Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitely ja sovinto parisuhteessa, antakaa neuvoja!!

Vierailija
04.12.2009 |

Mulla on inhottava pulma, johon kaipaan jonkunlaista näkemystä ulkopuolisilta.

Kun meillä on mieheni kanssa erimielisyyksiä jostain asiasta, hän ei koskaan jaksa puhua asiaa loppuun asti. Mä haluaisin puida asian kerralla päätökseen ja selvittää sen riidan perimmäisen aiheen, mutta ihan liian usein se jää selvittämättä kokonaan.

Mies ei jaksa olla kauaa vihainen, ja pyytää anteeksi, kun riidan aihe on edelleen selvittämättä. Tämä on raivostuttavaa, koska tottakai haluaisin sopia ja antaa anteeksi, mutta haluaisin ensin selvittää riidan aiheena olleen asian, ettei se jäisi vaivaamaan. Mä olen huomannut vatvovani jotain ikivanhoja asioita mielessäni, kun niitä ei ole koskaan kunnolla puhuttu halki.

Nyt tein sitten aika inhottavasti miehelle, enkä tiedä miten me tästä edettäisiin. Eilen illalla riitelimme, ja menin vihaisena sänkyyn, ja nukahdinkin ennen kuin mies tuli nukkumaan. Havahduin siihen että mies halaili ja pyysi anteeksi. Olin ihan unenpöpperössä kun teimme sovinnon. Tänään mua alkoi ärsyttää, että riita jäi TAAS oikeasti selvittämättä. Kun mies tuli töistä kotiin, juttelimme ihan normaalisti, ja yhtäkkiä mä vaan paukautin tosi inhottavasti jotain siitä riidan aiheesta.

Mies suuttui, että eikö tää asia ollut jo sovittu, ja lähti vihaisena harrastukseensa. Se tuntui oikeasti ottavan tosi raskaasti sen, että olin jo sanonut antavani anteeksi ja kaivoin asian uudestaan esiin. En tiedä yhtään mitä tekisin kun se tulee kotiin. Kaivelee vieläkin se riidan alkuperäinen aihe...

Onko kellään muulla tällaista? Osaako joku antaa viisaita neuvoja meille??

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä näinpäin että toisinpäin

hölmöä ja epäproduktiivista sinänsä kun kuka nyt sitten jaksaisi olla niin kauhean kiinnostunut ihmisestä joka haastaa riitaa, sehän vaan lisää sitä halua olla rauhassa.

Ei me nyt ihan mistään hammastahnatuubin paikasta riidellä, mutta ei mistään valehteluista tai pettämisistäkään. Ehkä yleisin aihe on se, että en koe miehen antavan mulle tarpeeks aikaa ja huomiota. Eli riita saattaa alkaa vaikka siitä, että lasten käytyä nukkumaan mies istuu lukemassa lehteä tms. eikä jaksa jutella mun kanssa. (Mä tulkitsen tämän tietysti niin, ettei mies ole musta tarpeeksi kiinnostunut, huomautan asiasta, ja riita on valmis.) ap

Vierailija
42/47 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muuttakoot omaan yksiöönsä. Kyllä äiti pärjää ilman kiukuttelevaa lapsellista aviomiestään vallan hyvin.

Toisin päin tämä ei harmi kyllä toimi joten jos mies lähtee mykkäkoululaisen takia hänet haukutaan maan rakoon..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siis vaan silleen että sanotaan anteeksi ja asia on sillä loppuunkäsitelty, jos se ei sitä toisen osapuolen mielestä ole. Sehän on kuitenkin vain sana, jota jotkut on oppineet käyttämään ja siten pääsemään monista asioista helpolla.

Jos kyseessä on ihan pikkuriita, niin silloin ei mielestäni tarvita sen kummempaa vatvomista, mutta vaivaamaan jääneistä asioista pitäisi pystyä puhumaan. Vaikka ap:n esimerkissä voitaisiin sopia uudet pelisäännöt vaikka että ap:n mies kuuntelee ap:tä joka ilta vähän aikaa (vaikka aikaraja, vaikka se kuullostaakin vähän hassulta) ja loppuajan saa sitten keskittyä omiin hommiin. Muakin harmitti, kun ei mieheen saanut kontaktia iltaisin. Ratkaistiin asia niin, että kun menen nukkumaan, niin mies tulee myös silloin sänkyyn halaamaan minua, kun hän tulee nukkumaan muuten vasta pari tuntia mun jälkeen. Siinä ei aikaa kulu kuin minuutti ja ainakin mulle (ja varmaan miehellekin) tulee siitä hyvä olo. Ja välillä voidaan jutella pidempäänkin peiton alla illalla. Tosi pieni käytännön juttu, mutta lisää hyvää oloa.

Eli sellaisista riidan aiheista jotka toistuu, niin olisi ehkä hyvä miettiä ratkaisuaiheita. Eikä toistaa riita-anteeksi-riita-anteeksi ketjua.

