Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaapa vinkkejä sitten kohta 2v:n nukahtamiseen?

Vierailija
04.12.2009 |

Ilta nukahtaminen mennyt aivan katastroofiksi. Tiedän tehneeni virheitä, mutta miten tästä eteen päin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa lisäksi muutamia muita tietoja: missä lapsi nukkuu? Millainen sänky? Nukkuuko päiväunet ja kuinka pitkään? Onko tuttia käytössä?

Vierailija
2/10 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa lisäksi muutamia muita tietoja: missä lapsi nukkuu? Millainen sänky? Nukkuuko päiväunet ja kuinka pitkään? Onko tuttia käytössä?

Nro 1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 1

Vierailija
4/10 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi herää 8-9 välillä (aamulla ei kiirettä kun ollaan kotona)

päikkäreille 12-15 välillä ja nukkuu 1,5-2h (herätän viimeistään klo 15)

illalla aloitan nukkumaan laiton viimeistään klo 21 ja lapsi nukahtaa 22.30 kun on sata kertaa ravannut olkkarissa ja minä tai isi istuu vieressä...

Saa tutin jos menee omaan sänkyyn nukkumaan. Eilen tuli keittiöön ja antoi tutin pois ja ilmoitti että haluaa leikkiä. Lapsi ei ihan vielä 2v ja tuttia ei oikeasti tarvitse, mutta kädetön äiti antaa...

Vierailija
5/10 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä teidän "ongelma" on se, että rytmi on ilmeisesti hiukan myöhäinen. Eihän sillä periaatteessa ole mitään väliä jos ei tarvitse aamulla mihinkään herätä.

Jos haluat, että lapsi menisi illalla aikaisemmin nukkumaan, niin pitäisikö alkaa miettimään aikaisempia aamuherätyksiä.

Mä siis tekisin niin, että alkaisin herättelemään aamuisin. Päikkäreille aina samaan aikaan ei siis mitään vaihtelua. Jos pyrit vaikka siihen, että lapsi heräilee vaikka 7.30. Päikkäreille klo 13 ja sitten voisi illalla nukuttaa klo 21.

Vierailija
6/10 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukutan saman ikäisen lapseni vielä odottaen vieressä lapsen nukahtamista, en vain laittamalla lasta yksin sänkyyn. lapsi tottui nopeasti tapaan lukea ilta satu joka ilta, ja nukahtaa yleensä kesken sadun tai viimeistään heti sen jälkeen, on tottunut että valot sammuvat heti kun satu on luettu. Joskus haluaa jutella päivän tapahtumista sängyssä ennen nukahtamista, sitten jutellaan kaikessa rauhassa ja tyttö pääsee hyvillä ja rauhallisila mielin nukkumaan :)

Vierailija
7/10 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama homma tytön 1v7kk kanssa.

Sanoisin, että rytmi on sama, mutta menen itse tytön kanssa nukkumaan klo 22 (yleensä en edes ennen sitä yritä) ja tyttö nukahtaa klo 22-23.

Päikkärit on selkeesti meillä liian pitkät, n. 2h, ja myöhäisen aamuheräämisen (kork. klo 8.30) takia väärässä paikassa eli liian myöhään. Se vaan syö sitä unta illalta, ei voi mitään.

Itse ajattelin tilannetta YRITTÄÄ korjata herättämällä tytön muutamana aamuna ajoissa esim. 7.30 ja laittamalla unille ennen puolta päivää ja kattoo lähteekö rytmi korjaantumaan. Päiväunilta tyttöä on vaikea saada pirteänä herätettyä, mutta aamulla herätyskello saattaisi toimia. =)

Mulle tosin riittäisi, että nukahtais klo 22. Aamuherätyksistä tai päikkäreistä ei niin väliä, kunhan sais sen n.12h unta vuorokaudessa. Se kait se keskimääräinen aika on tän ikäisille. Ja mulle ois ihan painajainen, jos lapsi nukkuis klo 19-6 ja sitten vaik vaan tunnin päivällä. =)

Minäkin kotona, joten en jaksa stressata liiaksi. Äläkä stressaa sinäkään, kyllä se rytmi saattaa heilahdella, eikä ne lapsen univaikeudet tutista johdu. Ei vaan nukuta. Meillä tytöllä meno vasta oikein alkaa, kun isi tulee kotiin kuuden jälkeen.

Vierailija
8/10 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 22.30-8.30 9h

päikkärit 1,5h eli 10,5h noin

eihän tuo myöhäisyys haittaa, mutta kun tuo nukutusrumba kestää 2h

meilläkin ollaan luettu satua ja jääty lapsen viereen makoilemaan ja kuiskuttelemaan vähän, mutta nyt ei enää onnistu... vaan haluaa olkkariin, haluaa tuttia, haluaa tonne ja tänne. Olen ilmeisesti antanut pomppia jonain iltana.

Päkkäreiden pois jättämistä olen harkinnut, mutta istten lapsi nukkuu käsiin klo 16sta...

ap

Vierailija
9/10 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tyttö siis ei nuku enää päiväunia, mutta yö unet on sitten n 12 h.

päikkärit jäi "vahingossa" pois kun tyttö on kuitenkin pirteä ja jaksaa koko päivän, päiväunista olisi muuten parin tunnin taistelu joka päivä :)

Vierailija
10/10 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin haluisin että lapsi nukkuis edes klo 22 niin ehtisin vähän kattoa telkkaria ja muuta... meillä isä paljon kotona, mutta mies kyllä huomaamattaan riehuttaa tyttöä iltaisin.

Aamulla en viitsisi itse herätä paljoa ennen kahdeksaa :) öisin lapsi saattaa myös herätä harhailemaan ja vessassa käymään ja ite en sitten taas saa nopeesti unta joten valvon...