Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertooko ihmisen musiikkimaku jotain ihmisen luonteesta?

Vierailija
23.11.2009 |

mitä?

kerro esimerkkejä

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää uudesta musasta->seuraa aikaansa ja trendejä on ns kärryillä.

Humppamusan kannattajat hieman iäkkäämpiä ajatuksiltaan, juntteja.

Metallimusatyypit jöröjä

Yleistyksiä ;)

Vierailija
2/15 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mun luonteesta kertoo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on musiikki tärkeää ja seuraa sitä musiikkimaku kertoo tod. näk. samanhenkisyydestä muissakin asioissa jos maku siis yhtenevä

Vierailija
4/15 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

metallifanit ovat lempeitä ja levollisia ihmisiä ja muistuttavat luonteeltaan klassisen musiikin ystäviä.

Näin kertoo Skotlannin Heriot-Watt yliopiston professori Adrian North, joka on tutkinut ihmisten luonteenpiirteiden ja musiikkimaun välisiä yhtäläisyyksiä.

Northin tutkimuksessa selvitettiin noin 36 000 ihmisen musiikkimakua ja persoonallisuutta. Professorin mukaan tutkimus on laajuudessaan ainoa laatuaan. Tuloksia hän kuvailee merkittäviksi ja yllättäviksi.

- Yksi yllättävimmistä asioista on metallin ja klassisen musiikin kuuntelijoiden yhtäläisyydet. Molemmat ovat luovia ja rauhallisia, mutteivät kovin sosiaalisia, North sanoo.

- Suuri yleisö on pitänyt stereotyyppistä metallifania itsetuhoisena, masentuneena ja vaarallisena, mutta tutkimuksen mukaan he ovat varsin herkkiä.

North etsii yhä vapaaehtoisia ottamaan osaa tutkimukseen. Online-kyselyyn voit vastata http://www.peopleintomusic.com/.

Mitä musiikkimaku kertoo persoonallisuudestasi:

Blues: Hyvä itsetunto, luova, sosiaalinen, lempeä ja levollinen

Jazz: Hyvä itsetunto, luova, sosiaalinen ja levollinen

Klassinen musiikki: Korkea itsetunto, luova, sisäänpäin kääntynyt, levollinen

Rap: Hyvä itsetunto, sosiaalinen

Ooppera: Hyvä itsetunto, lempeä, luova

Country: Ahkera, sosiaalinen

Reggae: Hyvä itsetunto, luova, ei ahkera, sosiaalinen, lempeä, levollinen

Dance: Luova, sosiaalinen, ei lempeä

Indie: Huono itsetunto, luova, ei ahkera, ei lempeä

Bollywood: Luova, sosiaalinen

Rock / heavy metal:Huono itsetunto, luova, ei ahkera, ei sosiaalinen, lempeä, levollinen

Listapop: Hyvä itsetunto, ei luova, ahkera, sosiaalinen, lempeä, levoton

Soul: Hyvä itsetunto, luova, sosiaalinen, lempeä, levollinen

Vierailija
5/15 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaisesta musiikista (klassinen, heavy, rap, dance, pop...) ihan mielialan mukaan. Mun ainoa soittolistakin on moinen sekametelisoppa. Siellä on Britney Spearsin jälkeen death metalia.

Vierailija
6/15 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori ihminen, joka kuuntelee laidasta laitaan.

Täällä soi Wagner, Cash, Hurriganes, Timbarlake, Eläkeläiset, Plogman, Sonata, Barathrum, Matti&Teppo... jne. Klassisesta örinämusiikkiin.

Vierailija
7/15 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutat esim. mun mies kuuntelee kaikkea mahdollista klassisesta ja jazzista kunnon örinäheviin. Ainoat mitkä ei iske on valmiiksipureskeltu purkkapop, iskelmä, humppatyylit ja perussuomirock (siis sellainen jossa musiikki ei ole mitenkään ihmeellistä vaikka sanoitukset olisikin hyviä, esim. Eput).

8/15 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti nousee mieleen omasta musamausta Matti ja Teppo sekä Metallica.

Myös 90-luvun techno kolahtaa.

9/15 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet taiteellisesti lahjakas ja sinulla on mittasuhteiden ja kompostiton tajua.

Nautit elämästä ja jaat mielelläsi hyvän olon ystäviesi kanssa. Huolehdit niin itsesi kuin lähipiirisikin hyvinvoinnista.

Olet ystävänä kappale kultaa!

Millainen minä sitten olen?

