Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millainen on kuumeeton keuhkokuume? voiko olla jotain muuta tää

Vierailija
07.11.2009 |

Mulla pistää rintaan ja selkään satunnaisesti. vähän epämukava olo koko ajan tuossa keskivartalolla keuhkojen kohdalla, sekä selässä, että etupuolella. kun hengittää niin pientä kipuilua. ei juuri muita oireita.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usein kipua myös keuhkoputkissa- voi siis ilmetä hengitysvaikeuksina mutta myös keuhkopistoksina. käy lekurissa.

Vierailija
2/10 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis flunssassa ja menin lääkäriin. Lääkäri oli passittamassa kotiin, mutta toistin itseäni gramofonin lailla, että kerro, miksi minua pistää tähän keskelle rintaan, kun vedän syvään henkeä. Kipu oli pieni terävä pisto etupuolella, selkeästi vain yhdessä kohdassa syvään hengitettäessä. Ei siis yleinen kipu eikä huomannut normaalisti hengittäessä.

Lääkäri (YTHS vuosia sitten) mainitsi kuumettomasta keuhkokuumeesta ja pääsin röntgeniin. Kun menin hakemaan antibiotteja, totesi lääkäri omahyväisesti, että olipa hyvä, että TAJUSIN ottaa röntgenit. Just joo... Itse esitin ko. kysymyksen ainakin neljä kertaa ja pyysin häntä selittämään, mistä on kyse...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi kuivalla yskällä joka muuttui repiväksi ja limaiseksi. kesti yli viikon ja hengittäminen oli hankalaa ja hengästyin jos puhuin liian kauan.

ja oli vetämätön olo.

kuumetta oli todella lievästi.

menin yskän takia lääkäriin ja oli alkava tulehdus.

antibiootit sain ja olo kerkesi heiman parin ekan päivän aikana huonontua ennen kuin lääke alkoi auttamaan.

voin vain kuvitella miltä olo olisi tuntunut jos vielä muutaman päivän olisin kotona kärvistellyt..

niin ja selänpuolella ja rinnassa tuntui painetta ja lievää kipua

Vierailija
4/10 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimakas painon tunne rinnassa, saatoin jopa yöllä herätä siihen tunteeseen ikäänkuin joku olisi painanut rintkehääni sisäänpäin. Toinen oire oli lievä lämpö, n. 35,3-37,5 joka jatkui ja jatkui, kolmas oire oli lievä huimas. Se oli viimeinen oire jonka jälkeen menin viimein lääkäriin, ja keuhkokuume se oli. En olisi arvannut, koska olin luullut että siinä on aina korkea kuume...vaan väärässä olin!

Vierailija
5/10 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t, edellinen

Vierailija
6/10 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle lääkäri sanoi, ettei kuumeetonta keuhkokuumetta ole olemassakaan. Että ilmn kuumetta keuhkojen tulehdusjuttuja ei sanota keuhkokuumeeksi.

Tiedä sitten.

Vierailija
7/10 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta otettiin röntgen ja jos jossain se keuhkokuume näkyy, niin thoraxissa. Mikä sitten oli thoraxissa se tumma alue, jos ei keuhkokuume? Miten voi röntgenlääkäri tulkita oman spesiaalialansa niin väärin?

Ja kuumetta ei todellakaan ollut silloin.

olenko 2 tai 3

minulle lääkäri sanoi, ettei kuumeetonta keuhkokuumetta ole olemassakaan. Että ilmn kuumetta keuhkojen tulehdusjuttuja ei sanota keuhkokuumeeksi. Tiedä sitten.

Vierailija
8/10 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiennyt sellaisen olevan mahdollinen! Keuhkokuvissa se kuitenkin näkyi, eli ilmeisesti kuumettomanakin sen voi sairastaa.

Vierailija
9/10 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kuumetta olla tosi vähän, yleensä iltaisin. Potilas voi olla suht hyvässä kunnossa, joten siksi sitä kutsutaan myös käveleväksi keuhkokuumeeksi. Kyllä varmaan kuehkokuumeessa KUUMEtta on, tosin kaikki keuhkotulehdukset ei ole keuhkokuumetta.

Vierailija
10/10 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle lääkäri sanoi, ettei kuumeetonta keuhkokuumetta ole olemassakaan. Että ilmn kuumetta keuhkojen tulehdusjuttuja ei sanota keuhkokuumeeksi.

Tiedä sitten.

Ja makasi sairaalassakin sen vuoksi. Diagnoosi tehtiin rontgenkuvasta, epailivat sita kuunneltuaan keuhkoja. Vauvan ainoa oire oli uloshengityksen vinkuminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi