Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pitääkö ne iittalan tarrat jättää astioihin vai ei? (ov)

Vierailija
06.01.2009 |

Siis se pieni i-merkki. Meillä uusi astiasto ja olin ajatellut ne ottaa pois, mutta eilen tuttavalla ollessa syömässä hän oli jättänyt tarrat lautasiinsa ja mietin mikä on se oikea tapa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ole ottanut pois, ne on niin tiukassa ettei irtoo millään

Vierailija
2/27 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut ihmiset pitää niitä tarroja osoittamassa, että heillä on "aitoja" ja "kalliita" astioita - mutta oikeasti niitä ei kuulu siinä pitää vaan ne otetaan pois samoin kuin muutkin hinta- ja tuotelappuset vaatteista ja astioista.

Mieti nyt vähän, mitä pöpöpesiäkin niistä merkinreunoista pian tulisi lautaselle jos ne siihen jättäisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pesaisee astiat pari kertaa koneessa, tuntuu liima jumahtavan tiukempaan ja jää ikävä lähmä.

Vierailija
4/27 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toki ne voisi ottaa poiskin. Makuasia!

Vierailija
5/27 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ihan mainostarroja. Kyseinen merkkihän olisi laitettu lasiin hieman toisella tavalla jos sen tarkoitus olisi koristaa lasia =)

Lähtevät muuten tiskikoneessa ihan ekassa pesussa pois, itse poistan ne jo ennen pesua.

Ja kyllähän aina törmää näihin, jotka jättävät ne mainostarrat paikoilleen - luulevat varmaan, että ilman tarraa astioita luultaisiin kopioiksi =)

Vierailija
6/27 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kuulin, että astioilla korkeampi keräilyarvo, jos tarrat tallella ja käyttämättömiä. Mutta mun mielestä joku Teema on kuitenkin tarkoitettu jokapäiväiseen käyttöön, en tosiaan oo alkanu säilömään omia teema-astioitani kaapissa tarroineen, en pidä Iittalaa muutenkaan mitenkään "arvokkaana" sarjana, tavallisten ihmisten tavallisia astioita.

Vierailija
7/27 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tuo lasimalli nyt on, tuollainen missä on pieni (paksu) jalka. Niissä on nuo pienet i-kirjaimet edelleen ja ei edes kulumaa näy vaikka lasit ovat olleet käytössä jo kohta 2v eivät siis ole pesussa lähteneet, enkä niitä ole jaksanut ruveta millään muullakaan poppaskonstilla repimään. Tuosta 24h astiastosta taasen lähtivät ihan helposti pois (kahvikupit ja lautaset yms.) ovat ilmeisesti erilaista pintamateriaalia tai sitten liima on heikompaa nykyisin vrt. mitä se oli 2v sitten

Vierailija
8/27 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on osassa laseja ne vielä tallella, osasta on lähtenyt. Koskaan en ole irti mitään repinyt, ajan kanssa ovat irronneet.

Vierailija
9/27 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllähän aina törmää näihin, jotka jättävät ne mainostarrat paikoilleen - luulevat varmaan, että ilman tarraa astioita luultaisiin kopioiksi =)

Vierailija
10/27 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niissä ei ole ollut merkkejä....

Kuuluu jättää, on aidon tuotteen merkki

Vierailija
11/27 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole pysyviksi tarkoitettu. Kyllä minä vaatteistakin otan laput irti ennen käyttöä.

Vierailija
12/27 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on myyty minulle ykkösluokkana :( Olen siis tyhmä höynäytettävä. No ei se haittaa, hyvin nuo pellittää kuitenkin....

Jos ostaa Iittalan myymälästä kakkosluokan kippoja, niissä ei ole tarroja. Mutta kyllä kai ne joka tapauksessa kuuluu ottaa pois. Mua ainakin ärsyttää jos huuli osuu juodessa siihen tarran röpöreunaan.

Vierailija
13/27 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa Iittalan myymälästä kakkosluokan kippoja, niissä ei ole tarroja. Mutta kyllä kai ne joka tapauksessa kuuluu ottaa pois. Mua ainakin ärsyttää jos huuli osuu juodessa siihen tarran röpöreunaan.

Vierailija
14/27 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeästi huomaa, että toiset jättää "tarkoituksella" tarrat esiin. Halutaan korostaa, että meillä on laadukasta ja kallista astiaa kaapit täynnä. No, meillä astiat ostetaan käyttöä varten ja ulkonäön perusteella. Punaiset i-tarrat ei näytä missään tuotteessa kauniilta, joten totta kai otan ne pois. Minun ei tarvitse korostaa, että nämä Iittalan Aino-lasit on tosiaan Iittalan Aino-laseja. Ne ovat vain juomalaseja.

Vierailija
15/27 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytyykö omistaja jotenkin iittalan merkkejä korostavasti vai miten?

Ihan selkeästi huomaa, että toiset jättää "tarkoituksella" tarrat esiin. Halutaan korostaa, että meillä on laadukasta ja kallista astiaa kaapit täynnä. No, meillä astiat ostetaan käyttöä varten ja ulkonäön perusteella. Punaiset i-tarrat ei näytä missään tuotteessa kauniilta, joten totta kai otan ne pois. Minun ei tarvitse korostaa, että nämä Iittalan Aino-lasit on tosiaan Iittalan Aino-laseja. Ne ovat vain juomalaseja.

Vierailija
16/27 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä merkkejä astioihin. Yleensä astian pohjassa on kuitenkin tieto valmistajasta ja sieltä voi asian tarkastaa, jos haluaa tietää tuotteensa aitouden.

Vierailija
17/27 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtevät pois kuin lähtevät.

Miten joku saa ongelman aikaiseksi jostain vaivaisesta tarrasta - pitääkö olla vai ei?

Onko elämä tosiaan nykyisin näin vaikeaa? Ei ihme, että naiset uupuvat.

Elämä menee miettiessä tarrojen syvintä olemusta.

Vierailija
18/27 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirtyneet iittalalle vasta viime vuosina yrityskauppojen myötä.

Ne tarrat muuten tosiaan kerää reunoilleen kaikkea likaa ja bakteereita, joiden takia mä en haluaisi kyläpaikassakaan juoda tarrallisesta lasista tai syödä tarrallisesta lautasesta... Että sinänsä se ei ole ihan pelkkä maku- tai viitseliäisyysasia!

Vierailija
19/27 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 50 vuoden päästä ne tunnistaa muodoista ja tekotavasta, ei siitä tarrasta...

Vierailija
20/27 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ole ajatellut koko asiaa ennen tätä päivää, eikä minulla ole aavistustakaan onko meidän astioissa tarrat vai ei :D Mutta nyt kun ajattelen, niin kyllä minä ne pois ottaisin, niinkuin muutkin kauppojen tarrat/laput.

Siitä olen kyllä eri mieltä, että ne tarrat keräisivät erityisesti pöpöjä ja likaa...jos astiat pestään astianpesukoneessa, niin kyllä siellä suurin osa (ja tappavimmat ;D) pöpöt kuolevat varmasti!