Heti nousee mieleen omasta musamausta Matti ja Teppo sekä Metallica.

Myös 90-luvun techno kolahtaa.

Vierailija
10/15 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lempigenreäni ovat melodinen black metal (Limbonic Art jne.) ja japanilainen pop!! :D Olen aika ristiriitainen tyyppi muutenkin eli ehkäpä siksi nuo kaksi elävät sulassa sovussa keskenään. Koen että vaikka olen toisaalta yksinäinen susi ja ns. angstaaja, toisaalta olen sosiaalinen ja yhtä hymyä.

En muuten sano "ei" oikeastaan kuin rockabilly-musiikille, se saa raivon partaan koska kuulostaa niin munattomalta. Listahittejä kuuntelin vielä yläasteellakin, metallin lisäksi siis...sitten kun löysin japanilaisen tanssi/popmusan, jäi kummasti tuo NRJ ym. taakse. Hiphop-kausi minulla oli myös, vieläkin tykkään osasta naisartisteja alalla.

Vierailija
11/15 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rock/Heavy: Huono itsetunto, luova, ei ahkera, ei sosiaalinen, lempeä, levollinen. Eli tuleekohan hyvä itsetunto ja ahkeruus tuosta iskelmäsä :D Ja vie levollisuuden sekä luovan pois.

Vierailija
12/15 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen tai ystäväpiirin mukaan. Teini-iässähän tytöillä vaihtu vaatteet ja musat poikakaverien mukaan. Mutta huvittavaa, että joillakin käy näin aikuisiälläkin.

Vierailija
13/15 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

metallifanit ovat lempeitä ja levollisia ihmisiä ja muistuttavat luonteeltaan klassisen musiikin ystäviä.

Näin kertoo Skotlannin Heriot-Watt yliopiston professori Adrian North, joka on tutkinut ihmisten luonteenpiirteiden ja musiikkimaun välisiä yhtäläisyyksiä.

Northin tutkimuksessa selvitettiin noin 36 000 ihmisen musiikkimakua ja persoonallisuutta. Professorin mukaan tutkimus on laajuudessaan ainoa laatuaan. Tuloksia hän kuvailee merkittäviksi ja yllättäviksi.

- Yksi yllättävimmistä asioista on metallin ja klassisen musiikin kuuntelijoiden yhtäläisyydet. Molemmat ovat luovia ja rauhallisia, mutteivät kovin sosiaalisia, North sanoo.

- Suuri yleisö on pitänyt stereotyyppistä metallifania itsetuhoisena, masentuneena ja vaarallisena, mutta tutkimuksen mukaan he ovat varsin herkkiä.

North etsii yhä vapaaehtoisia ottamaan osaa tutkimukseen. Online-kyselyyn voit vastata http://www.peopleintomusic.com/.

Mitä musiikkimaku kertoo persoonallisuudestasi:

Blues: Hyvä itsetunto, luova, sosiaalinen, lempeä ja levollinen

Jazz: Hyvä itsetunto, luova, sosiaalinen ja levollinen

Klassinen musiikki: Korkea itsetunto, luova, sisäänpäin kääntynyt, levollinen

Rap: Hyvä itsetunto, sosiaalinen

Ooppera: Hyvä itsetunto, lempeä, luova

Country: Ahkera, sosiaalinen

Reggae: Hyvä itsetunto, luova, ei ahkera, sosiaalinen, lempeä, levollinen

Dance: Luova, sosiaalinen, ei lempeä

Indie: Huono itsetunto, luova, ei ahkera, ei lempeä

Bollywood: Luova, sosiaalinen

Rock / heavy metal:Huono itsetunto, luova, ei ahkera, ei sosiaalinen, lempeä, levollinen

Listapop: Hyvä itsetunto, ei luova, ahkera, sosiaalinen, lempeä, levoton

Soul: Hyvä itsetunto, luova, sosiaalinen, lempeä, levollinen

Mitä jos kuuntelen kaikkia listattuja genrejä? :D

Vierailija
14/15 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheek fanit ovat massipropagandalla täyteen pumpattuja pottuja vailla yhtäkään omaa ajatusta. Aivotoiminta on kelloradion tasolla.

Vierailija
15/15 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämänkin tutkimuksen voi jättää omaan arvottomuuteensa. Kovasti on yritetty keksiä kaikista positiivisia puolia, vaikka näön vuoksi on jotain negatiivista. Kaikki joka suhteessa paskiaiset loistavat poissaolollaan. Miksiköhän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi