Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kokoista perhettä pdätte suurperheenä?

Vierailija
09.12.2009 |

Siis tiedän että Suomessa perhettä jossa on kolme lasta pidetään ylisesti suurperheenä... mutta mutta mitä mieltä sä olet?

Mu mielestä perhe jossa on enemmän kuin seitsemän lasta on suurperhe.

Olen itse perheestä jossa on 14 lasta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen mielipide tollanen on? :D

Kyllä lapsistakin kasvaa veronmaksajia..

Itse maksan elämiseni. Ei ok- taloon saa edes tukia! :D

Minulla on neljä lasta ja kolmivuorotyö.

Vierailija
2/24 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanenkin sanoi, että väestönkasvua tarvitaan. .

mutta maksakaa muksujenne kulut itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisko se suur-sana mieleen jossain 6-lapsen hujakoilla.

Vierailija
4/24 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanenkin sanoi, että väestönkasvua tarvitaan. .

lisääntykää vaan mutta maksakaa muksujenne kulut itse

Niin maksankin. Mieheni ja minä maksamme veroja niin paljon, että lapsilisät ei lähellekään korvaa niitä, eikä muutkaan väliaikaiset tuet. Lisäksi lapsenikin tulevat maksamaan veroja kun aloittavat työn teon.

Niin tämä yhteiskunta toimii vaikka sinä et sitä tunnu tajuavan. Kyllä minunkin verorahoista käytetään moneen asiaan joka on minusta/minulle turha, mutta se nyt vain on tämän systeemin idea.

Vaikka sinä et lapsia halua tai pysty saamaan se ei tarkoita sitä, että kenenkään ei kannata lapsia hankkia.

Vierailija
5/24 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 3 ja tiedän että ollaan periaatteessa "suurperhe" mutta ei se siltä tunnu...

Vierailija
6/24 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen minun mielipiteeni muuttui kun puhuin 13 lapsisesta perheestä olleen kanssa..

ennen pidin jo 4 lapsista suurperheenä mutta taitaa tuo SUUR sana tulla mielestäni perheen eteen vasta tuossa 7-8 hujakoilla.

itsellä nyt 2 lasta ja vielä haluan jopa 5 voisi olla kiva (tosin mies tyytyisi 3 mutta katsellaan..)

Vierailija
7/24 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai normikokoinen.

Itse olen kasvanut 4-lapsisessa perheessä, enkä koskaan ole pitänyt lapsuudenperhettäni suurperheenä. EIhän mulla ole kuin yksi sisko ja kaksi veljeä.

Viisi lasta tai enemmän alkaa olla jo suurperhe mielestäni.

8/24 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni - makuasia tämäkin toki on = )

Vierailija
9/24 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 lasta on pieni perhe. Mun ensimmäinen mielikuva on, että ei ole yrityksistä huolimatta saatu enempää lapsia tai ollaan mukavuudenhaluisia ja halutaan päästä "helpolla" ja siksi lapsiluku jäänyt siihen.

3 lasta on mun mielestäni nykypäivänä "normaali" (1970- luvulla 2 lasta taisi olla normi).

4 lasta on myös mun mielestäni normaali.

5 tai enemmän lapsia on mun mielestäni iso perhe.

t: kolmen lapsen äiti, joka haaveilee vielä iltatahdestä

Vierailija
10/24 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minusta jo suurperhe, 3-6 lasta iso perhe. Itse unelmoin 7 lapsesta, toivon, että unelmani toteutuu vielä joskus. Tällä hetkellä minulla on kaksi ihanaa lasta. Mieheni tulee 10 lapsen perheestä, ja hänen perheensä on mitä ihanin tuntemani perhe. Kokemukseni mukaan Suomessa ei arvosteta suurperheitä, tulee usein just sellaisia kommenteja, mitä tässäkin keskustelussa tuli.

Vierailija
11/24 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 4 lasta tai enemmän.

Vierailija
12/24 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 on paljon, mutta monella on kuitenkin 4 lasta.

Vierailija
13/24 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingin kantakaupungissa ja ne harvat lapsiperheet joita täällä asuu on 1-2 lapsia perheitä.

Vierailija
14/24 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itestä vaan tuntuu niin hassulta että neljä lasta voi olla suurperhe :) mutta ai se johtuu omista taustoista. :)

Vierailija
15/24 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli viime vuonna useitakin joulukortteja, joissa oli osoittessa: Suurperhe Mäkinen.. Meidä 3. lapsi syntyi juuri ennen joulua. En ole meitä vielä suurperheeksi luokitellut, ihan tavallinen lapsiluku on kolme. Sitten kun alkaa olemaan 5 ja enemmän... sitten puhutaan suurperheestä.

Vierailija
16/24 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä tällä hetkellä 6 ja vielä matkaa suurperheeksi.

Tosin kaupan kassalla usein huomaa ostavansa ruokaa "tavallista isommalle poppoolle", kun sitä tavaraa riittää ja riittää ja siellä tunnen usein itseni suurperheelliseksi vaikka missään muualla moinen tunne ei päälle iske...

Tai no, joskus kun mietin, että naapurissa on perhe, jossa 3 jäsentä ja meillä lapsia enemmän kuin tuossa perheessä porukkaa niin silloinkin välillä tuntuu, että ei tämä meidän perhe ihan pieni ole.

Vierailija
17/24 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä vaiheessa, kun ei enää tavalliseen autoon mahdu, eli 4 lasta tai enemmän."

Vierailija
18/24 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 tai siitä vähemmän lapsia -> normaali/pieni perhe.

5-7 lasta -> iso perhe.

Yli 7 lasta -> suurperhe. Eli samaa mieltä kuin ap.

Vierailija
19/24 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä 5lasta tai enemmän on suurperhe

Vierailija
20/24 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli viime vuonna useitakin joulukortteja, joissa oli osoittessa: Suurperhe Mäkinen.. Meidä 3. lapsi syntyi juuri ennen joulua. En ole meitä vielä suurperheeksi luokitellut, ihan tavallinen lapsiluku on kolme. Sitten kun alkaa olemaan 5 ja enemmän... sitten puhutaan suurperheestä.

ahkeroineet vällyjen alla AIVAN liian paljon!