Saatan olla raskaana ja aion lähteä ylihuomenna juhlimaan. Kuinka huonona ihmisenä pidätte mua?
Kommentit (29)
niin tuskin on haittaa vaikka otat kuppiakin, pidä hauskaa!
"Mut ap, ethän sä halunnut niitä lapsia enää enempää, eikö se näin mennyt? Eikö ne sun kaksi edellistäkin ollut ei-toivottuja vahinkoja? Älä nyt viitsi esittää, että nainen joka kovasti toivois lasta, ottais mitään riskiä että vahingoittais sikiötä. Jokainen meistä joka ollaan keskenmeno koettu, tiedetään että vaikka uudesta raskaudesta ei ehkä uskalla nauttia, niin kaikessa on vieläkin varovaisempi kuin muuten, ettei vain itse aiheuta keskenmenoa. Onko sulla joku lista aiheista, joiden tiedät aiheuttavan muille äideille pahan mielen, ja sit sieltä nappaat noi sun keskustelunavaukset?"
Eipä minulla ole yhtään lasta, ei toivottuja eikä vahinkojakaan. Kiitos vain veitsen kääntämisestä haavassa. En tiedä kestä henkilöstä puhutte, kun en täällä palstalla ole viime aikoina paljoa pyörinyt, mutta ilmeisesti oletatte tämän olevan vain provo.
Oletko kokenut kolme keskenmenoa peräkkäin? Ja sitä ennen yrittänyt yli vuoden lasta? Jos olet, tule vasta sitten kertomaan miltä minusta tuntuu. Jos et, niin älä sinä aiheuta minulle pahaa mieltä.
Voi luoja, onko täällä oikeasti kaikilla niin hyvin asiat, että jos joku kertoo vähänkin traagisesta tilanteesta, se leimataan valheeksi?
Ollapa itsekin syntynyt kultalusikka suussa!
syntymättömällä lapsella ei ole oikeus päättää haluaako syntyä Fas lapseksi vai ei. Älä hanki lapsellesi aivovauriota alkoholin avulla, sinulla varmistaisin asian ensin jos olet aikeissa lapsen saada (en lukenut ketjua). Tosin tutkimuksen mukaan yleensä tarvitaan useampi altistus, mutta joissakin tapauksissa vain yksi kerta on riittänyt.
"Itselläni raskaat lapsettomuushoidot takana, ja kyllä siinä monta kertaa tuli sellainen olo että pari siideriä hyvässä seurassa tai ihan perseet tekisi hyvää. Onhan niitä tietenkin muitakin rentoutumiskeinoja, mutta ei niilläkään loputtomiin jaksa. Kyllähän sitä sitten välillä tunsi syyllisyyttä että pitäisikö nyt juoda vähemmin tai ei lainkaan kun yritetään lasta ja on hoidot kesken jne. Se olisi kyllä sitten tarkoittanut melkein viiden vuoden juomattomuutta.
Enkä kaipaa tähän mitään lässytystä siitä, että lapsi on tärkeämpi kuin alkoholi tai juhliminen. Onhan se, mutta ei sitä voi lopettaa elämistä siksi, että saa toistuvia keskenmenoja tai ei edes tule raskaaksi. Ja kyllä, minun elämääni kuuluu myös alkoholi ja joskus myös sen liiallinen nauttiminen. "
Kiitos paljon tästä vastauksesta! Tuntuu ihan uskomattomalta, kun kerrankin joku ymmärtää. Ajatuksesi ovat kuin suoraan minun päästäni. Kiitos myös muille tsemppaajille.
Järki sanoo, etten saisi juoda alkoholia, sehän nyt on selvä. Mutta sitten jokin syvällä sisälläni yrittää suojella minua uudelta pettymykseltä ja käskee vain elämään normaalia elämää. En voi antaa enää kertaakaan itseni luottaa raskauteen ja siihen että kaikki menisi hyvin. Petyn vaan taas kerran.
"sinulla varmistaisin asian ensin jos olet aikeissa lapsen saada "
No sehän se, kun ei tätä voi varmistaa vielä moneen viikkoon. Niin monta kertaa olen aiemminkin saanut sen plussan testiin ja silti olen jäänyt ilman lasta. Sen takia en haluaisi testiä tehdä lainkaan. Rv 12 asti on vaan vähän turhan pitkä aika odotella...
Siitä aloinkin sitten epäilee et oon raskaana, kun maistoin vähän olutta niin se tuli heti ylös.
Täällä on yksi kirjoittelija, jonka tekstit on tosi provosoivia, tyyliin "katkaisen kohta lapseni käden". Viimeksi hän kertoi olevansa mahdollisesti raskaana muttei välitä hittojakaan. Sun viesti, anteeksi vain, oli jotenkin samalla tavalla huomionhakuisesti ja uhmakkaasti kirjoitettu.
Mä olen pahoillani että sulla on takana rankkoja kokemuksia. Mut tämä ei ole se foorumi, josta saat parhaiten empatiaa, koska täällä nimenomaan on paljon pienten lasten äitejä, jotka on herkkiä tällaisille asioille. Jos sä haluat empatiaa, voisit avata uuden ketjun vaikka otsikolla; en uskalla enää toivoakaan olevani raskaana, tms. Siinä kiteytyis sun ajatukset paljon paremmin kuin tässä ketjussa.
Ok, no nyt ymmärrän paremmin. Kirjoitukseni taisi sattua vain huonoon saumaan. Helposti olisin varmasti itsekin erehtynyt sekoittamaan.
Tiedän, ettei tämä ole oikea foorumi keskenmenon kokeneille. Tuolla km-puolella vaan on niin hiljaista enkä ole jaksanut lähteä etsimään mitään tukiryhmää muilta sivustoilta. Tällä hetkellä kun on parempi olla miettimättä koko asiaa enkä siksikään halua uppoutua muiden vastaaviin kokemuksiin. Yleensä selailenkin vain silloin tällöin av:ta, ihan vain aikani kuluksi. Nyt halusin lähinnä herättää hieman keskustelua aiheesta raskaus ja alkoholi ja kuulla ihmisten mielipiteitä, enkä niinkään saada tukea keskenmenojen käsittelyyn.
Toisaalta on "kiva" välillä muistuttaa näitä pienten lasten äitejä siitä, miten onnekkaita ovat ja miten kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin.
.. lilluu omassa ruskuaispussissa vielä. Sen kun vaan juot alkoholia, ei vaikuta vielä mitään alkioon.
Vai kuvitteleeko täällä aikuset ihmiset, että kun juot alkoholia niin "marinoidut" joka soluun asti alkoholilla!!! Haloo, nää mammat on tainnu siinä tapauksessa marinoida omat aivonsa! Sitähän se meinaa, jos alkoholi kulkeutuu yks yhteen suoraan alkioon ja tappaa sen, kulkeutuu se alkoholi myös sun vitaaleihin soluihin ja tappaa nekin. Eli aika annoksen saat juoda, että kummaltakin henki lähtee.
Sitten kun napanuora toimii, sikiökin saa tehokkaammin sun nauttimia aineita. Muttei viä tuossa vaiheessa.