Allergiselle valmiita leivonnaisia.
Mutta mistä?
Isompien tavaratalojen hyllyt ja pakastealtaat olen käynyt läpi kymmeniä kertoja. Ei vaan ole.
Maidotonta ja munatonta leipomusta, siis pullaa tai munkkia tai viineriä. Keksejä kyllä löytyy.
Oletteko te löytäneet? Mistä?
Kommentit (7)
Meillä syödään paljon Pirkka-pakastepullia, ne on tosi hyviä, itse paistettavia raakapakasteita. Maidottomia ja munattomia, jos ei itse voitele munalla.
Kotiuunin korvapuusteissakaan ei ole maitoa, munasta en ole varma. Eikä niissä Vadelmasydän- ja Mustikkatassu-munkeissakaan.
Kun perheessä oli vielä vilja-allergiaakin, käytettiin Moilasen gluteenittomia pakasteleivonnaisia.
ainakin leivotaan maidottomiksi ja munattomiksi, kuorrutteista en sitten ole varma, mutta eikös niillä ole jotain sokeroitujakin versioita?
vaaleanpunainen kuorrutekin on maidoton. Ja tosiaan pakastesta löytyy vaikka mitä ainakin meidän Prismasta ja Cittarista. Pullia, pasteijoita jne.
Nuo ovat muistaakseni maidottomia ja munattomia.
Tosi hyviä niistä saa, kun paistaa, ja laittaa jäähtyneiden pullien päälle vaaleanpunaista tomusokeri-vesi-sekoitusta. Tulee siis ikään kuin berliininmunkkeja... Hyviä ovat! :)
http://vegaani.antisankari.net/
Tuolla on vegaanisia ruokia, mutta nehän ovat ainakin maidottomia ja munattomia. :)
Myllyn Paras tähtitorttu, luumutorttu sekä lihapasteija löytyi..