Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsillani paljon parempi elintaso yh-perheessämme kuin ydinperheessä.

Vierailija
07.12.2009 |

En ymmärrä yhtään miksi toitotetaan että yh-perhe on köyhä.

Jos muuttaisin yhteen lasteni isän kanssa, minun ja lasten elintaso huononisi eikä nousisi, kuten aina väitetään.

Nyt minulle ja lapsille, 2kpl, jää asumiskulujen jälkeen käyttöön 1000€. Jos muuttaisimme lasteni isän kanssa yhteen, jäisi minulle ja lapsille huomattavasti vähemmän rahaa käyttöön, kun yh-korotus poistuisi, isä ei maksaisi tarpeeksi elareita ja päivähoitomaksu menisi korkeimman mukaan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinhuoltajana. Mies elää kädestä suuhun ja meiltä menis silti täydet päivähoitomaksut 500€, asumiskulut olis 700-800€ ja me tienattais yhteensä vain 3000€ jos minä jostain syystä saisin työttömyyskorvausta vaikka kurssilla ollessani.

Vierailija
22/29 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli saatuja elatusmaksuja ei huomioida tuloksi. Onkohan näin myös asumistulossa yms.?

Taitaa olla niin että töissäkäyvä yh-äiti ei paljoa kostu tuista, mutta työtön kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muissa sossun maksamissa tuissa...

Vierailija
24/29 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tosin työssäkäyvä yh ja kaksi lasta. Saan lisäksi hieman asumistukea 126e kuussa. Päivähoitomaksut ovat minulla paljon pienemmät, koska tuloni eivät millään yllä kahden aikuisen tasolle ja päivähoitomaksuthan määräytyvät tulojen mukaan. Lisäksi elatusmaksut ja lapsilisät korotuksineen. Paremmin pärjätään kuin ikinä köyhän ja työttömän exäni kanssa!

Vierailija
25/29 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tosin työssäkäyvä yh . Päivähoitomaksut ovat minulla paljon pienemmät, koska tuloni eivät millään yllä kahden aikuisen tasolle ja päivähoitomaksuthan määräytyvät tulojen mukaan.

Mutta jo 3000 euron bruttotuloilla yhden lapsen yh maksaa täyden päivähoitomaksun (tuskin kahden hlön yhteistuloista 3000 euroa vielä edellyttää täyttä pk-maksua). Yksin maksan asunnon ja saan minimielatustuen 130 euroa sekä sen 46 euron lisä lapsilisään. KAIKKI YH:t eivät sosiaalietuuksilla, tuilla tai tulontasauksilla juhli :(

Vierailija
26/29 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko oli oma kommenttinsa ap:lle eli eletään kahta taloutta vain tukien takia!

Ja sitten erikseen kommentti noista tukimääristä keskituloisille ;)

Vierailija
27/29 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman tukia oltaisiin viikossa ex-avoliitossa elävä eroperhe. Kyllä olis täydet päivähoitomaksut, on laskettu laskurilla.

Vierailija
28/29 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai vaan Hobby Hall??? Oh my God, ei kai kukaan itseään kunnioittava ihminen osta huonekaluja Hobby Hallista...

just maksoin viimeisen erän kunnollisesta vuodesohvasta joka on vielä kivan näköinenkin. Ehkä tuntisin itseni köyhäksi jos tippuisin jostakin 2000€:n nettopalkasta työttömyyskorvaukselle, mutta kun en ole koskaan sellaista palkkaa saanut, tuntuu työttömyyskorvaus ihan riittävältä summalta minulle.

Vierailija
29/29 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskepa huviksesi paljon tulet tulevaisuudessa saamaan eläkettä, kun olet istunut peffallasi himassa etkä viitsinyt koskaan töitä tehdä.. Eipä taida työttömälle tukien nostajalle jäädä paljoa säästöönkään.. Eipä siinä mitään, jos tyydyt vanhanakin kansaneläkkeen perusosaan, muista sitten vain nyt tekemäsi päätökset, ja ole silloinkin ylpeä, kun kitkuttelet muutamalla kympillä koko kuukauden..

kun työssäkäynnistä jää tililleni rahaa yhtä paljon kuin kotonaolemisesta. Jos työttömän yh:n elämä on teistä niin kadehtimisen arvoista, niin mikä estää ottamasta lopareita ja avioeroa??? Tonni pitäis jäädä elämiseen töitä tekemälläkin ja jos ei jää, en tee töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi