Mitä mieltä olette kun äiti laittaa lapsensa ostoskärryyn seisomaan ulkokengät jalassa?
Ja sitten se lika kärrysstä siirtyy seuraavan asiakkaan ruokiin kärrystä
Kommentit (44)
Jos äiti on kaupassa yksin pienten kaksosten tai vaikka kolmen alle kolmivuotiaan kanssa, on otettava ostoskärryt eikä istuimeen saa kuin yhden lapsen, niin ymmärrän että laittaa olosuhteiden takia lapsen ostoskärryyn.
Jos taas lapsi on siellä muuten vain vaikka olisi tilaa olla istuimellakin, niin minusta erittäin ajattelematonta juuri tuosta hygieniasyystä.
Sekin on minusta ajattelematonta että nykyään niin monissa kaupoissa laitetaan ostoskärryt sinne pihalle ja linnut pääsevät vapaasti paskomaan niihin, ja sitten asiakkaiden pitää huolehtia kärryjen hygieniasta..
Mulla on sairaus, pakko-oireinen häiriö, ja joka kerta likaiset kärryt aiheuttavat ahdistusta.
Yleensä tuo on kaupoissa kiellettyä juurikin hygienian takia.
Koska asiasta on selkeät kieltotaulut (tai ei nyt ihan "taulut") esillä, niin pidän todellisena älykääpiönä ihmistä, joka silti näin toimii.
Ottaisi ainakin kengät pois, jos lasta ei saa kulkemaan kävellen mukana ostosreissun ajan.
mutta täälläpäin ei pipo kiristäkkään niin paljon kuin siellä koti-Suomessa.
kun hänen lapsensa seisoi ulkokengät jalassa kärryssä.
Alkuperäinen kirjoittaja lisää
en mä sinne kärryyn laita pakkaamatonta safkaa!!!
Yleensä tuo on kaupoissa kiellettyä juurikin hygienian takia.
mutta MITÄ MIELTÄ sinä olet? ;)
En todellakaan toimi noin, mutta en ole liioin nähnyt kieltotauluakaan missään...? (Kun joku sanoi, että niitä on joka paikassa ja isolla tms.)
(ja ei, en seisota muksujani ostoskärryssä)
Ja miten hygienisia ne kärryt teistä muka on?
Plus pakkauksissa ruoka on kärryissä suojassa (ja arvatkaa onko ne ruokatehtaiden lastauspaikat ja rekat järin siistejä puulavoineen)?
Lähinnä ihmettelen miksi joku laittaa lapsensa seisomaan niin paskaseen vekottimeen!! :D
ja aion jatkossakin huomautta jos näen tätä
ainakin Prismassa, Citymarketissa ja S-marketissa, joissa käyn asia on selkeästi ilmaistu - täytyy olla sokea, mikäli ei ole kylttejä nähnyt.
ja sit ne siellä Prismoissa ja Cittareissa säilyttää kärrit ULKONA parkkipaikalla :D Siis kuinka paljon paskaisemmaksi ne kärryt muka voikaan tulla, jos tenava laitetaan kärriin, kysyn vaan....
Mut miten vaan... Ei oo tosin ollut itellä tarvetta. Vauvan oon joskus laittanut turvakaukalossa sinne kärryyn. Liekö sekin kiellettyä, kun silloin tällöin lasken sen kaukalonkin ihan vallan maahan asti...
jos ei kerran kykene kauppareissulla kävelemään omin jaloin. Ja tyhmä äiti, kun kehtaa näin toimia, vaikka ei voi olla näkemättä kieltokylttejä.
on kärryissä siellä ruokaosassa, jos sattuu nukahtamaan autoon, en ole kyllä ajatellut muutakaan, kun kaukaloihin ei mahdu. Kukaan ei ole koskaan tästä huomauttanut, ihmisiä vaan hymyilyttää (hyväksyvästi) isonnäköinen poika nukkumassa kärryissä.
Jälkeen noita kylttejä ilmestyi. Vahinko että nyt on jo unohtunut tuokin. Joissain kaupoissa on kylttejä, että kärryt tarkastettaisiin joka päivä, että ovat puhtaita, ja siltä kyllä näyttivätkin. Meidän kaupassa sen sijaan on aina jotain paskaa ja roskaa kärryissä.
Mua ahdistaa myös kun ihmiset nakkelee omat kassinsa hihnalle ja mun ostosten päälle pahimmillaan. Tai nostetaan tai kiipeävät ne lapset sinne hihnan päähän, ja niillä likaisilla tumpuilla sitten huiskitaan toisen ostokset.
Melkein kaikki kärryt ovat ulkotiloissa ja yötämyten ni mitä paskaa sillon on?? Miettikää.. Eikä niit kärryjä taideta ku parikertaa vuodessa pestä joten, pieni haitta se on et ne lapset siel kärryissä on kengät jalassa ku kärryissä on mitä paskaa sattuu..
Ja joskus on helpompi se lapsi laittaa sinne kärryihin ku juoksentelemaan kauppaa ympäri ettei herkkänahkaset mammat mesoo..
Ajatteletko sinä että lapsi kyllä pystyy kävelemään itse jos hänet vaan osaa kasvattaa oikein.
Minutkin on varmaan todella huonosti kasvatettu, sillä en aina jaksa kävellä vaikka haluaisinkin. Pyörätuolia tai muita apuvälineitä en käytä (enkä edes näytä mitenkään sairaalta) sillä yleensä jaksan kävellä normaalit kauppareissut ymv. Mutta joskus uupumus käy kovaksi ja jaksaminen loppuu, eikä siihen oikein mikään auta :(
Joo, meni OT. Alkoi vaan sapettaan tuommoinen kommentti.