Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lapsen ekan luokan opettajaa muistaa PELKÄSTÄÄN joulukortilla?

Vierailija
05.12.2009 |

Olen aina inhonnut tuota jokajouluista vouhkaamista, että mitä ostetaan lahjaksi päiväkotitädeille ja nyt kun poikani on ekalla luokalla, niin sama rumba näyttää olevan siellä koulussakin; väkisin muka pitäisi opettajalle jotain kippoa/syömistä ostaa, hohhoijaa...

Päiväkotitädeille en aikanaan periaatteesta ostanut yhtään mitään, koska poikani kaksi lastentarhanopettajaa olivat sitä sorttia, että parempi kun en edes kommentoi (poika ei viihtynyt pk:ssa yhtään ja puhui aina, kuinka nämä em. kaksi opettajaa huusivat ja saivat raivareita (melkein päivittäin).

Nyt poikani viihtyy ekalla luokalla koulussa todella hyvin ja kehuu opettajaansa, josta itsekin olen saanut ihan hyvän kuvan. Eli siis voisin tätä opettajaa muistaakin jollain tavalla, mutta koska en häntä kovin hyvin tunne, niin jotenkin tuntuu täysin älyttömältä ostella mitään kalliita viinipulloja (toisessa ketjussa eräs ope toivoi lopulta viinipulloa, vaikka ensin sanoi, ettei välttämättä tarvitse mitään...) yms. Mutta toisaalta en viitsisi/kehtaisi mitään halpoja tiimari-kippojakaan ostella, joten olen ajatellut, että jospa veisin hänelle pelkän joulukortin.

Onko teidän mielestä täysin hoopo ajatus, eli pitäisikö siinä kortin seurana väkisin olla joku kippo/suklaa/tms. hässäkkä (etenkin tuntuu, ettei tuo suklaa ainakaan käy, koska ko. opettaja on melkoisen tukeva, joten ihan kuin yllyttäisin syömään lisää...)?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis aivan ihana! Ei tarvitse ostaa yhtään mitään.

T. Ope

Vierailija
2/9 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupullo jotain kuohuviiniä tai sievä joulukuusen koriste voisi olla hyvä, jos kortti tuntuu liian vähältä. Mutta jos kortissa on itse tehdyn oloista jotain, poika itse kirjoittanut jotain ja vaikka liimannut tarroja, ei todellakaan tarvitse mitään tiimarin tuikkua viedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä ajatus, joko itsetehty tai ostettu sillä ei ole mitään väliä. Uskon niin että opettajatkin ovat ihan tyytyväisiä, eipä tarvitse keksiä mihin ne lahjat laittaa. Jos olisin itse opettaja olisin ihan tyytyväinen korttiin, en haluaisi mitään lahjoja.

Vierailija
4/9 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidetaan päätyä samaan.

Vierailija
5/9 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan niin, että se on ensisijaisesti lapselta. Loppuun voi laittaa kiitoksen lukukaudesta ja hyvän joulun toivotukset myös vanhemmilta, mutta lapsi on tärkein.

Vierailija
6/9 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa ope ei odota muuta (tai sitäkään).

Vierailija
7/9 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu ope on aina aivan epätoivoinen niiden mauttomien härpäkkeiden keskellä, joita oppilaat kantavat kaksi kertaa vuodessa lahjaksi. Hyvää hyvyyttään tietysti antavat, mutta kun makuja on niin monia. Opella on varmasti varaa ostaa itsekin kaikki se krääsä, minkä hän kokee tarvitsevansa.

Huokaise siis helpotuksesta ja tyydy hankkimaan pelkkä kortti (joka sekään ei ole pakollinen).

Vierailija
8/9 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja hukkuu lahjoihin ja kukkiin, jos kaikkien on pakko antaa sellainen. Sitä paitsi mielestäni on parempi, ettei ylläpidetä sitä tapaa, että opettajille on ostettava lahjoja, sillä se tuottaa vähävaraisille turhia paineita. Kiva kortti varmasti riittää opettajalle arvostuksen osoitukseksi hänen työstään.

Vierailija
9/9 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelinkin, että poikani voisi piirtää itse väsättyyn korttiin jotakin ja kirjoittaa loppuun tervehdyksen/kiitokset opettajalle.

Ap