Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lähtenyt määräaikaisesta työsuhteesta?

Vierailija
18.03.2025 |

1,5 kuukautta kaupungilla, ja alkaa olla mitta täynnä. Kolmas vastaava organisaatio lähivuosina, muistuttavat ikävissä asioissa toisiaan, hullummaksi menee. 

Äitiysvapaan sijaisuus, mutta mieli tekisi lähteä. Saman tyyppistä työtä olisi tarjolla tutulla ja luotettavalla vuokratyönantajalla.

Uskaltaisiko..?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/12 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työntekijä käytännössä saa mitään rangaistusta, vaikka rikkoisi määräaikaisen työsopimuksen. Mene vaan pois. Itsekin lähdin kauan sitten menemään, eikä siitä mitään seurannut. Jopa oikeuskäytäntö on tässä työntekijän puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työntekijä käytännössä saa mitään rangaistusta, vaikka rikkoisi määräaikaisen työsopimuksen. Mene vaan pois. Itsekin lähdin kauan sitten menemään, eikä siitä mitään seurannut. Jopa oikeuskäytäntö on tässä työntekijän puolella.

Hyvä, kiitos tiedosta. 

Vierailija
4/12 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko tarkentaa? Miten itse lähdit, oliko koeaika ohi? Mikä on tuo oikeustapaus, johon viittaat?

Vierailija
5/12 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähtenyt. Itselläni ainakin oli tietty irtisanomisaika tiedossa, jonka puitteissa saa lähteä. Kannatti!

Vierailija
6/12 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sen minkä oon luvannut, oon aina tehnyt loppuun. Toki jos tosi tiukka paikka tulisi, ni sitten voisin lähteä, mut muuten sinnittelen vaikka hampaat irvessä ja pää kainalossa. Pacta sunt servanda = sopimuksen sitovuuden periaate (oon lakialalla :D)

Vierailija
7/12 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että oot saanut muualta töitä etkä oo enää motivoitunut nykyisiin hommiis. Ei ne voiku kun korkeintaan siitä palkasta jotain sisässä olevasta palkastasi pidättää, jos oikein ilkeiksi ryhtyvät.

Tai sitte et vaan enää ilmesty sinne työpaikalles, kai ne potkut sitte sulle antaa.

Vierailija
8/12 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähtenyt. Kunnalla olin päiväkodissa töissä useamman vuoden, mutta aina määräaikaisissa työsuhteissa puoli vuotta tai vuoden kerrallaan sijaisuuden perusteella. Sitten kesken määräaikaisen suhteen tarjottiin muualta aivan uudenlaista työtä ja irtisanoin itseni kuukauden irtisanomisajalla. Edelleen olen näissä muissa töissä, kannatti lähteä.

Vierailija
9/12 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko tarkentaa? Miten itse lähdit, oliko koeaika ohi? Mikä on tuo oikeustapaus, johon viittaat?

Koeaika oli ohi, kun lähdin. Soitan kaverilleni, joka on lakimies. Hän sanoi, että huoletta voit lähteä vailla pelkoa seuraamuksista. Näin tein ja eikä mitään sattunut. Olin suunnittelutöissä isossa yrityksessä määräaikaisessa työssä ja lähdin siis koeajan jälkeen.

Vierailija
10/12 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun sopimuksessa lukee, onko puolin j ja toisin irtisanomisaika mainittu? Nykyään se taitaa yleensä olla kun vielä joku vuosi sitten irtisanomisaikaa ei välttämättä ollut. Eli jos sellainen on niin voit tietysti irtisanoutua sen puitteissa. Jollei ole kannattaa keskustella työnantajan kanssa. Voi olla että ta:lla ei ole mitään sitä vastaan että lähdet ennen sopimuksen päättymistä mutta on mahdollista että työnantaja tarvitsee työpanostasi sopimuksen loppuun asti. Jos ette pääse yhteisymmärrykseen ja lähdet niin ta voi pidättää loppupalkassa uuden rekrytoinnin kulut ja voit joutua maksamaan korvauksia sopimusrikosta. Harvinaista mutta aina mahdollista.

Joten kaiva työsopimus esille ja lue se.

Vierailija
11/12 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen irtisanoutunut, koeaika oli loppu ja työnantaja oli puhunut sopimuksen jatkamisesta määräajan jälkeen. Sopparia oli jäljellä n. 4kk kun lähdin. Mulla oli 2vkon irtisanomisaika ja lomaa sen verran, että olin 4 päivää töissä irtisanomisilmoituksen jälkeen. Työkaverit oli loukkaantuneita etten viihtynyt mutta pakko oli ajatella omaa hyvinvointia. Ei kaduta. 

Vierailija
12/12 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähtenyt määräaikaisesta vaikka ei ollut irtisanomisaikaa. Määräaika lähestyi eikä sitä olisi jatkettu, oli projekti, ja sain muualta paremman työpaikan. Ilmoitin työnantajalle, että haluan purkaa työsopimuksen, ja päästiin sopuun ehdoista, joilla sen pystyi purkamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan