Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhempien lastenhoitoapu -kysymys.

Vierailija
06.12.2009 |

1. Paljonko isovanhempasi auttoivat vanhempiasi lastenhoidossa, kun olit pieni?

2. Paljonko vanhempasi auttavat sinua lastesi hoitamisessa?

3. Onko selkeitä syitä, miksi eivät auta (huonokuntoisuus, pitkä välimatka jne.)?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Omat isovanhempani ovat hoitaneet minua todella paljon, äiti oli yh ja töissä, pappa hoiti minua. Myöhemminkin kun äidillä uusi puoliso, vietin kesäisin monta viikkoa isovanhempien kanssa ja olin yökylässä jne.

2. Eivät auta.

3. Ei ole syitä. No työelämässä ovat mutta ei vapaallakaan kiinnosta lastenlasten seura.

Vierailija
2/4 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Vanhempani saivat lastenhoitoapua 2-4 kertaa viikossa noin 4 tuntia kerrallaan. Kesäisin 2 kertaa 2 viikon ajan (jolloin olimme isovanhempien luona ilman vanhempia).

2. Me saamme isovanhemmilta lastenhoitoapua 10 kertaa vuodessa noin 6 tuntia kerrallaan. (Ottaisimme enemmänkin lastenhoitoapua vastaan, jos saisimme.)

3. Yksi isovanhemmista jo hieman huonokuntoinen. Muilla ei ole mitään selkeää syytä olla auttamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.isän äiti hoiti minua todella usein kun olin kipeä, siis ala-aste iässä. Muuten äidinäiti auttoi äitäni, esim. pesi pyykkiä ja hoiti kyllä isoveljeäni.

2.Oma äitini ja hänen miesystävänsä auttavat niin paljon kuin pystyvät

3. Oli tarkoitus, että lapsi on 2pv viikossa mummolla hoidossa kun aloitan koulun, mutta mummo saikin yllättäen kipsin jalkaansa, joten ei pärjää lapsen kanssa esim. ulkona, mutta sisällä kyllä pärjäävät ja lapsi pääsee siis muutamana päivänä viikossa mummolaan...

Vierailija
4/4 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Paljonko isovanhempasi auttoivat vanhempiasi lastenhoidossa, kun olit pieni?

Äidinäitini hoiti minua 3 kk-2 v ikäisenä, kun äitini ja isäni kävivät töissä.

----------------

2. Paljonko vanhempasi auttavat sinua lastesi hoitamisessa?

Ovat auttaneet sen verran, että mieheni pääsi 2. ja 3. lapsemme synnytyksiin mukaan. Kerran äitini on hoitanut kahta lastamme 4 tuntia muuten. Anoppini on hoitanut kahta lastamme kerran 3 tuntia.

--------------

3. Onko selkeitä syitä, miksi eivät auta (huonokuntoisuus, pitkä välimatka jne.)?

Pitkä välimatka on syy, mutta jos halua olisi enemmän, niin ei mikään este kuitenkaa nyt, kun lapsemme ovat jo isompia ja viihtyisivät hyvin heidänkin seurassaan. Isovanhemmat ovat vähemmän lapsille tuttuja kuin jos asuisivat lähempänä.