Onko teillä ap muuten niin, että se on aina mies, joka sanoo sanan anteeksi? Meillä se olen ollut aina minä ja se välillä ottaa pattiin. Mies on kyllä aina valmis sopimaan jos sanon anteeksi tai vaihdan puheenaihetta, mutta minua ärsyttää olla aina se joka hieroo sovintoa. Sanoin tästä miehelle, ja nyt ainakin yhdessä riidassa hänkin pyysi anteeksi, ja se oli ihan kiva juttu minusta. Ei tietenkään niin, että miehen tulisi aina pyytää anteeksi. Ideaalitapauksessa se, joka on tehnyt väärin pyytää anteeksi, mutta yleensä tämä ei ihan selvää ole, että kumman nyt oikein pitäisi pyytää anteeksi.

Vierailija
44/47 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja pyydän aina anteeksi vaimoltani. Onkohan vaimoni narsisti?

Vierailija
45/47 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toinen on vihainen, toinen ei ole samana päivänä, ovat isovanhemmilta saatuja, käytännössä toimiviksi havaittuja neuvoja.

Vierailija
46/47 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Eli riita saattaa alkaa vaikka siitä, että lasten käytyä nukkumaan mies istuu lukemassa lehteä tms. eikä jaksa jutella mun kanssa. (Mä tulkitsen tämän tietysti niin, ettei mies ole musta tarpeeksi kiinnostunut, huomautan asiasta, ja riita on valmis.) ap

Nämä jäivät oikeastaan kokonaan pois, kun annettiin reilusti toiselle (kummalle vaan) lupa olla rauhassa. Pitää kuunnella, mitä toinen sanoo, mutta jos keskustelu alkaa mennä toisen osalta vatvomiseksi ja vaahtoamikseksi, niin on lupa sanoa selvällä suomen kielellä: "nyt en jaksa kuunnella, koska olen väsynyt ja haluan omaa rauhaa. Palataan asiaan vaikka huomenna, jooko?" Ja tätä pitää aikuisenkin kunnioittaa. Minä esim. aikoinani vatvoin lapsettomuutta miehelle tuskastumiseen asti, mies taas nykyään purkaa mulle turhautumistaan työhön. Kumpikin keskustelunaihe on pidemmän päälle niin raskas, että sitä ei jaksa tuntikaupalla jauhaa. Jos toinen sanoo, että nyt riittää, jatketaan myöhemmin, niin sitä pitää myös noudattaa. Ei aina jaksa olla toisesta kiinnostunut parisuhteessakaan, se vaan täytyy aikuisen ihmisen kestää. Eri asia tietysti on, jos keskusteluyhteys katoaa täysin eikä ikinä puhuta.

Vierailija
47/47 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä: jos riitelette siitä että mielestäsi mies ei huomioi sinua ja riita loppuu siihen että mies pyytää anteeksi niin eikö se nyt ole ihan selvää että toi homma tulee jatkumaan hamaan loppuun saakka jos A) et vähän relaa ja anna toisen olla yksin. Ei aina tartte roikkua toisessa kiinni tai B) mies alkaa käyttäytymään niinkuin toivot.

Osa riidoista tapahtuu kaikilla siitä MITEN asia ilmaistaan: jos haluat hellyyttä ja seuraa, niin miksi asia pitää ilmaista niin että toiselle tulee tarve puolustautua?

Ehdota että illalla voisitte pitää tietokone kiinni ja katsoa viltillä leffa tai hanki joku eroottinen peli tai sano että hierot sen niskaa.

Ja kun mies tekee (pienenkin) ihanan eleen tai huomionosoituksen niin mainosta miten hyvältä se tuntuu!

Sama että voit sanoa että pidät jos mies koskee tuosta tai teette jotain. Älä sano "sää et koskaan" tai "mikset sää ikinä".

Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan!

Eikä riitoja kannata ristitä omiksi virheiksi tai toisen syyksi.

Etoo tollaset hyypiöt, jotka kehuu miten entinen jauhoi asioista. Miksi pitää jauhaa asiaa, eikä se mene läpi? -Koska toinen ei kuuntele!

Anteeksipyyntö ei ole vastaus joka toisen pitää ottaa vastaan ja asia on sillä kuitattu.

Teillä ongelmat jatkuu. Se on ihan suora vastaus sulle.

En tiedä oletko kotiäiti, työtön, työssäkäyvä ja asemasta epävarma. Mutta kaipaat mieheltä jotain elettä ja mies ei anna ja riita jatkuu.

Sinulla on oikeus sanoa että haluat romantiikkaa, että tuntuu ettet ole enää NAINEN miehelle koska päivät menee lapsien tarpeiden tyydytykseen ja se on siinä -huomenna taas homma uudestaan-

Mutta kannattaa selvittää omat halut ja himot. Miettiä onko riittävästi säpinää ja keinoja joilla molemmat voittaa.

En usko että teillä on nyt mikään valtataistelu menossa. Lähinnä arki kai tylsistyttää?

Onneksi on pimeää ja kynttilöitä, suklaata iholle tms.

Minusta sun kannattaa (jos lapset nukkuu kun mies palaa) olla valmiina sovintoon.

Ja session jälkeen sanot että kaipaat tälläsiä yhteisiä hetkiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi