Meille tuli venäläisiä työmiehiä, vaikka suomalainen firma
Semmonen ku meillä on täälä nyt yläpiipunteko uusiks ja piipun sisään laitetaan sisäputki. Nii nämä työmiehet on venälääsiä jotka ei osaa sanaakaan suomea! Mä haluaisin kumminkin tietää mitä ne nyt tekee ja sillai, mutta kun herrat eivät ymmärrä mitä minä sanon eikä ne osaa yhtään sanaa suomeksi. Ei oo kivaa!
Eilen kävi suomenkielinen mies samasta firmasta tekemäs pari riekää seinään ja selitti mulle mitä tänne tehään ja kuinka. Nyt nämä venakot pyörii täs ja vähä tuntuu siltä osaako ne hommaansa ollenkaan... Eikö työmiesten pitäisi ny kummisko suomea osata???
Kommentit (4)
mitä tässä tullaan tekemään. ELi jonkun verran tajuan. Mutta onko se näille selitetty kun nyt ovat tunnin tässä pyörineet tekemättä yhtään mitään ja miettineet miten sen tekee??? Minä en ainakaan tästä tunnista maksa mitään... Onneksi mieheni tulee tunnin päästä kotiin...
ap
Tärkeää on toki, että se urakoitsija/yrittäjä on itse on hyvämaineinen ja valvoo hommat. Meillä oli raksalla kaksi parasta porukkaa virolaisia suomalaisella yrittäjällä. Yrittäjä mainosti sitä monesti, että palkkaa maksaa Suomen käytäntöjen mukaan, mutta tuolla Virossa/Venäjällä saa valita parhaat raksamiehet päältä ja Suomesta lentää samantein pois, jos hommat ei suju. uusia tulijoita riittää.
Samaa kokemusta on naapurillakin. Ainoa lupauksensa pitävä porukka oli ulkorappauksen tehneet virolaiset. Oli himpun suomalaisia edullisempi, paljon siistimpiä ja työnjälki erinomainen + homma hoitui nopeasti.
soittaa kyseiseen firmaan ja kysyä pomolta, että mitä tää merkkaa...jos et oo tyytyväinen niin reklaa vaan. Anteeks en ymmmärrä naisia, jotka odottaa et mies tulee kotiin kun vois ihan hyvin hoitaa itekki asioita.
niiden tekemä työ kunnolla. Noista kun ei aina tiedä millainen motivaatio niillä on ja tarviiko niiden olla vastuussa työstään sen kummemmin jos lähteevät takaisin kotimaahansa vähän ajan kuluttua. Ei niiden kai Suomea tarvitse osata kunhan vaan tekevät työnsä, hyvin tai huonosti :p