Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Elokuun esikoisäipät****

11.12.2009 |

Onkohan täällä elokuussa synnyttäneitä? Olen pitkään taustaillut ja etsiskellyt elokuisia09, mutta en löydä. Päätin siis aloittaa itse:)

Olen 26-vuotias ja asun Helsingissä. Poika tuli elokuussa ja sitä tässä on ihmetelty:) meinas mennä masiksen puolelle jo pitkin syksyä, mutta nyt on jo pirteämpi fiilis, alkaa poikakin löytää rytmiä hiukan. Olisi mukava vaihtaa ajatuksia muiden kanssa:)

Ja syyskuiset huom, jos satutte lukemaan:) jos en löydä elokuisia, voinko liittyä teidän joukkoihin? Laskettu olikin syyskuun puolella, mutta poitsu otti loppukirin ja ehti nähdä päivänvalon jo elokuussa.

Niin, ja huhuilen myös muita kuin esikoisensa elokuussa saaneita :)

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteiden alottamisesta vielä...Meillä esikoinen oli 5kk kun alotettiin kiinteet ja meni n. kuukausi ennen ku söi yhtään mitään. Nyt kakkonen oli siis 4,5kk kun alotettiin ja heti menis isoja annoksia. On aivan innoissaan nähdessään lautasen ja tietäessään saavansa sosetta:) Eli tosi yksilöllistä on tuo syöminen...Meiän poitsun 4kk mitat oli 8250g/70cm eli iso jätkä on ja noihin mittoihin kasvoi pelkällä rintamaidolla. Mut ehdottomasti kannatan korviketta jos maitoa ei tuu tarpeeksi tai muuten imetys ei onnistu. Vauvan sekä äidin hyvinvointi/tyytyväisyys tietty tärkeintä.

No nyt meneeki pojulla hermot...Palaillaan!

Neppe

Vierailija
22/67 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jellona, me ollaan kans oltu pihalla vaiks kovia pakkasia. -16 on tainnu olla kovin lukema. Pakko, ei toi kans nuku kun puol tuntia sisällä. Paitsi tissillä. Ja kun yritetään just opettaa se pois tissille nukahtamisest...

Joo, toi muakin pelottaa et ei ala syömään kunnolla noit soseita. Pitää ehkä maistattaa jo ennen neuvolaa jos jaksaa:) must on kiva joo lukea näit juttuja ja todeta et muillakin on samoja juttuja menossa vauvelin kans. Ja Neppe kun on jo yhden kasvattanu yli kaks vuotiaaks niin tietää viel pikkasen enemmän.

Mutta, hauskaa pakkaspäivää, nää lähtee nyt kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä myös elokuussa esikoisensa saanut äiti. Tyttö syntyi 21.8. ja Turussa elellään. Meillä myös nuo pakkaspäivien päikkäriongelmat on tuttuja... Onneksi asutaan vanhassa talossa, jossa on kylmä veranta, siihen olen sitten vaunuissa saanut pienen heijattua päikkäreilleen. Mutta ulkona nukkuis kyllä paremmin ja pidempään. Kiinteitä emme ole vielä aloittaneet, kun yöt menee samalla tavalla kuin alusta asti, eli 3 tunnin välein suunnilleen tyttö syö.

Nyt "työnantaja" kiljahti, äidin täytyy mennä hätiin. Mukavaa iltaa kaikille teille!

Vierailija
24/67 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meidän elokuinen on meitin kolmas,isommat on 4v. ja 7v. Meidän pirpana on ollut alusta alkaen oikein kiltti lapsi,pahemmilta vatsanväänteiltä on vältytty ja unirytmikin löytyi jo kuukauden ikäisenä.

Pirpanan on pakko sopeutua muun perheen rytmiin eikä toiste päin.

Päivisn pirpana nukkuu yleensä vaik tunnin pätkiä mutta yö sujuvatkin sitten oikein hyvin.

Yöunille neiti menee 19-19.30 ja nukkuu n.7.30 asti aamulla.Illalla syö sylissä 2dl velliä jonka jälkeen voi neidin kantaa omaan sänkyyn nukkumaan.

Joskus neiti on hereillä kun vie sänkyyn joskus taas ei.Hereillä ollessa pirpana saattaa pölöttää yksinään puolikin tuntia jonka jälkeen nukahtaa omineen.Tuttia ei hirveästi syö.Yöllä herää kerran(n.klo 4)syömään,juo korviketta pullosta pari desiä ja jatkaa unia.Soseita ollaan maisteltu jo jonkin aikaa ja vatsa kestää kaiken mitä on antanut(isäänsä tullut).Aamusella yleensä syödään hedelmäsosetta reilu puoli purkkia ja iltapäivällä kasvissosetta.Pirpana tykkää todella paljon.Siinä vaiheessa kun näkee ruokalapun niin alkaa hihkumaan ja nauramaan.

Pirpana oppi kääntymään selältä mahalleen 4kk2pvän ikäisenä.Lattialla ollessaan temppuilee jalkojensa kanssa,nostelee peppua ilmaan(sillä seurauksella että kellahtaa selälleen),vetää myös jalkoja ryömimis-ja konttausasentoon mutta ei tajua että käsilläkin pitäisi auttaa :)

Pirpana rakastaa laulamista ja lempilaulukin jo löytyy ja isosisko ja isoveli on niitä parhaita viihdyttäjiä.

Nyt täytyy lähteä itsekin koisimaan.Huomenna tiedossa reipas ulkoilupäivä =)

Mamma 30v. Vantaalta

25/67 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, et tänne löysi tiensä muutama muukin äippä!

Nyt taas arki koitti ja miehen arkivapaat loppui! Noh, normaalia arkea vauvan rytmin mukaan täällä kyllä elettiin ja olihan se kiva, kun mieskin oli enmmän kotona! Nyt odotellaan miehen talvilomaa...

Tyttö on nyt 3 päivää syöny omia nyrkkejään. Tosin on ennenkin sitä tehnyt, mutta kun antanut lelun, nii niitä sitten syönyt mielellään. Nyt oikein lelut kelpaa vaan lelun heittää pois ja oma nyrkki tilalle. Oiskohan hampaita tulossa. Ei kyllä oo mitenkää kitisevä. Eipä niillä hampailla kyllä kiire oo, ainakaan mä en niitä vielä niin odota. Tulee kun tulee. Onko muiden vauvoilla jo hampaita?

Muuten täällä ei erikoista. Ensi viikkoa odotellaan, kun tyttö täyttää 5 kk ja on neuvola ja näkee taas kuinka tyttö kasvanu. Mä aina odotan noita neuvolakäyntejä!

Vierailija
26/67 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jellona84, sama homma meillä, isän talvilomaa odotellaan :) - onhan se töissäkin jo toista päivää.

Meidän pitäis ruveta aloittelemaan kiinteitä, neuvolalääkärin mielestä sillä ei ole kiirettä, mutta terkkari mainostaa niitä niin kovasti. Oma mieli on jotenkin kummallinen, tunnen jostain syystä kamalaa haikeutta, vaikka toisaalta onhan se lusikalla syöminen sellainen ison tytön merkki. Koko ajan olen julistanut, etten yhtään tunne haikeutta siitä, että vauva kasvaa, mutta nyt olen huomannut, että ehkä siis tunnenkin. Hölmöä - helpotustahan niiden kiinteiden kai pitäis merkitä, kun isäkin voi osallistua syöttämiseen. Huomenna ajattelin maistattaa perunaa ensi kerran ja siitä edetä sitten niin rauhallisesti kuin mahdollista.

Minä myös odotan kovasti aina neuvolaa, on ihana kuulla, miten lapsi on kasvanut. Oltiin eilen vasta 4kk-neuvolassa, kun tuo joulunaika sotki neuvolalääkärin aikataulut. Kaikki oli hyvin siellä. Lääkäri sanoi vauvan olevan jäntevä, vaikka mun mielestä hän kannattelee niskaansa aika huonosti. Mahalla ollessaan kyllä pää on tanakasti pystyssä, mutta kun varovasti nostaa selältään istumaan käsistä vetäen, niin aika hitaasti se pää sieltä perässä tulee...

Jännä lukea, että jotkut ovat kääntyneet selältä mahalleen, meillä on suunta ollut vain mahalta selälleen. Sekin jäi, kun tyttö alkoi enemmän keskittyä käsien kanssa näpräämiseen.

Meillä ainakaan ei ole vielä hampaita, enkä minäkään niitä erityisesti odota ;). Mites muilla?

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ihanaa, kun on talvi, mutta ois kiva, jos pakkanen pysyis kymmenen asteen lämpimämmällä puolella, että saatais siirrettyä päiväunet taas ulos...

Vierailija
27/67 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän taidetaan tuntea! ;) Meillä siis tuo vauva S ja teillä A. :D aika hauska yhteensattuma!

Vierailija
28/67 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...näinhän on! :) Pieni on maailma...

Vierailija
29/67 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hauska juttu että tunnette toisenne lionbaby ja hannaliini. Ootteko molemmat Turusta sit?

Meillä nukutaan huonosti. Niin, ja vauval myös joku pöpö kurkussa. Käytii eilen lääkäris ja kurkku helotti...ei kai muuta ihmeellistä.

Ei oo hampaita viel näkyny, vaik nyrkkiä on jyystäny jo 2kk. Ja tissiin tuntuu kovin kun noi ikenet puree yhteen. Tänäänkin oikeen katto mua ja puras, auts. Vekkuli kaveri:) hampaita ootellessa...niska on ollu tosi jäntevä koko ajan. 3kk ikäisenä pystyi vetämään istualteen niin, että pää ei roikkunut. Ja nyt voi niin jumpata 4-5 krt putkeen ennenkun väsyy. Mahallaan pikku jäbä söis vaan nyrkkiään. Pikkasen on yritystä nostaa päätä ja yläkroppaa mut pitäis olla jotain tosikivaa eessä että viittis:) mut eihän noilla hampailla ja liikkumisil kiire oo, kaikki aikanaan...

Päivät on menny pitkälti siihen et nukutaan 30min, valvotaan 1,5-2h ja sit taas kitistään väsyä. Sisällä kun ei voi pidempiä päikkäreit nukkua. Miksköhän, kyl mä nukkuisin jos annettais mahdollisuus:) pakkasta sais joo olla mielellään max 5, kiitos. Huomiseks luvattu -25, argh. Aika tylsää siis ollu. En ois uskonu, mut tänään tuli haikeus kun pikkuvauva kasvaa niin kovin. Jotenkin oon ajatellu etten tuntis sellasta, mut nyt tulee jo tippa linssiin kun nuuhkii poikaa. Kun vaan ehtis harjotella, niin voishan sitä heti perään toisenkin ottaa, jos suodaan;) en ois uskonu et höpsähdän vauvaan, en oo suuremmin piitannu ikinä lapsista, mut onhan toi oma tietty oma:)

Sellasia. Niin, ja mä kans aina meen innolla neuvolaan, kiva nähdä paljon on tullu painoa ja pituutta.

Älkäähän paleltuko:)

Vierailija
30/67 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkija83, meillä kans toi 1,5-2 tuntia virkeää ja hyväntuulista aikaa putkeen tuntuu olevan maksimi. Ehkä kahtena päivänä on jaksanut pidempään ja silloin olen ollut ihan ihmeissäni, että mitä nyt tapahtuu.

Mistä huomasit sen vauvelin kurkkukivun? Yskikö tai oliko kuumetta tai jotain muuta? Meillä taas on ilmestynyt jotain ihottumaa leuan alle. Neuvolassa sitä näytin, mut ei nekään oikein osanneet mitään sanoa. Mielestäni olen syönyt ihan samoja juttuja kuin muutenkin (tosin joulu nyt "vähän" lisäs tota suklaansyöntiä, joka kyllä on ollut ihan reipasta muutenkin kuin jouluna). Tänään ajattelin puhdistaa pesukoneen ja siirtyä toiseen pesuaineeseen. Jos sillä ei ole vaikutusta, täytynee ottaa noi omat syömiset tarkempaan syyniin (ja heittää hyvästit sille suklaalle ainakin hetkeks).

Sain viime yönä nukuttua kunnolla - sitä ennen olikin useampi aika huono yö. Olen yleensä kantanut tyttöä paljon liinassa ja nyt viime aikoina se on jäänyt vähemmälle. Eilen ajattelin oikein keskittyä liinassa pitämiseen, ajattelin, että kun tyttö on siihen niin tottunut, niin ehkä se rauhoittaisi yötä. Mistäpä näiden unista ja univaikeuksista tietää... Ehkä häntä vaan nukutti paremmin tänä yönä.

Joo, pysykäähän sulilla ja paranemisia Kulkija83:n pojalle!

