Miksi mennä töihin?
Kertokaa mulle syitä miksi mun pitäisi mennä töihin, jos työttömänä mulle jäisi käteen vähintään saman verran rahaa kuin töissäkäydessä? Jos siis lasken melkein 500€ päivähoitomaksuja "tuloksi" (jotka tietty menis sen siliän tien palkasta jos laittasin kaikki kolme ipanaa hoitoon...)
Jos vaan jäisi yhteiskunnan elätiksi. Tai melkein ainakin, kun saisin kuitenkin ansiosidonnaista päivärahaa...
Kommentit (10)
jotain rapiat 1000€. TÄhän jos lisää ne hoitomaksut, niin palkkaa pitäs saada sillai kohtalaisesti... (sosiaaliala tai hoitotyö) Kolmivuorotöissä vois päästä semmosille rahoille ehkä, että käteen jäis pari sataa enemmän kuin työn ilo, mutta päivätöissä ei ikinä... (ja vakipaikka taitaa muutenkin olla haave vain. Että se siitä tulojen säännöllisyydestä... Töitä varmaan riittäs, mutta pätkissä)
vaikka töissä ollessa siltä tuntuisi
Koko ajan projektia päällä, sopii minulle.
ensisijaisesti rahan takia. toinen painava syy on se, että haluan tuntea itseni tärkeäksi ja hyväksi työssäni. olen myös übersosiaalinen ja tartten ihmisiä ympärilleni.
vaikka mulla olis hirrrveesti fyffee, kävisin töissä aivan varmasti.
ja työttämäksi jäämistä. Itse kituuttelin muutaman vuoden paskalla palkalla, kunnes sain tarpeekseni ja päätin etsiä paremmin palkattua duunia. Kas kummaa, tienaan nyt 1500€ kuukaudessa enemmän kuin vuosi sitten. Ja mulla ei ole lukion jälkeen hankittua tutkintoa edes, olen täysin työssäoppinut ihminen. Kukaan ei sulle anna lisää liksaa ellet itse ensin tee asian eteen jotain; pyydä sitä, vaihda työpaikkaa, kouluttaudu uudelleen jne.
Tosin olen jo töissä (siivooja) ja pidän työstäni. Mutta kyllä se tilipäivänä rupee mietityttämään miksi ihmeesä töissä käyn, kun saisin saman verran käteen tukiakin. Ja joku tuola kyseli miksi en hanki parempipalkkaista duunia? Noh, koska tämä on se työ jossa viihdyn. Muitakin hommia tehnyt aikoinaan ja todennut, että kaikki päivät kului valittaessa kuinka paska homma tämä on...
mutta ne ansiosidonnaisen päivät kuluu äkkiä, joten töitä kannattaa alkaa kuitenkin katsella heti, jos haluat hyvän paikan. Jos vasta peruspäivärahalle jäätyä alat katselemaan, voi tulla hätä.
vaan joutuu ihan oikeasti hakemaan työpaikkaa hiki hatussa ennen kuin onnistaa.
Ehkä mun ei vielä tarviikaan... Onhan tuo kuopuskin vielä alle vuoden vanha, eli äitiysloma tässä vasta lähenee loppuaan :)
Mä vaan jaksan ihmetellä, miksi toisilla aloilla ei vaan kannata toi työnteko... Hoitsulle kyllä hommia riittäis ihan jo omallakin kylällä. (Amk-tutkintokin mulla on, mutta sen alan hommia vähemmän tällä hetkellä taas tarjolla... )
jäin juuri työttömäksi. Töissä ollessa rahan tulo on vakaata, näkee muitakin ihmisiä, ei jumiudu päiväksi koneelle yöpuvussa, on mahdollisuus emnnä elämässä eteenpäin. Lasten kanssa olo on tietysti hyvä motiivi olla välillä kotona mutta itse arvostan rahan tuomaa turvallisuutta varsinkin nyt, kun tulot putosi melekin puolen