lappiin lomalle, mihin?
Nyt suosituksia mihin lapsiperhe lappiin lomalle. Rauhallisuutta kaivataan ja latuja, myös jokin laskettelurinne lähistöllä olisi kiva, isoja rinteitä ei kukaan meistä tarvitse. Hyvää ruokaa, rauhaa, lunta ja pakkasta :)
Kommentit (17)
Ylläs on ihan Ok, mutta siellä ei mikään toimi. Keväällä parhaimpaan aikaan pääsiäisenä melkein kaikki rinteet menvät kiinni jo kello 17. Ylläsjärven puolella kaiki ruokapaikat ovat kiinni myös jo kello 18 jne jne
Onko pakko olla lapissa ? Meidän perheen mielestä paras paikka on Vuokatti. Siellä käymme 5-6 kertaa vuodessa perheen kanssa. Käymme myös Syötteellä ja joskus Rukalla, levillä ja ylläksellä. Mutta lapset haluavat aina Vuokattiin
Jos asutte etelä-Suomessa, niin Kolihan olisi kiva kohde ja paljon lähempänäkin.
Ylläs on ihan Ok, mutta siellä ei mikään toimi. Keväällä parhaimpaan aikaan pääsiäisenä melkein kaikki rinteet menvät kiinni jo kello 17. Ylläsjärven puolella kaiki ruokapaikat ovat kiinni myös jo kello 18 jne jne
Onko pakko olla lapissa ? Meidän perheen mielestä paras paikka on Vuokatti. Siellä käymme 5-6 kertaa vuodessa perheen kanssa. Käymme myös Syötteellä ja joskus Rukalla, levillä ja ylläksellä. Mutta lapset haluavat aina Vuokattiin
Mikäli railakasta after ski-elämää tarkoitat, niin lapsien kanssa ei välttämättä kannata mennä baariin... Rinteistä löytyy hyviä myös lapsille, on pieni lasten peuhupaikka, pari hyvää pulkkamäkeä, mahdollisuus käydä uimassa jne.
on monipuolinen tarjonta, löytyy jokaiselle jotakin. Mysö Ruka on hyvä kohde.
ehdottomasti. Löytyy rauhaa ja latua, pulkkamäkeä jne, mut Saariselän rinteet ja ravintolat on halutessaan lähellä.jotenkin NIIIn lapsiperheen paikka.
Ruka, Levi, ylläs, saariselkä, Pallas jne jne
Aina lapset haluavat kuitenkin Vuokattiin...
Sodankylän Luostolla on hyvä latuverkosto ja siellä on varsin rauhallista, varsinkin ns. perheluoston puolella.
Ylläs saattaa olla melko hiljainen ja pieni, Saariselkä myös vähän pienempi kuin kaksi ensin mainittua.
mikä puoli on perhe-Luoston puoli?
Olen antanut kertoa itselleni, että Luoston eteläpuolta puhuteltaisiin perheluostoksi.
vuokramökkiin, olette siellä kaikessa rauhassa, hiihtelette itse omat latunne - vaikka jäällä -, ja käytte käymäseltään turistikeskuksissa laskettelemassa, uimassa, syömässä tai ostoksilla.
onko 6 suositusta mihin kannattaisi suunnata? Ei haittaisikaan vaikka ei kävellen päästäisi rinteeseen. Ruka ja Levi ja Ylläs ei kovasti kiinnosta, niissä olen itse käynyt laskettelemassa ja juhlimassa ihan riittävästi.
onko 6 suositusta mihin kannattaisi suunnata? Ei haittaisikaan vaikka ei kävellen päästäisi rinteeseen. Ruka ja Levi ja Ylläs ei kovasti kiinnosta, niissä olen itse käynyt laskettelemassa ja juhlimassa ihan riittävästi.
kotoisin, joten en osaa pitää Leviä pelkkänä juhlimispaikkana, joten siksi ehdotin :)
Ei hirveitä turistimassoja eikä hirveästi "turistiohjelmaa", mutta kivat rinteet ja mun mielestäni hyvät latuverkostot. Me ollaan tykätty siitä ns. rauhoittumispaikkana.
jota useamman kerran vuokrasin, on myyty eteenpäin. Netissä mökkejä on pilvin pimein. 6
on pieni, rauhallinen, pääsee hyvin hiihtämään ja laskettelemaan. Jerisjärvellä 6 km päässä on jokin pieni kiva motelli / hotelli.
Yllästölli on vapaana vko 7/10
Yllästölli käsittää oh+mh+avokeittiö+sauna+kph+parvi+veranna+ulkovarasto (46m2+16m2);
Makuupaikat alhaalla; makuuhuoneessa parisänky, olohuoneessa- niin tarvittaessa- levitettävä sohva,
Makuupaikat ylhäällä parvella; 2 aikuisten sänkyä + 2 normaalikokoista patjaa ja 2 lasten patjaa.
Paritalo sijaitsee rauhallisella paikalla Äkäslompolossa Seitahotellia vastapäätä, Riemuliiteriltä noin 150m ja ravintola Ylläshuminasta noin 300m.
Olohuoneessa on vuolukivitakka ja TV
Keittiövarustuksiin kuuluu mm.
astianpesukone
astiasto 8 henkilölle
imuri
jääkaappi pakastelokerolla
kahvinkeitin
leivänpaahdin
silitysrauta + lauta
kuivauskaappi
liesi + uuni
liesituuletin
mikro
tuuletin, pyykinpesukone
Kaakeloidussa kylpyhuoneessa on lattialämmitys ja eteisessä kuivauskaappi.
Rakennuksen seinät ja lattiat ovat rakennettu miellyttävästä mäntyhirrestä.
Näköalaa riittää komealle Yllästunturille, jonne matkaa on noin 5 km.
Lämmin autopaikka ajastinkellolla.
Yllästöllin sivusta kulkee valaistu kävelypolku sekä hiihtolatu Äkästunturille.
Kelkkareitille 50 m
Talvisin kulkee Ski-bussi Yllästunturille pysähtyen noin 150m Yllästöllistä (maksu 1€).
Yllästöllille saavut vaivattomasti esimerkiksi lentämällä Helsingistä Kittilään, josta on jatkoyhteys kutsutaksilla vastavalmistunutta MAISEMATIETÄ pitkin hotelli Ylläshuminan pihaan (sijaitsee Yllästöllin vieressä) suunta 12,50€.
Matka-aika on yhteensä vain noin 3 tuntia.
Junallakin matka käy vaivattomasti. Nouset junaan vaikka Helsingissä ja aamulla olet perillä Kolarissa. Puolen tunnin loppumatkan voit tehdä helposti bussilla tai omalla autolla. Rovaniemeltä henkilöautolla noin 165 km matkaan menee pari tuntia.
Komea paikka lomanviettoon!
Läheisiä hotelleita ja ravintoloita:
Seitahotelli 100 m, ( mm. uima-allas)
Riemuliiteri 200 m / monotanssit
Ylläshumina/ karaoke, lämminhenkinen pubi ja hyvä ruokapaikka
Ylläshotelli, Pipola jne.