Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te käsittelette RUCOLA-salaatin??

Vierailija
09.12.2009 |

Huuhdotteko vaan ja laitatte esille? (Jos sellaista valmiiksi laatikossa myytävää?)

Jos ruukussa, miten tarkkaan revitte pelkät lehdet, vai laitatteko vartta mukaan?

Itse olen tarkka, että otan ne varren huitulat pois - myös siitä laatikossa myytävästä. Siinä menee vaan ihan tuhottomasti aikaa joka ikistä pikkulehteä käsin nyhtä ja nyppiä siitä sitä varren pätkää.

Mutta jotenin tarjolle laittaessa ja syödessä ne pitkät varren huitulat on vähän epämiellyttäviä syödä ja epäestettisiä myös, joten mieluummin otan ne pois.

Tästä miehen kanssa aina käydään keskustelua - joten mikä on "oikea" tapa??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun keittiöhommia huomattavasti, jos opettelisin itsekin taas vain huitaisemaan rucolat niine hyvineen sinne salaattiin... jotenkin ne vaan tuntuu niin "brutaalille" siellä semmoisena, välillä tosiaan tuntuu että on vaan pelkkää vartta...

ap

Vierailija
2/7 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi pitkiä, ja päässä vain minipieni lehtivauva.

Tyyliin vartta 10-15cm ja päässä 2 cm pituinen pienen pieni lehdykkä.

mä olen noista kyllä aina repinyt varren pois...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhdotaan ja sitten syödään.

Yleensä mä syön rucolaa leivän päällä, joten mä kourasen jääkaapista sitä, huuhtelen ja heitän leivälle :)

Vierailija
4/7 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on tarkoitettu käytettäväksi varsineen. Kun salaattiin laitan, saatan pätkäistä puoliksi, jolloin varren pituus lyhenee.

Vierailija
5/7 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on tarkoitettu käytettäväksi varsineen. Kun salaattiin laitan, saatan pätkäistä puoliksi, jolloin varren pituus lyhenee.

jos pätkäiset puoliksi, niin laitatko sen alapätkänkin mukaan

entä jos sitä laatikkorucolaa - laitatteko sellaisenaan, ettekö yhtään pätki?

Toisaalta jos niitä käsittelee, niin siin äkyllä on kova homma kun ne on niin sekaisin että pitää yksitellen näprätä...

ap

Vierailija
6/7 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitän sitten pakastan ja sitten vasta syön..

Vierailija
7/7 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on todellakin syötävää osaa siitä kasvista, tuo pätkäisy vain hieman "helpottaa" syömistä. En näin kuitenkaan aina tee.