Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka suuri pelko teille on että lapsestanne tulee uskova?

Vierailija
10.12.2009 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on ihanaa.

Vierailija
2/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, vaikka itse en uskovainen olekaan, enkä ole koskaan ollut. Toivon kuitenkin, että JOS heistä tulee uskovia, niin liittyvät vaikkapa luterilaiseen, katoliseen tai muuhun "valtauskontoon" (ei tarvitse olla kristitty), mieluummin kuin pieneen lahkoon, koska tuntuu etta lahkolaisten elamä on monesti käytännon tasolla hyvin hankalaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapsi yrittäisi pakko käännyttää vanhempansa?

Ei minua haittaisi niin kauan kun tulisi johonkin toisia kunnioittavaan uskoon.

Vierailija
4/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ateisti, vanhempani ateisteja samoin isovanhempani. Lapseni ei aio osallitua uskonnon opetukseen missään muodossa päiväkodissa eikä koulussa. Esim. kirkossa käynnit ei kuulu meidän elämään.

Vierailija
5/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleen sopivaa elämää.

Vierailija
6/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskontoa ei päiväkodeissa opeteta, ja ainakaan niissä päiväkodeissa, missä omat lapseni ovat olleet, ei uskonto ole koskaan näkynyt millään tavoin. Itse olisin sen toivonut näkyvän, minua on tosiaan ärsyttänyt se, että mitään sellaista joululauluakaan ei vahingossakaan lauleta, minkä voisi tulkita uskonnolliseksi.

Vierailija
7/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä sellaisten elämä on ensin päin persettä ja sitten löytävät jonkun ihmeidentekijä messiaan ihmisen muodossa.

Vierailija
8/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskontoa ei päiväkodeissa opeteta, ja ainakaan niissä päiväkodeissa, missä omat lapseni ovat olleet, ei uskonto ole koskaan näkynyt millään tavoin. Itse olisin sen toivonut näkyvän, minua on tosiaan ärsyttänyt se, että mitään sellaista joululauluakaan ei vahingossakaan lauleta, minkä voisi tulkita uskonnolliseksi.

Meillä lasten koulussa on kyllä ihan Jeesus-joulujuhla.

Vierailija
9/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koulut on kyllä oikein uskonnon muhimispesä. Lukiossakin vaihtoehtoja oli kaksi; tehdä englannin lisätehtäviä tai laulaa kirkossa joululauluja. Missä oli vaihtoehto että saa mennä hoilaamaan omia joululauluja (mm.Sika) ihan minne tahtoo?

terv. vastaaja 8

ps. päiväkodeissakin saatetaan tehdä vierailuja mm. kirkkoon

Vierailija
10/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös isompana.

Vierailija
11/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko on jokaisen henkilökohtainen asia. Minua EI pelota toisten valinnat ollenkaan.

Vierailija
12/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman ihmisistä valtaosa on uskonnollisia. Eipä pieni vähemmistö voi sanella enemmistön elämää. Tämä "uskomattomien" äänekäs valta on ärsyttävää.

Vierailija
13/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistikodista harvoin höyrähdetään.

Vierailija
14/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saanut lapseni sekä päiväkodeissa että koulussa juuri sen verran "uskontoon mukaan" kuin olen halunnut. (Ei kuuluta mihinkään uskontokuntaan).

Vierailija
15/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ahdistavia ja vaativaisia lahkoja pelkään, kun haluaisin lapseni olevan onnellinen.

Vierailija
16/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä koitan kaikkeni että lapsestani tulee täysijärkinen.

Mielestäni uskonnot ovat heikkojen henkireikä.

Vierailija
17/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri moista pelkää. Pidämme tarkkaan huolen että hihhulit eivät pääse levittämään idiotismejaan.

Ja kyllä terve lapsi osaa pysyä irti uskonnosta.

Vierailija
18/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lapsestasi tulee heikko? Eikö uskonnollisuus silloin ole hyvä asia hänelle?

Vierailija
19/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee niin tulee. Jos päätös on kokonaan oma (ei minkäänlaista painostusta tms.) niin kunnioitan lapseni päätöstä ja uskontoa. Sillä oletuksella, että hänkin kunnioittaa minua.

En ymmärrä miten jotkut ajattelevat, että voisivat "estää" lapsen uskoontulon.

Vierailija
20/21 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurella todennäköisyydellä tuleekin uskis, koska hän haluaa kapinoida kotinsa ahtaita raameja. Teennäinen tapakristillisyys ja painostava hengellinen väkivalta lienevät parhaat tavat tehdä lapsestaan immuuni uskolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän