Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muutama lapsiperheystävä ei lainaa eikä lahjoita

Vierailija
09.12.2009 |

mitään vauvatarvikkeita, kun kaikki muut vastaavassa tilanteessa olevat auliisti lahjoittavat tai lainaavat, tai joissain tapauksissa myyvät pieneen hintaan kaikki ylijäämätavarat? Onko oikeasti joku niin nuuka ja ahne, että pitää tavarat mieluummin omissa kaapeissaan?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan vain lähinnä sellaisia, joista ei harmita, jos ne menevät huonoksi tai en saakaan niitä takaisin. Olen niin monta tavaraa ja vaatetta lainannut ja ne ovat tulleet takaisin - jos ovat tulleet - rikkinäisinä tai kulahtaneina.

Minulla on pari hyvää ystävää, joille ilomielin lainaan, mutten heillekään niitä, jotka harmittaisivat. Esimerkiksi rintapumppuja saa uusia, mutta käsin tehdyt vaatteet, joilla on tunnearvoa, harmittaisivat ja haluan säästää niitä mahdollisille lapsenlapsilleni, joita toivon joskus saavani.

Vierailija
22/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on reilua lainaajaakin kohtaan, etten lainaa sellaisia, mistä harmistuisin kovasti. Harvemmin kun ne tavarat lainassa paranevat. On ihan luonnollista, että esimerkiksi vaatteet hieman kuluvat käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainasin ja vieläpä sukulaisille tuli takaisin kanin syöminä! Roskiin joutui siis, en voinut kuvitellakkaan laittavani enää kuopuksen päälle. Lahjoitan tästä edes kaikki niille jotka oikeasti niitä tarvitsee, en muille.

Vierailija
24/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin kummipojalle paljon vaatteita aiemmin,

nyt kun kakkonen niitä vaatteita olisi tarvinnut ei niistä ole enää hänelle. Jopa ihan uusi talvikypärämyssykin kehdattiin palauttaa värjäytyneenä ja revenneenä :-(

Olen huomannut että nämä lainaajat saavat aina kaiken muilta leluja myöten eivät osta juurikaan, eli eivät osaa arvosta saamiaan tavaroita :-(

Minä säilön ja myyn pois mieluummin tuntemattomille tai sisarukselle kuin annan hyvällekkään ystävälle joka ei arvosta saamaansa!

Vierailija
25/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän niinkuin tienausmielessä kaikkea vaatetta ja kamaa halvalla, ihan tarkoituksena myydä ne käytön jälkeen hyvään hintaan esim. huutonetissä. siksi en niitä voi antaa kellekkään pilkkahinnalla.

Vierailija
26/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lähisukulaisteni tai kaverieni pitäisi lainata / antaa minulle lastenvaatteita tai -tarvikkeita! Miksi pitäisi?

Vierailija
27/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ovat pyytäneet ja ovat olleet pienituloisia. Takaisin en ole saanut mitään. Ei minulle lisää lapsia ole tulossa, joten itse en niitä tarvitse, mutta oletin että jos sanon että annan lainaksi, niin automaattisesti palauttaisivat ne. Olisin itse voinut myydä ne käytön jälkeen mutta nyt ne tavarat ja vaatteet ovat jääneet sille tielleen.

Vierailija
28/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästän muistona tai myyn. En halua että ihanassa, muistorikkaassa bodyssä on sitten muiden tekemiä porkkanatahroja tms. Ja kokemuksesta tiedät että esim eräs tuttuni kuivatti lainaamansa vauvan vaatteet aurigonpaisteessa! No voitte uskoa kuinka kulahtanutta tavaraa tuli takaisin. En onneksi enää tarvinnut, mutta en tuollaisia halua takaisinkaan, mitä niillä enää tekee???

Itse kysyn lainatessani, että haluaako takaisin. Jos haluaa, käytän säästeliäästi (joskus en lainkaan) jos ei, käytämme kuin omaamme ja sitten eteenpäin tai kokonaan pois.

