Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kielletty ja moraaliton suhde

Vierailija
09.12.2009 |

"Miten voi selvitä suhteesta, jossa toinen osapuoli on koko ajan ollut vahvemmilla. Mulle kävi näin, kun ryhdyin suhteeseen henkisen auttajani kanssa. Kerroin hänelle itsestäni kaiken (kuten hoitosuhteeseen kuuluu) ja tunsin rakastuneeni häneen (mitä en kertonut). Kuitenkin tämä hoitajani suuteli minua ja sen jälkeen myönsi olevansa naimisissa (ei sormusta). Olen edelleen masentunut (suhteen alusta jo 1,5 vuotta) ja tunnen etten pysty päästämään hänestä irti. Emme ole enää hoitosuhteessa, mutta hän silti pitää minua otteessaan. Ei lupaa mitään, muttei oikein laske menemäänkään. Olen todella ahdistunut."

Näin kertoi siskoni minulle eilen illalla. Kuinka voin auttaa häntä? Mies pistää minua vihaksi ja tekisi mieli vetäistä sitä lättyyn. Sisko kuitenkin on ihan selväjärkinen, mutta hyvin ahdistunut. Ja kaunis kuin kuva. :( Miksi miehet on paskoja??? Sisko vasta parikymppinen ja mies huomattavasti vanhempi, karismaattinen ja arvostettu. Ja täysi paska. :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilas ei ole vastuussa transferenssista, joka syntyy hoitosuhteessa, vaikka kuinka olisi aikuinen. Yhtä hyvin voisi sanoa, että potilas joka saa vaikka lääkärin määräämästä antibiootista ihottumaa on syypää ihottumansa saamiseen "koska on aikuinen".

Vierailija
2/10 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi ollut niin helposti vältettävissä. Nyt siskoni on ihan hajalla. :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siskollesi täytyy etsiä uusi terapeutti, mieluusti nainen, Tämä uusi voi sitten auttaa siskoasi pääsemään irti siitä miehestä, On tärkeää, että uudelle terapeutille kerrotaan mitä edellisen kanssa kävi.

Ja ota sinä yhteyttä siihen paskiaiseen ja tee hänelle selväksi, että jos hän ei päästä siskostasi irti, teet hänestä ilmoituksen ylemmille tahoille (mitä ne sitten ovatkaan, riippuu siitä mikä tämä tyyppi tarkalleen ottaen on ja mikä taho heitä valvoo).

Siskosi on täysin syytön tapahtuneeseen, häntä on käytetty todella rumasti hyväksi.

Vierailija
4/10 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tehnyt todella pahan virkavirheen, syyte tuosta tulee.

Vierailija
5/10 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaankin soittaisin ko. tyypille ja haukkuisin pystyyn. Yrittäisin taivutella siskoa tekemään valituksen ko. lafkaan kyseisestä henkilöstä seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Vierailija
6/10 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää kun hän syyttää itseään siitä kun rakastui. Ja mies vaan hokee, ettei siskoni saisi ottaa suhdetta niin vakavasti. P*rk*le!!!

ap

jos tyyppi on psykologi, pykiatri tms. niin lupa ammatinharjoittamiseen heiluu tuollaisesta käsittääkseni ainakin helposti.

Vierailija
7/10 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/10 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypistä pitää tietysti tehdä valitus esimiehelleen, vai kelle ne valitukset psykologeista sun muista tehdäänkään, eikös tuo ole virkavirhe.

Vierailija
9/10 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää kun hän syyttää itseään siitä kun rakastui. Ja mies vaan hokee, ettei siskoni saisi ottaa suhdetta niin vakavasti. P*rk*le!!!

ap

Vierailija
10/10 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon enemmän syypää kuin siskosi. Todella epäeettinen teko, koska useinhan transferenssin takia potilas saattaa rakastua terapeuttiin, ja ammattilaisen pitäisi tämä tietää. Ja varmaan tietääkin! Lisäksi tämä ammattilainen teki aloitteen. Terapiassa (tai keskusteluhoidossa) hoidon antajan pitäisi olla mukana vain ammattinsa puolesta, ei persoonana, henkilökohtaisesti.

Mielestäni tämä mies on tehnyt ehkä hirveimmän mahdollisen virkavirheen. Minusta voisit hyvin tehdä ilmoituksen hänestä, kuten joku jo ehdotti.

Niin, ja totta kai siskosikin on syypää, onhan hän aikuinen ihminen, mutta minusta tämä mies on enemmän syyllinen, koska hän on käyttänyt ammattiasemaansa hyväkseen.