Lapsillani paljon parempi elintaso yh-perheessämme kuin ydinperheessä.
En ymmärrä yhtään miksi toitotetaan että yh-perhe on köyhä.
Jos muuttaisin yhteen lasteni isän kanssa, minun ja lasten elintaso huononisi eikä nousisi, kuten aina väitetään.
Nyt minulle ja lapsille, 2kpl, jää asumiskulujen jälkeen käyttöön 1000€. Jos muuttaisimme lasteni isän kanssa yhteen, jäisi minulle ja lapsille huomattavasti vähemmän rahaa käyttöön, kun yh-korotus poistuisi, isä ei maksaisi tarpeeksi elareita ja päivähoitomaksu menisi korkeimman mukaan.
Kommentit (29)
me saamme vain 200e lapsilisiä. Kerrotko työssä käyville ja ydinperheessä asuville, en täysin ymmärrä näitä yh-ihmisten rahan lähteitä.
vitsinä, että yh:na pärjäisin paremmin kuin miehen kanssa. Ensinnäkin meillä on nyt omakotitalo ja kaksin riittäisi lapsen kanssa kolmio. Pääsisin asuntolainasta eroon. Taloa pidetään taas, jotta kaikki miehen kamat mahtuu + kaksi miehen etälasta viikonloppuisin.
Minä maksan käytännössä meidän kaiken elämisen nykyään, joten tuo asuntolainan tappaminen vaihtamalla pienempään leventäisi elintaso.
No, eiköhän miehestä ole muutakin iloa kuin raha.:=)
saa lapsilisään korotuksen 46€/kk/lapsi. Tässä kaikki tukeni, mitä yksinhuoltajuudesta irtoaa.
Muuten yh on samalla viivalla kenen tahansa ihmisen/perheen kanssa, jos aletaan laskea asumistukea tai toimeentulotukea. Sen vuoksi onkin niin koomista, että joku yleinen käsitys tuntuu olevan se, että yksinhuoltajuus tarkoittaa automaattisesti jotain sossun tukia. Ei todellakaan tarkoita!
työttömyyskorvauksesi? Kannattaisiko harkita töihin menoa? Ai niin... nykyään ei saa töitä. Joillakin on myös tarve olla työttömänä.
Miehesi syö sinut konkurssiin? Jos miehellä on nyt rahaa millä syödä ja suuret tulot, niin eikö hän syöttäisi itse itsensä?
tuota apn viestistä paistoi läpi että sossupummaillaan muutenkin kuin yksinhuoltajana, kun käteen jää kuussa noin suuret rahat. Jos hän muuttaisi avoliittoon lähtisi asumistuet sekä työttömyyskorvaukset, ei siinä muuten hankaluutta olisi.
ydinperheessä en saisi yh-lapsilisää kahdesta lapsesta 303€, työttömyyskorvaustani n. 540€, asumistukeani 400€ enkä elareita lapsilleni 280€.
Asumiskulut ovat kotivakuutuksen ja sähkön kanssa n. 560€/kk.
Jos muuttaisin lasteni isän kanssa, saisin pahimmassa tapauksessa vain 200€ lapsilisää. Työttömyyskorvaukseni menettäisin, koska mies tienaa muka liikaa työmarkkinatukea laskettaessa. Mies saa työstään käteen 2500€ ja maksaa elatusta 4 lapselleen.
Töitähän kun kuulemma riittää kaikille, jotka niitä haluavat tehdä.
Mulla vaan sattuu olemaan se periaate että työssäkäyvän pitää elää palkallaan ja jos se periaate ei täyty, olen työttömänä. ap
ja tuollaisten sossupummien takia maksamme monta tonnia kuukaudessa ennakonpidätyksiä jotta sinä saat tukesi.
ydinperheessä en saisi yh-lapsilisää kahdesta lapsesta 303€, työttömyyskorvaustani n. 540€, asumistukeani 400€ enkä elareita lapsilleni 280€.
Asumiskulut ovat kotivakuutuksen ja sähkön kanssa n. 560€/kk.
Jos muuttaisin lasteni isän kanssa, saisin pahimmassa tapauksessa vain 200€ lapsilisää. Työttömyyskorvaukseni menettäisin, koska mies tienaa muka liikaa työmarkkinatukea laskettaessa. Mies saa työstään käteen 2500€ ja maksaa elatusta 4 lapselleen.
Töitähän kun kuulemma riittää kaikille, jotka niitä haluavat tehdä.
Mulla vaan sattuu olemaan se periaate että työssäkäyvän pitää elää palkallaan ja jos se periaate ei täyty, olen työttömänä. ap
suomalaiset ovat tyhmiä. Miksi lähteä töihin, kun kotona istumalla saa lähes tonnin rahaa tukien muodossa. Otetaan kaikki töistä loparit!
kun työssäkäynnistä jää tililleni rahaa yhtä paljon kuin kotonaolemisesta. Jos työttömän yh:n elämä on teistä niin kadehtimisen arvoista, niin mikä estää ottamasta lopareita ja avioeroa???
Tonni pitäis jäädä elämiseen töitä tekemälläkin ja jos ei jää, en tee töitä.
kadehtimisen arvoista. Se on vastenmielistä ja halveksuttavaa. Anteeksi tämä kärkäs mielipiteeni, mutta lähipiirissäni on niin paljon töitä vieroksuvia pummeja etten siedä sitä.
ja keskiluokkaisessa seurassa tuon usein tahallaan provosoiden esille sen että yh:na minulla ja lapsillani on varsin mukava elintaso tekemättä yhtään mitään.
Vielä kun jaksaisi lapsen sinne virikehoitoon viedä, ollut tässä kuussa vasta 2pv hoidossa vaikka vie yhden kokopäiväpaikan työssäkäyvän lapselta. Mutta kun en jaksanut taaskaan aamulla herätä niin aikaisin että lapsi olisi päiväkotiin ehtinyt.
En ymmärrä yhtään miksi toitotetaan että yh-perhe on köyhä.
Nyt minulle ja lapsille, 2kpl, jää asumiskulujen jälkeen käyttöön 1000€.
että esim mulle ja miehelleni ja lapsillemme, 2kpl, jää asumiskulujen ja kaikkien muidenkin laskujen maksamisen jälkeen käyttöön yli 2000 euroa kuussa. Jos jäisi vain tonni, kyllä mielestäni olisimme köyhiä. Emmekä nytkään ole kyllä mitään suurituloisia.
Ei jäisi enää omaan käyttöön 418€:tä, kuten nyt. Ja lapsetkin saisivat huomattavasti vähemmän uusia vaatteita ja tavaroita ja ruokakin olisi isukin maksamana pelkkää lenkkiä ja maksalaatikkoa 2vk ennen tilipäivää.
kuussa, ja tunnen itseni köyhäksi.
Nytkin pähkäilen kuinka hiton kauan saan säästää että saan uuden sohvan.
häiritse, heidän oma verotuksensa on inhimillinen ja siten eivät koe joutuvansa maksamaan elämääsi.
ja keskiluokkaisessa seurassa tuon usein tahallaan provosoiden esille sen että yh:na minulla ja lapsillani on varsin mukava elintaso tekemättä yhtään mitään.
Vielä kun jaksaisi lapsen sinne virikehoitoon viedä, ollut tässä kuussa vasta 2pv hoidossa vaikka vie yhden kokopäiväpaikan työssäkäyvän lapselta. Mutta kun en jaksanut taaskaan aamulla herätä niin aikaisin että lapsi olisi päiväkotiin ehtinyt.
just maksoin viimeisen erän kunnollisesta vuodesohvasta joka on vielä kivan näköinenkin.
Ehkä tuntisin itseni köyhäksi jos tippuisin jostakin 2000€:n nettopalkasta työttömyyskorvaukselle, mutta kun en ole koskaan sellaista palkkaa saanut, tuntuu työttömyyskorvaus ihan riittävältä summalta minulle.
Hei!
Mä en tajua näitä yh-tukia. Aikanaan lasteni lto kadehti lasteni uusia vaatteita ja vinkkasi, että perheelliset hoitavat joulun visa-kortilla :). Olin silloin niin puuduksissa, että en tajunnut hänen vihjaavan, että minulla yh:na on asiat hyvin, kun saa "kaikkia" tukia...
Niin. Olen kahden lapsen yh. Ainoa tuki minkä saan on yh-korotus lapsilisään 46,60 €/lapsi. Rahaa jää kuukaudessa 2000 € käteen (tässä siis nettotulot, lapsilisä ja elatusmaksu). En saa "isoista tuloistani" johtuen lainkaan asumistukea ja tästä syystä me asumme kaksiossa, koska en KERTA KAIKKIAAN pysty yksin maksamaan 700 € vuokraa yksinäni näistä tuloista.
Jos jäisin työttömäksi, me saisimme isomman asunnon, jossa olisi omat huoneet kaikille. Tämä on NIIN PERSEESTÄ olla väliinputoaja. Ja sitten joku dorka vielä puhuu jostain yh-tuista. Niitä tukia saa just tasan tarkkaan työttömät!!!! Arg ja mur.
ja ukko on niin suuriruokainen että se söisi minut konkurssiin.