Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teet, jos lapsenne alkaa kuunnella tällaista musiikkia?

Vierailija
27.05.2008 |

Black metal on metallimusiikin suuntaus, joka on kehittynyt nykyiseen muotoonsa lähinnä Norjassa, Suomessa ja Ruotsissa 1990-luvun alkupuolella. Suuntausta edustavia yhtyeitä löytyy runsaasti ympäri maailmaa, mutta virallisia julkaisuja tulee lähinnä kolmesta edellä mainitusta pohjoismaasta.

Tyylilajille ominaisia piirteitä ovat äärimmäinen hyökkäävyys, kristinuskoa ja sen kaksinaismoralismia kohtaan osoitettu viha ja saatananpalvontaan viittaaminen[1]. Black metal -yhtyeet pyrkivät synkkään ja kylmään äänimaailmaan. Musiikkityylin nimen, "black metal", suora käännös englannin kielestä on "musta metalli".

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse tekisit jos lapsesi alkaisi kuunnella Jari Sillanpäätä ? hui...!!

Vierailija
2/9 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tuon musiikinlajin ollessani 15 ja siitä lähtien olen kuunnellut. Musiikki on korviini kaunista, synkkää, eeppistä, innostavaa- ihan mitä vain! Jokainen biisi ja bändi on erilainen kuten muussakin musiikissa. Black metallia ei pidä pelätä nimensä takia, sitä on niin monenlaista. Itse skippaan kaikki saatanasta örisevät bändit/biisit, lähinnä huvittaa ne iänikuiset aiheet :). Ei kaikkea tarvitse ottaa vakavasti, tässäkään musalajissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan mitään vi**n humppaa tai poppia kyllä kuunnella!

Vierailija
4/9 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimetkää joitakin black metal-bändejä, jotta tiedän, kuuntelenko itse tätä musiikkisuuntaa. Tykkään heavysta, mutta en osaa kategorisoida tarkemmin.

Vierailija
5/9 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunne tästä suuntauksesta kuin Dimmu borgir -yhtyeen. Heavya kuuntelen kyllä paljonkin. Minusta musiikki on musiikkia eikä sen kummempaa, joten antaisin lasteni kuunnella black metalia, jos haluavat, siis paljon mieluummin sitä kuin jotain humppaa tai iskelmää.

Vierailija
6/9 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä plussa jos alkais soitta,maan itse...

Vierailija
7/9 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti saisi kuunnella.

Vierailija
8/9 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu suoraan "hui kauheeta, sun lapsesta tulee saatananpalvoja, kun kuuntelet tollasta musiikkia". Ennemmin "saatananpalvoja" kuin homppeli Jari Sillanpää tai huumeita käyttävä teknohoratsu.

Vierailija
9/9 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jne jne.