neuvolatäti veikkasi lapsen olevan suuri..
kääk.. jotenkin en usko siihen :) edellinen lapsi oli 3150g. vauva jo alhaalla mut ei kiinnittynyt.. kohdunkaulaa ei jäljellä.. rv36. supistelee päivittäin.. ne ei tosin ole kipeitä.. mahtaako ne silti jotain tarkottaa?
Kommentit (6)
Kakkosesta ennustettiin ultrien ja sf-mitan perusteella 4,5-kiloista - oli syntyessään 3670g.
olmosesta veikattiin 4-kiloista - oli 4010g :-)
Ja kaikki syntyivät 2 viikkoa LA:n jälkeen. Pienin poika, kaksi seuraavaa tyttöjä.
Kakkosesta ennustettiin ultrien ja sf-mitan perusteella 4,5-kiloista - oli syntyessään 3670g.
olmosesta veikattiin 4-kiloista - oli 4010g :-)
Ja kaikki syntyivät 2 viikkoa LA:n jälkeen. Pienin poika, kaksi seuraavaa tyttöjä.
itse olen myös pitkä ihminen.. joten on kuulemma hankalampaa arvioida lapsen painoa.. lääkärin mukaan ja ultrien mukaan olisi hoikka ja pitkä säärinen :) mut saas nähä minkä painonen tulee.
saikulle jäin rv29. ennenaikasen synnytysriskin takia.. mut onneks ollaan jo näin pitkällä :)
Meillä kaikki vauvat oli hoikkia:
3070g/50cm
3670g/53cm
4010g/54cm
itse olen myös pitkä ihminen.. joten on kuulemma hankalampaa arvioida lapsen painoa.. lääkärin mukaan ja ultrien mukaan olisi hoikka ja pitkä säärinen :) mut saas nähä minkä painonen tulee.
saikulle jäin rv29. ennenaikasen synnytysriskin takia.. mut onneks ollaan jo näin pitkällä :)
neuvolatäti ja sairaalassa vielä kätilökin arvioivat kakkosen olevan pienempi kuin viikon LA:n jälkeen syntynyt 4,5kg esikoinen. No, toisin kävi: kakkonen oli 600g esikoista isompi. Itse olen pitkäselkäinen ja lapsetkin pitkiä, joten ei ole oikein ultratkaan oikeaa tulosta antaneet...