Vierailija
29/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en antanut mitään nopeasti kiertoon mitä pidin yhtään kauniina. Heitin omankin lapsen kaikki pysyvästi tahraantuneet heti pois, eli omia kulahtaneita tai tahraisia en käyttänyt edes hänelle. Oikeastaan mitään niistä mitä sain käytettynä ei tullut käytettyä juuri siitä syystä, että ne olivat niin kuluneita tai tahraisia, että oikein inhotti. En oikeasti ymmärrä miksi joku pukee lapsen sellaisiin, jos ei ole ihan pakko. Ne sain sellasilta äitituttavilta, jotka eivät todellakaan vaihtaneet lapsensa vaatteita pulahdusten jälkeen ja antoivat tuhraantua vauvanruokaa syÖttäessä. Minä taas vahdin koko ajan, ettei vaatteet likaantunut ja pyyhin suuta ja suojasin vaatteita tahroilta... Siis ajattelutapani oli niin erilainen, että ei olisi ollut mitään järkeä lainata vaatteita kenellekään joka ei olisi ollut yhtä tarkkana. Suurin osa ei mielestäni ollut, joten eipähän tullut kenellekään paha mieli. Lopulta olisin kuitenkin joutunut heittämâÄn kaikki lainatut pois, koskei ne enää olisi täyttäneet mun kritteriä vauvanvaatteesta. Luulin myös, että saisimme toisen hiukan nopeammin. Lopulta kun lapsi oli 4 annoin periksi ja kävin kaiken läpi ja laitoin talteen vain pienen osan niistÄ joita oikeasti haluan säilyttÄÄ muistoina tai 'vastaisenvaralle.' Kaiken muun annoin silloin odottavalle ystA¨välle, ne oli suurimmaksi osaksi ihan uusia, koska olin saanut poikamaisiakin vaatteita, vaikka omani oli tyttÖ ja siksi en ikinä kÄyttänyt niitä, tai kÄytin todella vähän. Kukaan lähellä asuvista ei odottanut silloin tyttöä joten, tyttÖmÄiset vaatteet vein kirpputorille, siellä joku sai hyvän setin kauniita vaatteita. :-)

En mielestäni ollut ahne enkä nuuka, ne olivat minun vaatteitani ja sain mielestÄni tehdä niille mitä halusin. Olin tietysti turhan tarkka monien mielestä, mutta en ikiinä ole pitänyt nuhjuisesta olemuksesta, siis miksi olisin antanut oman lapseni näyttää siltä??? En ymmärrä sitä miksi jotkut antavat eteenpäin roskaa, jos itse annan jotakin niin sen on oltava sitä tasoa, ettÄ ilahtuisin siitä saajana itsekin, eli ei kulahtanutta eikä tahroja tai rikkinäistä. Tietysti ap on varmasti itse sitä Âitiryhmää jonka mielestä vauvan vaatetukseen ei kannata panostaa, koska se puklaa ja kasvaa kuitenkin koko ajan... Juuri se ajatustapa saa äidit tuhrimaan vaatteet ja antamaan kaiken kulahtaa ja rikkoutua..; siksi en lainaisi. Jos on pakko niin mieluummin siinä tapauksessa antaisin. Olisin liian kiukkuinen saadessani takaisin pilattua.

Vierailija
30/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten kustannuksella.

Vierailija
31/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on samaan asiaan liittyvä kiusallinen tilanne. Olen viimeisilläni raskaana ja aivan kaikki vauvaa varten on hommattu. Isosiskolla ei vielä ole lapsia mutta hän arvioi kaikkea mitä meillä on että mitä hän sitten voi käyttää yms yms. Viimeksi eilen hän sanoi päälläni olleesta paidasta että sehän on sit tosi hyvä hänelle kun hän on raskaana. Tokaisin siihen vaan että tää ei kyllä oo varsinaisesti mikään äitiyspaita!

En siis itse ole ajatellut lainata vaatteitani tai vauvanvaatteita edes siskolle. Meille toivottavasti tulee tämän naperon jälkeen vielä ainakin yksi.

Vierailija
32/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi aina voi lainata pieniä vaatteita, koska ehtivät olla käytössä vain muutaman kerran. En tiedä, minusta se on outoa, että ollaan tekemisissä ja tiedossa on, että tavaraa on heillä varastot pullollaan ja aika tuoreita vauvanvaatteita vielä jemmassa, (kaikissa näissä perheissä 1-3-vuotias lapsi nuorin) niin ei voi ees yhtä bodya lainata. Minusta se on moukkamaista. Ja kun ovat vielä puhuneet ja osoittaneet, että tavaraa pursuaa kaapeista.

Vierailija
33/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavarani ja haluan vielä vauvan!

Vierailija
34/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheaa olisi käyttää lapsella vaatteita, joihin ei saisi tulla tahraa tms. Enkä halua, että meidän lasten vaatteet, mitkä olen uutena ostanut, tulevat takaisin värjäytyneenä tai rikki. Sama kaikkien tavaroiden suhteen. En ole koskaan lainannut, enkä ottanut lainaksi. Annan kyllä pois tarpeettomat tavarat, ja voin itse ottaa vastaan samoin tai sitten korvausta vastaan.

Vierailija
35/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska haluan vielä lisää lapsia. En nyt heti perään, mutta muutaman vuoden päästä. Vaatteet, tavarat, lelut ovat kulutustavaraa kaikki. Eivät ne kestä loputtomiin.

Osan tavaroista haluan säästää muistoina. Osan säästän tytölleni nukkeleikkejä varten.

Vierailija
36/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se AP sulle kuuluu mitä heillä on kaapeissaan ja antavatko kamppeitaan sulle tai kellekään? Eiköhän se ole jokaisen oma asia, ja antaminen on aina vapaaehtoista. Ei itsestäänselvyys.

Vierailija
37/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulos:

- hoitopöydän hoitotaso "katosi" mystisesti muutossa. tilalle tarjottiin 25 cm liian matalaa, huonosti itse väkerrettyä lastulevytasoa

- itkuhälyttimiä ei ikinä löytynyt

- kävelytuoli oli kahtena kappaleena= käyttökelvoton

- kerran pesty, uutta vastaava vauvan toppahaalari "meni vahingossa" kaverille ja tämä kaveri myi sen. rahoja en tietenkään ko. haalarista saanut

joten nykyään en enää lainaa mitään sellaista tavaraa, mitä ehkä

a) itte tarvin vielä joskus

b) jonka hukkumisesta/rikkumisesta tulee ns paha mieli

kirpparit ja huutis on täynnä vauvatavaraa, sieltä vaan ostamaan...

Vierailija
38/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei voi ees yhtä bodya lainata.

yhdestä bodysta kiinni, niin tule hakemaan meiltä.

Taidat itse olla aika saita. Ja ystäviäsi ärsyttää se, joten he käyttäytyvät samalla tavalla kuin sinä.

Vierailija
39/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerta muut auliisti lahjoittavat ja lainaavat.

Ehkä he suunnittelevat vielä lisää lapsia joille tarvitsevat tarvikkeensa. Tai sitten aikovat säästää lapsille heillä käytössä olleet tavarat.

Joillain on myös niin huonoja kokemuksia lainaamisesta, esim. siisti pinnasänky on palautettu ylälaita täynnä hampaanjälkiä tms. ettei enää halua lainata tavaroitaan.

Tai eivät raaski luopumisen tuskassa hankkiutua eroon tavaroista. Eivät he ole mitenkään velvollisia lainaamaan tai lahjoittamaan omiaan vaikka kuinka muut ystävänne niin tekisivät. He voivat pitää omissa kaapeissaan miten paljon tavaraa haluavat.

Vierailija
40/41 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi aina voi lainata pieniä vaatteita, koska ehtivät olla käytössä vain muutaman kerran. En tiedä, minusta se on outoa, että ollaan tekemisissä ja tiedossa on, että tavaraa on heillä varastot pullollaan ja aika tuoreita vauvanvaatteita vielä jemmassa, (kaikissa näissä perheissä 1-3-vuotias lapsi nuorin) niin ei voi ees yhtä bodya lainata. Minusta se on moukkamaista. Ja kun ovat vielä puhuneet ja osoittaneet, että tavaraa pursuaa kaapeista.

vaan sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi