Lapsista jotka eivät oikeasti syö
Täälläkun yleensä vaan sanotaan että kyse on aina nirsoilusta ja uhmasta ja pitää vaan jättää ateriaa väliin, sillä AV-mammojen mukaan se toimii kaikilla lapsilla, kun se on toinut heidän ainokaisellaankin
Miksi lapseni ei syö?
4D: Lapseni pelkää ruokaa
Nelonen klo 22.00
Mitä tehdä, kun kaikki keinot on kokeiltu, mutta lapsi ei silti suostu syömään? Vanhemmat joutuvat koville ja yllättävienkin tunteiden eteen, kun lapsi kieltäytyy syömästä.
4D-dokumentissa Lapseni pelkää ruokaa seurataan puolen vuoden ajan lapsipsykologi Gillian Harrisia ja hänen työtään. Gillianin potilaat kärsivät paitsi normaalista kasvuiän nirsoilusta, myös todellisesta ruokafobiasta.
Dokumentissa tutustutaan lähemmin kolmen lapsen tapaukseen. 12-vuotias Rachel syö vain suklaata ja todella pelkää maistaa mitään muuta, 3-vuotias Aron juo yhä maitoa tuttipullosta, ja 2-vuotias Bobby hermostuu täysin, jos tarjolla on jotain muuta kuin jogurttia.
Kommentit (42)
Vielä puoli vuotta sitten söi ihan mitä tahansa. Nykyään ei koske mm. puuroon, riisiin, leipään, kirpeisiin marjoihin, lanttuun, salaattiin...lautaselta noukkii vain lihat ja maistaa ehkä palan porkkanaa/kurkkua (sekään ei aina kelpaa). Siinähän nirsoilee- miten se on minulta pois että toinen ei syö samaa kuin minä? Toki ensin raivostutti katsella kun toinen oikein suurieleisesti tunkee jo pureskeltua ruokaa suustaan takaisin lautaselle, mutta päätin etten hermostu noin typerän asian takia. Kumma kyllä, lapsi ei kaipaa muutakaan ruokaa tilalle, eli ilm. 3 lihanpalaa, 1 perunanpala ja desi maitoa ovat oikein riittävä "ateria"...
nyt 2,5v. Söisi vaan jugurttia... minä laitan aina ruoka-aikana ruuan lautaselle kuten muillekkin, siitä ei hössötetä jos ei syö/syö. Kukaan ei pakota eikä painosta.
Nyt ihan parin kk sisään poika itse on pikku hiljaa alkanut maistelemaan ruokia, hyvä niin. Tosi laiha luikkunen hän onkin, mutta kuitenkin kasvaa.