Päiväkodin hoitajien muistaminen jouluna
Miten on tapana muistaa päiväkodin ja eskarin opettajia jouluisin? Lapset olivat aiemmin perhepäivähoitajalla joten asia oli selkeä, vein kukan tms.
Mutta päiväkotiryhmässä on kolme hoitajaa - onko tapana viedä jokaiselle jotakin vai kenties jotain yhteistä, kuten isompi suklaarasia töissä kahvin kanssa tuhottavaksi? Kun lapsia on kaksi ja molemmat eri ryhmässä, tekee se jo kuusi hoitajaa...
Kommentit (16)
veisit koko porukalle yhteiseksi jotain herkkua kahvipöytään: kakkua, suklaata, keksejä, kahvia..?
mutta voi viedä hyvissä ajoin ennen joulua vaikka herkkukassin hoitajille.
jotka koulutuksensa vuoksi viettivät palkallista aikaa lasteni ja muiden lasten kanssa
En nimittäin aio viedä mitään.
Lapset on yleensä askarrelleet kortit tms. Ollaan viety joku pikku juttu (jotain syötävää) yleensä keväällä, kun lapsi on lähtenyt kouluun ja eskari jäänyt taakse.
.. vie jotain muuta kuin itsetehtyä/kynttilöihin liittyvää/kukkia. Niitä lasten itsetekemiä pk:ssa saa ihan kylliksi, kynttilät/kukat on tylsiä, konvehteja saadaan ihan liikaa...pursuaa korvista ulos. Paras muistaminen on iloinen hymy ja hyvän joulun toivotus :-)
vienyt perhepäivähoitajalle ravintolalahjakortin. Sellaisen, jolla pääsee miehensä kanssa syömään.
Mutta päiväkotiin (jos on 6 hoitajaa) voisi viedä vaikka kahvilalahjakortin tai elokuvalipun.
ja viedä hyvissä ajoin ennen lomia hoitajille, niin ehtivät tuhota sen kahvipöydässä. Lapset voi askarrella kortin.
joulunaikaan. Oikeasti, olen itse lastenterhanope ja toivoisin, että muistaminen olisi vaikka kynttilä tai lapsen tekemä kortti. Kun yrittää päästä kiloistaan eroon, niin ne tuhottavat herkut kahvihuoneen pöydällä on paha... :)
Kynttilöistä, suklaasta, lapsen tekemästä kortista, leffalipusta, kukista...
-lastenhoitaja-
Kahden lapsen yhteensä kuudelle hoitajalle leffaliput = 50 euroa + kortit päälle.
Itse olen myös lastenhoitajana päiväkodissa. En todellakaan odota mitään lahjuksia lapsilta/vanhemmilta, vaikka toki se ilahduttaakin.
Itselleni on parhaiten jäänyt mieleen saamani miniamaryllis, joka kukki kauniisti jouluna :) Näin niitä Lidlissä ja hinta oli 1,90€, joten ei kovin paha.
Mulla on kyllä tapana muistaa oman lapseni hoitajia (koko päiväkodin tätejä, 8kpl), mutta ostan jotkut pienet konvehtirasiat, kynttilät tai suklaalevyt, jotka saa "hävitettyä" helposti. Mukit tms. ovat siinä mielessä huonoja, että niitä saattaa kertyä sitten liikaakin. Ystäväni mies on opettaja koulussa ja kamuni on monta kertaa sanonut, että ei paljon naurata, kun mies kantaa himaan n.20 erilaista kahvimukia :D
En ainakaan itse tunne ketään päiväkoti-ihmistä, joka loukkaantuisi siitä, ettei joku tuo lahjaa. Nou stress siis :)
Hyviä kommentteja ja vinkkejä teiltä. Kiitos ja mukavaa joulun odotusta itse kullekin!
ap
rintakoru/pinnejä voi laittaa nimikyltin viereen , ovat minusta kaunnita niitä on monta erilaISTA JA HINTAKKAAN EI PAHA NOIN 6 E KPL
ja parasta menee osa hyvään tarkoitukseen
eikös nuokin sopisi lastentarhanopeille myös?
rintakoru/pinnejä voi laittaa nimikyltin viereen , ovat minusta kaunnita niitä on monta erilaISTA JA HINTAKKAAN EI PAHA NOIN 6 E KPL ja parasta menee osa hyvään tarkoitukseen eikös nuokin sopisi lastentarhanopeille myös?
itse leivottu ja koristeltu pipari, yksittäinen kynttilä (ilman sitä kuppia/ alustaa/ jalustaa), kahvipaketti.. mielellään jotain sellaista, josta ei jää kovin pysyvää jälkeä..
Kahvihuoneessa tuppaa olemaan aikamoinen läjä tuhottavaa muutenkin, ainakin yleensä.