G: Maksatko mielummin kaverille vai kampaamoon?
Eli menetkö mielummin kampaamoon vai työttömälle kaverille joka on kampaaja?
Mä maksan ennemmin työttömälle kaverille.
Kommentit (29)
Mulla ei tosin ole yhtään kampaajatuttavaa vaan leikkelemme ihan amatöörinä toistemme hiukset. Eikä koskaan tule edes maksettua rahana siitä, vaan sitten vuorollani autan taas jossain toisessa hommassa tai leikkaan kaverin tukan.
Tää on vähän sama kysymys, kuin "pyydätkö kaveria ottamaan sinusta valokuvan vai menetkö kuvaamoon?" tai "pyydätkö leipuritaitoista kaveria leipomaan juhliin herkkuja vai tilaatko leipomosta?"
Vielä yksi esimerkki: "pyydätkö nörttikaverilta apua tietokoneongelmaan vai soitatko helpsonille tms?"
Vielä yksi esimerkki: "pyydätkö nörttikaverilta apua tietokoneongelmaan vai soitatko helpsonille tms?"
Kysehän ei ollut tästä vaan siitä, että MAKSATKO. Apua voi aina pyytää ja antaa, siinä ei ole mitään pahaa.
Mutta kokemukseni on, että se nuo kaverikampaajat eivät leikkaa vain yhden kaverinsa hiuksia, vaan joinakin iltoina liukuhihnalta viiden tyypin hiukset. Siinä tulee nopeasti tienattua paljon eikä tarvitse maksaa veroa. Samalla vie työn rehellisiltä kampaajilta (joita muuten kismittää kyseinen asia paljon). Että jos ei kukaan muu ilmoittaisikaan verottajalle niin se, jonka työpaikkaa syödään saattaa ilmoittaa.
Luulen, että suhtautuminen asian olisi eri, jos ap kysymyksessä ammattina olisi ollut lääkäri, lakimies tms. hyväpalkkainen, korkeasti koulutettu ihminen.
Se kannattaa myös muistaa, että jos kaverikampaaja länttää päähäsi jotain väriä ja saat allergisen reaktion niin vakuutuset ei toimi kuten normaalisti toimisi. Kampaamoilla on vakuutukset, kavereilla ei. Rakennusalalla on tämä sama ongelma.
Olen nykyään eri alan yrittäjä ja tuon valtiolle verotuloja joka kk 5000-7000€, joten jos joku alkaa muutaman euron takia perään itkemään niin siitä vaan.
Tarkoitatko, ettei sua haittaa, jos verottaja alkaa tarkastella toimiasi tarkemmin?
Olen kampaaja ja osa kavereista käy mulla kotona laittaas tukkaa.
Rahaa me ei suoranaisesti vaihdeta. Vaan saan vasta palveluksia. Yks on kosmetologi eli tehdään vaihtista.
Kerran yks makso mun parkkisakon. On vieny syömään, ostanu vaatteita ja kengät jne.
Onko tää pimeetä työvoimaa vai vuoroin vieraissa?
kaverille! Maksan ilomielin siitä että tuttu tulee kotiin ja leikkaa samalla koko perheen hiukset.
Tottakai sille joka osaa parhaiten.
Joskus aikoinaan hiukset pääsivät repsottamaan oli pakko päästä leikkuuttamaan niitä. Menin uuteen kampaamoon nuori tyttö Lapista leikkasi. Kertoi innoissaan miten kampaajakoulutuksessa kampaajamestari oli kertonut miten keski-ikäisten naisten paras kasvojen kohotus oli taitava hiusten leikkuu.
Näyttelin näytelmässä mukana.
Tyttö jatkoi, väänsi otsatukan sileeksi pörhötti takatukan linnunpesäksi vaikka olin antanut ohjeeksi klassinen linja, föönaus moussella ja kevyt lakka.
Lopuksi kampaaja nojasi molemmin käsin tuoliin ja katsoi minuun peilin kautta ja tokaisi:
"No tässä se nyt tuli se keski-ikäisen naisen kasvojen kohotus".
Olin yhä näytelmässä mukana maksoin ja ulos mennessä vedin hupun päähän enkä sen koommin ole tarvinnut tuon kampaamon palveluita nauran koko jutulle vain siksi että mulla on nyt hyvä kampaaja.
Olen kampaaja ja osa kavereista käy mulla kotona laittaas tukkaa.
Rahaa me ei suoranaisesti vaihdeta. Vaan saan vasta palveluksia. Yks on kosmetologi eli tehdään vaihtista.
Kerran yks makso mun parkkisakon. On vieny syömään, ostanu vaatteita ja kengät jne.
Onko tää pimeetä työvoimaa vai vuoroin vieraissa?
Tuota olen joutunut selvittelemään ja kyllä se on. Kerran tuollainen voi mennäkin sormien läpi, mutta useamman kerran, laitonta se on.
olen aikanaan tehnyt kampaajan töitä ja vielä nykyäänkin pari-kolme tuttavaa pyytää hiustenleikkuuta silloin tällöin. Myös vanhemmat ja jotkin sukulaiset haluavat maksaa hiustenleikkuusta vaikka siitä kieltäydynkin. Ja ei, en todellakaan maksa veroja siitä 10-15€:n summasta jonka leikkuusta pyydän. Olen nykyään eri alan yrittäjä ja tuon valtiolle verotuloja joka kk 5000-7000€, joten jos joku alkaa muutaman euron takia perään itkemään niin siitä vaan.