Ekaluokkalaisen joulujuhla klo 08.15!!??!! Miten muilla?
Onpa todella mukava herätä aamulla kuudelta laittamaan aamupalaa. =O/
Eipä taideta ehtiä tytölle juhlakampausta loihtia kun jo sängystä ylös pääseminen kestää ja kestää. ARGH!!!!!
Kommentit (33)
Opetkin joutuu heräämään siihen aikaan.
meillä ei vanhemmat saa juhliin tulla tänä vuonna tai siis ei ole kutsutta vaan todettu että joulujuhlat pidetään kouluajalla
Meillä tokaluokkalaisen jokainen kouluaamu alkaa klo 8.
Joulujuhla on illalla, kahtena eri iltana eri luokka-asteille. Todistukset hakevat la-aamuna klo 8. Että sillee.
Meillä on usein kevätjuhlat siihen aikaan. Kuka siihen kukonlaulun aikaan jaksaa juhlia ja laittaa itsensä juhlakuntoon?
Muutenkin klo 8 kouluaamut ovat persiistä!
Mulle kyllä kävis 8.15 juhla. Noustaan kuitenkin viimeistään puoli seitsemältä aina. Eikä tee tiukkaa ehtiä vartin yli kasiksi koululle, tai mihkään muuallekaan.
kuin lyhyt joulujuhla, jonka kuitenkin pitäisi olla tilaisuus, johon ihmiset valmistautuu juhlavammin, ja jossa pitäisi pystyä nauttimaan tilanteesta. Ekan koulutunnin voi mennä puoliunessa, mutta kurjaa, jos sama juttu on joulujuhlassa.
Ja voihan siihen valmistautua illalla. Ei lapsen pukeminen nyt kauan kestä.
Eikä siinä mitään jos se olisi vain tuo koululainen joka tarvii herättää...
Pikkusisarukset tarvii myös saada ylös sängystä, ruokittua ja puettua. Kyllä siinä vierähtä aikaa että koko sakki päästään liikenteeseen!
Koulussa 2 joulujuhlaa, klo 8.15 ja klo 10.
1lk, 5lk, 6lk ja 1 eskariryhmä klo 8.15
2lk, 3lk, 4lk ja 2 eskariruhmä klo 10
AP
Joo, kyllä se koululainen sinne saadaan, mutta tiukkaa tekee 1 ja 3 vuotiaiden kotihoidossa olevien sisarusten kanssa, jotka ovat tottuneet heräileen klo 8.30- 9.00. Pakkohan ne on mukaan ottaa, kun ei muutakaan hoitajaa ole saatavilla tohon aikaan. Samaa olen ihmetellyt itsekin, klo 9 olisi jo paljon inhimillisempi.
kun pukemassa ja laittamassa on kaksi aikuista. Illalla vaan kaikki vaatteet valmiiksi.
Yksin saan aamut yleensä hoitaa kun mies töissä.
Olisikin luksusta jos mies olisi sillon auttamassa!
AP
että isä ei tule lapsensa ekoihin joulujuhliin???
Eikö opettajat suostu tulemaan kouluun virka-ajan ulkopuolella, vai miksi joulujuhlat eivät enää ole iltaisin? Kuka vanhempi tuonne pääsee? Menevätkö lapset juhlien jälkeen normaaleille tunneille?
Ei minun kouluajoista nyt niin paljon ole aikaa, mutta silloin oli meillä joulujuhlat (yläasteen ja lukion yhteiset) illalla, ja tanssia sai niin pitkään kun oli tanssijoita.
Silloin juhla pidettiin illalla!!!! AP
Nyt on ekaluokkalaisen eka koulun joulujuhla, eikä isä vaivaudu paikalle.
perheen yksilölliset heräämiset, työajat, hoidosta hakemiset, pukeutumisongelmat, aamupalan syömisen vaikeudet yms. Soitat vaan reksille ja kerrot kaikki vaikeutesi. Hän ymmärtää ja aloittaa koko juhlan suunnittelun ja organisoinnin n.400 oppilaan koulussa alusta vain sinua miellyttääkseen. Sinun pillisi mukaan tulee kaikkien tanssiman!
ja koulu päättyy tuona viimeisenä koulupäivänä heti juhlan jälkeen. En kyllä ole koskaan ollut joulujuhlissa, joissa olisi tanssia. Kuulostaa aika oudolta. :D
Eikö opettajat suostu tulemaan kouluun virka-ajan ulkopuolella, vai miksi joulujuhlat eivät enää ole iltaisin? Kuka vanhempi tuonne pääsee? Menevätkö lapset juhlien jälkeen normaaleille tunneille?
Ei minun kouluajoista nyt niin paljon ole aikaa, mutta silloin oli meillä joulujuhlat (yläasteen ja lukion yhteiset) illalla, ja tanssia sai niin pitkään kun oli tanssijoita.
Tanaan on toinen esitys. Mina olen menossa, mies oli eilen.
Kuopuksen oli viime viikolla, tiistaina ja keskiviikkona klo 19-21.
Oikeesti ARRRRGGGGHHHHHH!!!!!!