Ryömii jo hitusen naama laahaten lattiaan =) hauskan näköstä touhua. Nostaa peppua myös konttausasentoon, mutta kädet ei tuu mukana.

Korvatulehdus oli ja meni, ja nyt taas normaalissa rytmissä. Paitsi kun noin sanoo, se heittää kohta häränpyllyä :D Kiinteet takkus älyttömästi kipeenä, mangososetta suostui kylmänä syömään. Nyt syö jo muutakin. Pitäis vaan alottaa laajempikin maistelu, nyt listalla on bonan "kasvikset"-sose ja perus porkkanaperuna. Niin, ja se mango. Annan kerrallaan 1/3 prk. Aamulla maistellaan kaurapuuroa ja mangososetta, puuro ei kyl oikeen uppoo. Sit lounaaks kasviksia ja välipalaks mangoa ja päivälliseks pp:aa. Ei tunnu maistuvan niin kovin paljoa kerrallaan, joten vähän ja usein. Illalla harjotellaan vastikkeen syömistä nokkamukista, mutta leikiksihän se yleensä menee...mites muilla syödään? Oon kyl lukenu sitä mukaan kun ootte kirjotellu, mut nyt en ehtiny kerrata =) tulin vaan nopeesti nostattaan pinoa, poika kohta varmaan alkaa heräileen unilta...

Ihana auringonpaiste ja ihanaa kun tuol jopa aurataan teitä:) Keskiviikkona käytiin vaunuilemassa ja tuntui oikeen pahalta työntää vaunuja kun maa oli oikeeta perunapeltoa. Miltähän se vaavistakin tuntuu siel sisällä? Ei sillä, sikeessä unessa oli kyl kun kotiin tultiin;)

Nauttikaa auringosta, ja toivotaan sitä lisää

60/67 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottailut on täällä alkanu hyvin. Tyttö tekee kakat päivittäin pottaan (hyvin harvoin enää vaippaan, säästyy vaippoja!) ja pissat tulee satunnaisesti. Ja mielellään tyttö istuu potalla.

Meillä tyttö syö melko monipuolisesti. Kasviksii ollaan maisteltu laajasti. Herneitä ja bataattia ei olla syöty, mut muuten paljon muita. Ja nyt olllaan syöyty kalaa, broileria ja naudanlihaa. Lounaaksi syödään kasviksia ja lihaa ja päälliseksi kasviksia. Mul on isot kasat kasviksia pakkasessa soseena että voi aina vaihdella makuja ettei tarttee joka aterialla samaa syödä! Ja viikonloppun, ku tein jauhelihakeittoa, nii siitä otin tytölle oman annoksen (ennen kuin siis maustoin sen). Eli pikku hiljaa pystyy antamaan samaa ruokaa, mitä itse syö. Ja sormiruokaa myös harjotellaan syömään. Maissinaksut on hyviä!

Mites muuten mausteiden käyttö? Oon jostain lukenu, et 8 kk ikäiselle sais alkaa pikku hiljaa lisäämään mausteita ja jossain toisaalla luki, et vasta reilu 1 vuotiaana.

Nyt on ollu ihanat ilmat ulkoilla. Tyttö nukkuu päiväunet kantokopassa ja mut nyt parina iltana ollaan käyty tekee lyhyt kävelylenkki, et tyttö on istunu rattaissa, et näkee maisemia! Tykkää kovasti katella ympärillään. Koko talven nukkunu "pimeessä", ku pitäny suojata sideharsolla ettei tuu kylmä!

Aurinkoista kevään odotusta!