Langon ja anopin vierailuvaatimukset
Asumme kaukana mieheni suvusta, joten he käyvät meillä harvoin. Nyt kun odotan lasta, perheetön lankoni on ruvennut lähettämään miehelleni viestejä (yleensä päivän varoitusajalla), että voivatko he tulla anopin kanssa käymään? Viimeksi kun torjuin ajatuksen (meillä on remontti kesken mikä pitäisi saada valmiiksi ennen lasketun ajan maaliskuuta), hän oli hiljaa pari viikkoa ja lähetti sitten uuden vierailuvaatimuksen, ja uhkaili lapsellisesti, ettei osta meille joululahjoja (mikä on aivan käsittämätöntä, emme muutenkaan ole ostaneet toisillemme mitään)..! Toimiiko anoppi tässä takapiruna, vai onko lanko vain seonnut? Miten ihmeessä toimia aikuisten ihmisten kanssa, jotka käyttäytyvät kuin 5-vuotiaat? Ahdistaa ajatella, monestiko nuo ihmekutsut pitää vielä blokata?
Kommentit (76)
Miksei miehesi sukulaiset saa teille tulla? Eiköhän tuo lahjajuttu ollut vitsi, läppä, hauska uhkaus. Huumorintajua hiukan siellä vatsankehityksen keskellä.
Ehkä miehesi haluaa veljensä ja äitinsä kylään, ja hänellä on siihen oikeus. Sinun sukulaisesi tietysti saavat käydä vapaasti vai mitä? Tulee ihan veljeni talous mieleen, jossa kolmen vuoden aikana on kerran meidän vanhemmat käyneet, vaikka välimatkaa on 10km. Eipä kutsuta, vaikka välit on ihan hyvät. Naisen vanhemmat sen sijaan punkkaa siellä viikonkin kerralla...
Helppo niitä on päivä pari kestitä nyt kuin sitten kun on vauvakin. En ihan ymmärä miksi eivät voisi tulla. Ilmoittavat kuitenkin, että tahtoisivat tulla. Eivät siis tule oven taakse sentään varoittamatta kuten mun miehen suvussa tehdään.
miehesi tekee remonttia lankosi seuranaan. Tai sitten lähdet anopin ja langon kanssa vaikka kaupungille.
Minusta on normaalia ja kivaa, että käy yökyläilijöitä - kävisikin useammin! Joillekin on normaalia sukuloiminen silloin tällöin.
Sinulle se ei ilmeisesti ole tuttua? Ehkä et ole saanut siihen mallia lapsuudenkodistasi.
kylään, oli luonteva tapa mennä ja tulla silloin kun isäntäväelle vierailu sopi. Minulle on siis opetettu, että itsensä tyrkyttäminen on epäkohteliasta, ja kun ajankohta on kaikille sopiva, vierailusta ei voi tulla kenellekään väkinäinen pakko. Itselleni ei tulisi mieleenkään lähettää mieheni sukulaisille viestejä tyyliin "jos en saa tulla teille huomenna, en varmasti hanki teille materiaalista korviketta" , ts. lanko yrittää ostaa seuraa, aika mautonta.
Tarvitseeko anoppi ylenpalttista huomiota ja kuskailua paikasta toiseen, mikä vie aikaa remontilta? Jos selitätte anopille tilanteen - että joudutte tekemään remonttia vierailun aikana-niin anoppi voi itse päättää kannattaako tupata kylään. Jos hän tulee, voisiko hän olla hyödyksi vaikka valmistamalla ruoat yms. jos te remontoitte? Ei anopin tarvitse saada täyshoitoa, jos teillä on kiire - kaipa hän sen tajuaa.
Nyt on joulu tulossa, ja usein silloin sukulaiset haluavat tavata läheisiään. Ainakin itse tulevana anoppina toivoisin, että olisin tervetullut tapaamaan lapsiani (ja mahdollisia lapsenlapsia) sitten joskus - niin rakkaita ja läheisiä lapseni ovat minulle nyt, että tuntuisi tosi tuskalliselta ajatella, etten olisi ikinä heille tervetullut. Ehkä sinäkin ap sitten myöhemmin äitinä ymmärrät tätä näkökulmaa enemmän?
joo, olen kyllä sitä mieltä, että langon käytös on harmillista - ei tuolla tapaa saa kiristää, se on ihan naurettavaa touhua. Ymmärrän siis hyvin, että ap:tä tuo periaatetasolla ärsyttää suunnattomasti. Kyllä vierailuista pitää pystyä sopimaan asiallisesti.
Minusta on normaalia ja kivaa, että käy yökyläilijöitä - kävisikin useammin! Joillekin on normaalia sukuloiminen silloin tällöin. Sinulle se ei ilmeisesti ole tuttua? Ehkä et ole saanut siihen mallia lapsuudenkodistasi.
kylään, oli luonteva tapa mennä ja tulla silloin kun isäntäväelle vierailu sopi. Minulle on siis opetettu, että itsensä tyrkyttäminen on epäkohteliasta, ja kun ajankohta on kaikille sopiva, vierailusta ei voi tulla kenellekään väkinäinen pakko. Itselleni ei tulisi mieleenkään lähettää mieheni sukulaisille viestejä tyyliin "jos en saa tulla teille huomenna, en varmasti hanki teille materiaalista korviketta" , ts. lanko yrittää ostaa seuraa, aika mautonta.
koska kuten itsekin voisit lukea ap:n aloituksesta, veli ei tähän astikaan ole ostanut lahjoja.
Ihme tiukkapipo olet. Kun SINUN sukusi tapa on tuo, se on "tietysti" ainoa oikea "HYVÄ" tapa.
Toivottavasti oma äitiskään ei teidän nurkissä käy kuin pari kertaa vuodessa. Miesraukkaa, jos joutuu anoppiaan enemmän kestämään, noin itsekkään vaimon lisäksi...
ihmisen tuntien tiedän, ettei kyse ole vitsistä. Kenen tahansa muun suusta kuultuna se olisi vitsistä mennytkin, mutta lanko on kykenemätön tuollaiseen vitsailuun, eikä tämä ole liioittelua. Olen ehdottanut miehelleni, että he voivat tulla silloin, kun en ole itse kotona (tämä sopisi minulle mainiosti), mutta se taas ei käy anopille. Oma sukuni asuu vielä kauempana kuin miehen, joten he käyvät vielä harvemmin, ja ovat silloin yötä siskoni luona, joka asuu lähellä. Totta on, että pidän oman sukuni tavoista enemmän kuin mieheni, mutta minkäs teet?
Minusta on normaalia ja kivaa, että käy yökyläilijöitä - kävisikin useammin! Joillekin on normaalia sukuloiminen silloin tällöin. Sinulle se ei ilmeisesti ole tuttua? Ehkä et ole saanut siihen mallia lapsuudenkodistasi.
koska kuten itsekin voisit lukea ap:n aloituksesta, veli ei tähän astikaan ole ostanut lahjoja.Ihme tiukkapipo olet. Kun SINUN sukusi tapa on tuo, se on "tietysti" ainoa oikea "HYVÄ" tapa.
Kyllähän se on kohteliasta kysyä VOIKO TULLA KYLÄÄN!
Minusta te olette lähinnä epäkohteliaita jos ei sovi, toistuvasti! Kohta ei enää kysy voiko tulla kylään. Itse voisitte tosiaan kutsua jos se on teistä ainoa oikea tapa elää!!!
Ja minäkin ihmettelen miten remontti estää vierailuja -voihan sitä sanoa että meillä on sitten remppa kesken..
Mutta parhaassa tapauksessa saatte pari ylimäärästä kättä avuksi.
Minä ymmärrän ton "Ette sitten saa joululahjoja" lähinnä vitsailuna.
Millanen sun huumorintaju on? Nuivaa oletan, ainakin sukulaisiin päin. :(
ihmisen tuntien tiedän, ettei kyse ole vitsistä. Kenen tahansa muun suusta kuultuna se olisi vitsistä mennytkin, mutta lanko on kykenemätön tuollaiseen vitsailuun, eikä tämä ole liioittelua. Olen ehdottanut miehelleni, että he voivat tulla silloin, kun en ole itse kotona (tämä sopisi minulle mainiosti), mutta se taas ei käy anopille. Oma sukuni asuu vielä kauempana kuin miehen, joten he käyvät vielä harvemmin, ja ovat silloin yötä siskoni luona, joka asuu lähellä. Totta on, että pidän oman sukuni tavoista enemmän kuin mieheni, mutta minkäs teet?
koska kuten itsekin voisit lukea ap:n aloituksesta, veli ei tähän astikaan ole ostanut lahjoja. Ihme tiukkapipo olet. Kun SINUN sukusi tapa on tuo, se on "tietysti" ainoa oikea "HYVÄ" tapa.
Anoppisi tuskin haluaa tulla kotiisi, jos emäntä on poissa.
Miksi ihmeessä et voi olla tuon joustavampi?
eiköhän ne vierailut pian vähene itsestään.
On se surkeeta, kun suku yirttäisi vähän ottaa läheisyyttä perheeseesi ja haluaisi varmaan osaksi tulevan lapsen elämää. Mutta sinä kaamea harppu estät sen. Miksi? Oletko kateellinen koska oma perheesi ei pidä yhteyttä? Vai onko oma sukusi se ainoa oikea ja haluat vierottaa miehen omasta suvustaan? Oletko masentyunut tai muuten epävakaa kun teet tällaisesta ystävällisestä eleestä ongelman?
tekemisissä kuin pari krt vuodessa ja sinun tekstistäsi päätellen hyvin LYHYESTI silloinkin. :-DDD
Miten edes kehtaat ehdottaa että voisivat tulla silloin kun itse et ole paikalla.
Ei kannata yhtään ihmetellä on anoppi alkaa inhoamaan sinua.
Häpeä ja kasva aikuiseksi!!
Anopistakin on varmaan mukana kun näkee teitä yhdessä.
ap taitaa olla joku 19v
kymmenen vuotta, niin eiköhän siinä ehdi aika hyvin tutustua ihmisiin vaikka näkisi kasvokkain vain pari kertaa vuodessa, puhelut ja sähköpostit ovat asia erikseen ;)
tekemisissä kuin pari krt vuodessa ja sinun tekstistäsi päätellen hyvin LYHYESTI silloinkin. :-DDD
kymmenen vuotta, niin eiköhän siinä ehdi aika hyvin tutustua ihmisiin vaikka näkisi kasvokkain vain pari kertaa vuodessa, puhelut ja sähköpostit ovat asia erikseen ;)
ilmeisesti anoppinne luona, koska et kutsu heitä kotiinne. Ja siitä sitten vedät johtopäätöksen, että tunnet lankosi läpikotaisin ;-)
Ans kun arvaan, tuo uhkauskin tuli tekstarina, eikö vaan?
olisinkin varmaan tyhmyyttäni suostunut kaikkiin vaatimuksiin ja tehnyt vasten tahtoani vain siksi, että se näyttää ulkopuolisten silmissä sopivalta. Nyt kun ikää on enemmän, osaan pitää pääni. Ymmärtääkseni kotimme on linnamme, ja mieheni on tässä asiassa samaa mieltä, ei hänkään ole innostunut noista vierailu-uhkailuista. Miksi minun pitäisi toimia vastoin omaa haluani?
Miten edes kehtaat ehdottaa että voisivat tulla silloin kun itse et ole paikalla.
Ei kannata yhtään ihmetellä on anoppi alkaa inhoamaan sinua.
Häpeä ja kasva aikuiseksi!!Anopistakin on varmaan mukana kun näkee teitä yhdessä.
ap taitaa olla joku 19v
siinä on mukana sukujuhlat, mökkikeikat ja juhlapyhät. Näemme siis usein, mutta meillä he käyvät harvoin.
ilmeisesti anoppinne luona, koska et kutsu heitä kotiinne. Ja siitä sitten vedät johtopäätöksen, että tunnet lankosi läpikotaisin ;-)Ans kun arvaan, tuo uhkauskin tuli tekstarina, eikö vaan?
anopille ja vähän muillekin että meillä joutuu hommiin kun on remonttia/kiirettä... ja on totta vie joutunutkin:) Kyllä vaikka pölyrätti ja imuri anopinkin kädessä täytyy pysyä.