Vierailija
31/67 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös ollaan syöty nyrkkejä jo pidemmän aikaa tosi mielellään; mieluummin nyrkki kuin purulelu:) Hampaita ei ole ja mielestäni ei pilkota vielä kunnolla valkosta mistään kohtaa ikeniä...Nyt on ollu pari tosi huonosti nukuttua yötä ja myös eilinen päivä kitinää vaan, mut vaikee tosiaan aina tietää mistä kaikki kitinät johtuu. Kaikillehan niitä huonoja öitä/päiviä tulee. Viime yönä laskin heränneeni 6 kertaa ja aina tissi suuhun, kun en väsymykseltä muuta jaksanu yrittää. Poika otti aina tyytyväisenä muutaman imun ja nukahti uudelleen. Mietin tässä, että pitäskö tuttia kokeilla välillä tilalle, kun ei joka kerta selkeesti nälkä oo. Meillä on ollu tutti päivisin satunnaisesti käytössä, välillä kelpaa ja välillä ei. Mites muilla, syökö vauvat öisin tuttia?

Hannaliini: meiän pojulle tuli kans hirveet punaset ihottumat leuan alle n. kuukausi sitte ja vein lääkäriin kun ei kotikonstein lähteny parantumaan. Meille lääkäri sano et johtuu vaan kuolasta/maitopukluista ja iho tämän takia ärtyny kosteudesta(punotti ja oli välillä pieniä näppylöitä). Saatiin ohjeeks laittaa Dactarin-puuteria ja meillä autto tosi hyvin.

No niin...mölösuu kutsuu:)

Vierailija
32/67 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkukivun huomasin kun vauva yski ja huuteli ihmeen käheästi. Oon todennu etten enää neuvolalääkärille vie, ovat ainakin meillä niin surkeita. Löydettiin hyvä ja tosi kiva yksityinen, niin sinne suoraan...

Vierailija
33/67 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pikkuisen nukkumaan. Toista kertaa jo lähti unibiisit rullaamaan soittimessa ja äipän silmät lurpahteli kun toinen vaan viuhtoo ja päristelee pinnasängyssä. Pahemmin ei itkenyt onneksi tällä kertaa...

Kulkija83: Juu hannaliinin kanssa tunnetaan. Hannaliini Turusta ja minä Nousiaisista. :)

Meillä oli kanssa vaihe jollon tytteli söi nyrkkejään. Siitä on kyllä jo kaksi kuukautta aikaa. "Löysi " nuo rimpulat joitä käsiksi kutsutaan heti 3kk neuvolan jälkeen ja sillon alko armoton ahminta. Kuolaa oli tietysti joka paikassa. Sen jälkeen kiinnostui mun ja isin käsistä ja kun oppi aika pian sen jälkeen tarttumaan esineisiin niin ne löysi tiensä suuhun. Nykyään siis syö kaiken mahdollisen mitä eteen sattuu. Ja aika näppärästi jo osaa pyöritellä asioita käsissään esim. tuttia. Vaavilla olis aina kauhee hinku tarttua kaikkiin mihin ei saisi koskea ja sillon alkaa kaamea puhina ja kuola juoksee leukaa pitkin kun koittaa kurotella aarteita kohti.

Tyttö on alkanut myös viime päivinä selällään maatessaan nostamaan päätään ylöspäin. Ihan ku treenais vatsalihaksia. Siinä on paha sitten nukuttaessa joskus koittaa piiloutua pinnasängyn päädyn taakse ku näkee jo sinnekin :) Aika velmu kaveri. Hän kierähti selältä vatsalleen myös muutaman kerran edellispäivänä mutta sen jälkeen touhu ei olekaan sitten kiinnostanut.

Mua kiinnostais kauhiasti miten muut n. 5kk ikäiset vaavilaiset menee nukkumaan. Eli viettekö ne hereillä sänkyyn ja ne nukahtaa sinne vai nukhatavatko ne rinnalle? Meille ei ole koskaan suotu tuota rinnallenukahtamisen ihanuutta kun kaveri on sitä mieltä että vetästään nää maidot nyt äkkiä alta pois että päästää riehumaan. Ihan pienenä vauvanakaan ei nukahtanut rinnalle paitsi synnärillä ekoina päivinä. Meidän pirpana on vieläpä ihan kaamean herkkäuninen ja havahtuu hereille jos sitä yrittää esim sylistä omaan sänkyyn heivata. Tullut äitiinsä kyllä tuossa.

Jaahas menen metsästämään vielä jotain iltapalaa ja sitten saa uni tulla minullekin!

Ihanania talvipäiviä kaikille!

34/67 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytö jaksaa olla hereillä 3-4 tuntia ja ihan pirteänä. Aiemmin oli tuota, et jakso just olla 1½ tuntia hereillä, mut sit alko väsykiukku. Mutta, kiva, et nyt jaksaa olla pitempiä aikoja hereillä.

Me viedään illalla tyttö hereillä olleessaan nukkumaan omaan pinnasänkyyn. Noin 5 min höpöttelee omalle uninallelleen tai leikkii jaloillaa ja sit rauhottuu ja nukahtaa. Nukuttamiseen menee aikaa noin 15 min. Ihan parin ekan viikon aikana tyttö nukahti rinnalle.

Eilen laitoin pieniks jääneitä vaatteita pois ja isompi tilalle, nii tuli taas haikeus, ku tuo tyttö kasvaa ja on niin iso. Toisaalta kovasti odotan, et se kasvaa ja oppii uutta! Onko muilla tullu haikeuttu pienen vauvan kasvamisesti? Ja meillä ei ainakaan enää oo pieni vauva...

Vierailija
35/67 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun meilläkin nukahdettais itekseen, mut tietty itestä kiinni mihin vauvan totuttaa...eli meillä nukahdetaan yöunille tissille meidän vanhempien sänkyyn. Siitä nostan omaan sänkyyn ja nukkuu ekan pätkän siellä. Ekalla yösyötöllä usein nukahdan ja näin ollen poitsu jää viereen nukkumaan. Nyt selvisi viime öiset heräilyt eli meillä puhkes eka hammas:) Voi jee,luulin ettei ois vielä tullu mut siellä se alhaalla edessä tänä aamuna pilkotti:) Ja on kyllä hurjasti haikeutta kun toinen kasvaa niin nopeesti.

Nyt pakko päästä itekki jo nukkumaan...

Vierailija
36/67 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neppe, ihan samalta kuulostaa teidän ihottuma kuin meidänkin. Onneksi saatiin lähtemään ihan Lipolanilla vaan, niin ei tarvinnut lääkäriin lähteä, ellei sitten tule takaisin.

Meillä myös nukahdetaan tissille, mutta ei kyllä ole mikään salamatainnutus tuokaan: iltaisin aletaan nukutella siinä kasin aikaan ja yleensä menee ainakin klo 21.30 asti ennenkuin pääsen sieltä vierestä livahtamaan omat hampaat pesemään. Meillä siis tytön pinnis on ilman yhtä laitaa vanhempien sängyssä kiinni, joten pystyn syöttämään (ja siten myös nukuttamaan) tytön omaan sänkyynsä.

Haikeus kasvamisesta iskee välillä, mutta enemmän kyllä odotan sitä, että tyttö voisi istua rattaissa ja hänelle voisi jutella kävellessä, nyt kun on siellä vaunujen uumenissa niin vähän säälittää, kun sieltä ei näe mitään. Toisaalta, yleensähän siellä vaunuissa kumminkin nukutaan.

Me aloitettiin maistella perunaa lauantaina. Ei siitä kyllä mitään mahaan mene, vaan kieli työntää kaiken ulos suusta. Jostain muistan lukeneeni, että tuo olisi merkki siitä, ettei ole ihan kypsä kiinteisiin vielä, tietääkö joku, onko näin? Olen silti koittanut vähän sitä perunaa tarjoilla joka päivä, jos vaikka maku kuitenkin tulisi tutuksi, vaikkei masuun saakka menisikään.

Nyt herättiin päiväunilta, moikka!

37/67 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan nukuttu nyt kaks yötä, et tyttö ei oo ollenkaan heränny yöllä syömään, nukkunut klo 20.30-7.30. Kyllä olin eilen aamulla ihmeissäni, ku seiskan aikaan heräsin, et eikö se oo oikeesti kertaankaan syöny.

Me alotettiin puurojen anto myös illalla viikko sitten ja sen jälkeen on ollu joka yö vaa yks yösyöttä ja sekin aamuyöllä klo 5 aikaan ja nyt nuo pari yötä ilman syöttöjä. En tiedä jatkuuko tää samanlaisena, mut nyt ainakin olen iloinen ja pirteä!

hannaliini: En tiedä tuosta, että onko vauva valmis kiinteisiin, jos sylkee pois ruoan. Meillä, kun alotettiin kiinteät, nii 3 ekaa päivää meni, et tyttö ei nielly varmaan mitää vaa sylki kaiken pois, mut sit tajus, et mikä idea siin, et se pitää niellä ja sen jälkeen ruoat alko maistumaan. Ja itku tuli alkuun, ku annoin aluks nii peinii annoksii ja toinen ois tahtonu vaan lisää!

Sellasta tällä kertaa!

Viikonloppuja kaikille!

Vierailija
38/67 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil edelleen/taas kipeenä poika-raukka. Oltiin miehenkin kans täs välissä kipeit, mut tuntuu et pikkunen on koko ajan, ei kiva....kiinteit ei olla maisteltu vaik oisin tahtonu alottaa jo pikkasen. Tuttipullokin on ei ei ja ei listalla, argh. Miten noin pienellä voikin olla niin paljon omaa tahtoa?

Jellona84,vieläkö teil nukutaan hyvin? Meil on yötkin ihan sieltä ja syvältä, en oo viel toteuttanu tracy hoggin oppeja...valivalivali, ja silti oon ihan iloisella mielellä:) toi vauveli on vaan niin ihana, et mitä sit vaik äippä ja iippä ei nukkuis ikinä, kunhan vauva saa unensa:D

39/67 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkija: Harmi että teillä ollaan oltu kipeenä. Toivotaan, että siellä ollaan paranemaan päin! Meillä ollaan oltu tää reilu 5 kk terveenä *koputtaa puuta*. Mites muut, ollaanko sairasteltu vai oltu terveenä?

Ja meillä tyttö nyt nukkuu nuo yöt kokonaan ilman syöttöjä. Itse lopetti ne ruokailut, mutta kelpaa mulle. Ja nukkuu yleensä heräämättä ettei tarttee ees tuttii laittaa suuhun (paisti silloin, ku ite mennään nukkkuu, ku siihen vähän havahtuu muttei kumminkaa herää). Ja kuten jo taisin aiemmin mainita, nii iltapuuro auttoi meillä, et yöt nukutaan hyvin. Suosittelen muillekin! Vaikka eihän se taida kaikille auttaa...

Ja nyt alotettiin tytön kanssa muskari. Tykkää kovasti olla siellä. Tykkää kotonakin kuunnella cd:ltä lastenlauluja ja äidin laulua, vaikka sanat on aina mitä on, ku ei voi enää muistaa koko laulua oikein! Onko muilla muuten jotain "harrastuksia"? Me käydään tuolla muskarissa ja sen jälkeen siinä on sitten perhekerho. Nyt ainakin ihan riittämiin kerran viikossa suunniteltu tapahtuma.

Vierailija
40/67 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollu tähän mennessä 1 räkätauti ilman kuumetta uuden vuoden aikoihin, joka kesti viikon. Harmittelut tosiaan kulkijalle, ei oo ollenkaan mukavaa sairastella:(

Meillä iltapuuro ei oo auttanu yöheräilyyn, mut toisaalta meillä poika tekee 4 hammasta samalla kertaa, joten pistän tän hetkiset yöheräilyt sen piikkiin. Öisin heräillään 1-3 tunnun välein tissittelemään. Ilmeisesti tissi auttaa ikenien kutinaan, koska rauhottuu aina heti:) Tuttihan ei tietty kelpaa sitte olleskaan.

Mites muilla muuten syödään? Monta ateriaa kuuluu päivään? Meillä syödään aamu/iltapuuro, aamupäivällä kasvissosetta ja iltapäivällä hedelmäsosetta välipalana. Alotuspuuroks valitsin Hollen valmistaman hirssipuuron, jolla alotin esikoisenki kanssa ja tosi hyvin maistuu. Yleensä lisään vielä pari teelusikallista marjasosetta puuron mukaan.Pojalla vatsa toiminu paljo paremmin ku on marjat ja hedelmät alkanu maistumaan.

Meillä ei oo toistaseks harrastuksia. Esikoisen kanssa kävin vauvajumpassa ja tykkäsin kovasti, mut nyt tän kakkosen kanssa ei tunnu aikaa oikeen löytyvän...Musiikista meilläkin tykätään kovasti ja varsinki isoveikan tanssiesityksistä. Ne saa joka kerta naurun raikumaan:)