Tuntuu epätoivoiselta tämä toisen lapsen yrittäminen...
Emme ole viime kevään jälkeen käyttäneet ehkäisyä, olen käynyt gynellä tarkistuttamassa että kaikki on hyvin, mutta hormonit on jostain syystä (ehkä yövalvomiset) ja menkat tulevat hyvin epäsäännöllisesti. Säännöllisesti on kuukautisolot, mutta vuoto alkaa usein myöhässä. Joka kuukausi ehdin jo miettiä, olenkohan tullut raskaaksi, mutta sitten ne menkat alkavat viikon tai kaksi myöhässä.. Lääkäri sanoi, etten tarvitse ainakaan varsinaisia hormonihoitoja, mutta terolutin kirjoitti ja sillä kuukautiset tulivatkin pari kuukautta ajallaan -sitten taas sekaisin. Mitenköhän raskautuminen onnistuisi? Onkohan edes mahdollista nyt, kun kierto näin sekaisin.. Kierron keskivälistä loppupuolelle olemme yrittäneet, mutta aina ne menkat lopulta tulee.
Kommentit (18)
Minkä ikäinen esikko on? Monen naisen kroppa ei ota vastaan uutta raskautta vaan ennen kuin aika on kypsä. Tosi monet on ollut kokonaan ilman ehkäisyä ykkösen ja kakkosen väliä ja ikäeroksi tulee 2-3 vuotta. Itsellä sama juttu. yritettiin yli vuosi ja tärppäsi kun eka oli vajaa 2v ja ikäeroksi tuli vajaa 3v. Eri asia sitten, jos esikko on jo isompi
että olisko onnistuminen raskautua todennäköisempää, jos puuhailisitte pitkin kiertoa. Ei vain lähellä loppupäätä. Meillä kakkonen sai aikansa mun kiertojen ollessa 20-40 päivää pitkiä...
Ensimmäistä yrittäessämme menkkani täytyi käynnistää Teroluteilla, joita söin puoli vuotta. Resepti loppui ja raskauduin ensimmäisestä "terolutimasta" kierrosta.
Entäpä jos ovistikkujen ja muiden merkkien vahtaaminen saa kroppas stressitilaan ja et siksi raskaudu? Rennompaa otetta touhuun.
Kakkosta alettiin yrittämään esikoisen ollessa 1,5-vuotias ja nyt olen viimeisilläni ja esikoinen 5v3kk...:) Kolmisen vuotta ei otettu asiasta stressiä ja oli työpaikanvaihtoa, talonrakentamista jne. Lopulta viime vuoden lopulla alkoi asia tarpeeksi harmittamaan ja hakeuduimme hoitoihin. Minulla ovulaatiohäiriö ja miehellä laiskat simpat. Tammikuussa oli jo eka mikrohedelmöitys, helmikuussa eka PAS ja huhtikuussa toinen PAS, josta nyt tämä sitten tärppäsi.
Kiva lukea muiden kokemuksia. Meillä esikoinen lähentelee jo kahta ikävuotta. Uskon, että yksi syy miksen ole tullut raskaaksi, on ollut stressi. Esikoinen on valvotellut paljon, ollut muutto jne. Olenkin miettinyt, että ehkä tosiaan järkevää ettei kroppa ota vastaan uutta raskautta ennen kuin on siihen valmis? Sitten taas heikkoina hetkinä mietin, onko kyse jostain muusta ja meille ei toista kuulukaan millään..
Nyt on kuitenkin ollut pari kuukautta varsin rauhallista, mutta kierrot heittää täysin. Nytkin vatsaa polttelee kun menkkojen olisi pitänyt alkaa viikonloppuna, selvästi vuoto taas junnaa oudosti. Ja negatestin tein eilisiltana.
Meillä oli aikanaan ihan sama tilanne. Esikoinen oli tärpännyt ekasta kierrosta, joten olin varmaan myös vähän hätäinen, kun kakkosta ei sitten heti kuulunutkaan.
Mulle gyne sanoi samoin kuin sulle, tosin mitään lääkkeitä en saanut. Mulla kierrot olivat myös suht pitkiä n. 35-38 päivää, aina ehti jo vähän elätellä toiveita raskautumisesta..
Ovulaation pongaaminen oli hankalaa, mutta otin ovistikut käyttöön. Samoin (kuka uskoo, kuka ei) Omenaviinietikkakapselit. Ja sitten eräänä päivänä koitti se onni, että testi näytti plussaa. Nyt tuo kuopuskin on jo 1-vuotias taapero.
Tsemppiä ja voimia teille! Toivottavasti olet pian raskaana!
sama täällä vuosia sitten, ja lopulta ei kuulunut kakkosta. Mentiin hoitoihin, tärppäsi toisella.
Selvyyttä ei saatu. No syntyi ihana pikkukakkonen , ja arvaas mites sitten kävi vauvan ollessa 2kk vanha aloin odottaa kaksosia. Nyt 4 lapsen onnellinen äiti, elämä opettaa.
Gynekologi sanoi ultran jälkeen, että tulet varmasti vielä olemaan raskaana, kaikki on hienosti ja munarakkuloita kehittyy runsaasti. Mutta että heittelehtivä kierto on syynä etten ole raskautunut.
Eli, mitä sille nyt sitten voi tehdä..?
Lisäksi muista olla kiitollinen siitä yhdestä lapsesta. Meillä joka lasta tehty 2-3 vuotta ja saatu pari keskenmenoa.
2 vuotta ilman ehkäisyä ja ei vaan kakkosta tullut. sit kyllästyin ja otin ehkäisyn ja lähdin opiskelemaan. Nyt oon tyytyväinen tähän tilanteeseen, ettei ole kun 1 lapsi. ehkä ainoaksi jääkin, sen verta hermoja raastavaa tuo uhmaikä. Mutta silti hiukan vaivaa miksei toista vauvaa tullut...iästäkään ei voi olla kiinni meidän kohdalla.
Muistan olla joka päivä erittäin kiitollinen meidän lapsestamme. Muistaisimme, vaikkemme toista edes yrittäisi ja pettyisi joka kuukausi.
Kuitenkaan se ei poista surua siitä, jos emme saa esikoiselle sisarusta.
aikana tulin raskaaksi. Alkoiko sulla mennä kierto epäsäännölliseksi jo kuurin aikana vai sen loppumisen jälkeen? Pyydä uusi resepti, jos niistä oli apua ja lisäksi hanki ovistikkuja.
Edellinen, teikö ovulaatitestejä terolut-kuurien aikana? Missä vaiheessa kiertoja aloit testaamaan?
Terolutin syönnin jälkeen tuli pari kuukautta säännölliset menkat, sitten sekaisin.
ja sitten tärppäs;) Siinä pakkauksessa on aika hyvät ohjeet, milloin kannattaa alkaa testailemaan. En nyt tarkasti enää muista...ehkä 11-12 päivää kierron alusta.
Joo, mietin vain että kannattaako niin kierron alussa alkaa testailemaan kun terolut-kuurikin pitää aloittaa vasta kierron 10.päivä ja mulla nuo kierrot olleet niin kovin pitkiä. Vai vaikuttaako asiaan?
Monennellako ovistikkukierrolla raskauduit?
Aloimme yrittää tokaa, kun eka ½-vuotta enkä enää imetttänyt (meni pieleen). tärppäsi, kun hän oli 1-v. sitä ennen oli kuukautiskiertoni yli 70 päivää, taisin testata useammalla testilläkin. No, sitten en hätäillyt,odotin kauan niitten seuranneiden kuukautisten jälkeen ja olinkin raskaana. Mun kierto on säännöllinen lähinnä imettäessä, muuten jättipitkä 35-40 yleensä. Siksikin tykkään imettää pitkään.
Mulla tuli kierron pituudeksi jotain 27-28, kun söin Terolutia, joten sen mukaan tuli toi 11-12 aloituspäiväksi. Jos pyydät uuden reseptin lääkäriltä niin kysäisepä siltä tarkemmin. Mulla oikea "raskautumispäivä" oli varmaan joku 13 tai 14.Mutta jos sulla on paljon pidempi kierto niin voi vähän vaikuttaa asiaan. Tsemppiä kuitenkin paljon sulle!
Tää meidän "vauva" on jo 2v niin en kauheen tarkkaan enää muista...
Kiitos kovasti vastauksista! Yritetään selvitellä asiaa, onnistuisiko Terolutien ja ovistikkujen avulla uusi tulokas:)