Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä pää kestää unikouluttaa???

Vierailija
03.12.2009 |

En tiiä mitä toivon tällä kirjotuksella mutta ku pää ei kestä huudattaa vauvaa ollenkaan yöllä.

Vauva menee yleensä (on mennyt aina) klo 22 aikoihin sänkyyn joskus nukkuu hyvin eli saattaa nukkua 4-7 asti joskus herää jo puolen tunnin kulttua sänkyyn laitosta. eilen heräs jo 1.

Rauhottuu jos annan tissiä, syliinkin rauhottuu mutta kun laitan sänkyyn alkaa huuto.

Ei auta paijaillut, ei viereen ottaminen. Jos antasin tissiä nukkuisi 3-4tuntia.

Eilen sitten yritin pitkittää etten heti antanu tissiä, syliin nukahti ja kun laitoin sänkyyn alko huuto.

Noh sitä huutoa en sitten jaksanu enää kuunnella ja annoin tissiä. Nukahti viereen ja kun yritin laittaa sänkyyn alko huutaminen, aina on nukkunu vieressä ekan yösyötön jälkeen oli kello mitä tahansa.

Välillä nukkuu sitten hyvin välillä heräilee monta kertaa syömään.

Alkaa vaan olee jo ihan poikki tähän heräilyyn.

Mieheltä en saa apuja yöheräilyyn.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin nimittäin juuri ehdottaa, että mies hoitaisi siirtymävaiheen. Totta kai vauva huutaa äidin sylissä, koska on tottunut saamaan siinä rintaa ja haistaa maidon tuoksun.

Meillä on molempien lasten kohdalla toiminut hyvin se, että minä menen unikouluajaksi nukkumaan toiseen huoneeseen nukkumaan ja mies hoitaa vauvan tyynnyttelyn. Tällä tavalla vauva on hyväksynyt uudet tavat ja oppinut muutamassa yössä nukahtamaan isän läsnäoloon ja tuttiin.

Unikoulussa pitää vain olla erittäin johdonmukainen, eli ei yhtään lipsuta siitä, mitä päätetään tehdä.

Vierailija
22/52 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi meillä hyvin, mutta tarviit siihen miel. myös miehen apua.

En lukenut koko ketjua, mutta onko 9 kk vauva hoidossa ja sinä töissä, mistä voi seurata hellyyden ja äidin tankkaamisen tarve öisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuttuu vaan.

Miehen mielestä mun pitäis jatkaa tissittelyä ja heräilyä myös vaikka käynkin töissä.

Ja toinen että hän ei heräisi eikä kestäisi vauvan itkua.

ap

Vierailija
24/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä on teidän yhteinen lapsenne! Minkä ikäinen vauva?

Vierailija
25/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on auttonut se, että olen lopettanut imetyksen kokonaan, niin ei oo mitään maitotissiä, mitä antaa. Vauvat olleet tuolloin 7kk ja 9kk.

Vierailija
26/52 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

E. Pantleyn kirjaa ja sen oppeja!!!

Vierailija
27/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä ei ole esikoinen. ;)

Esikoinen siis nukku hyvin "aina" ja vähitellen nukkui koko yön putkeen..

Eli itelle tää on uus tilanne.

Olen ajatellut että jos ja kun lopetan tissittelyn loppuisi tuo yöherääminen, en tiedä onko turha toive..

ap

Vierailija
28/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tassutuksia. Ilmankin on selvitty, vauvat ovat saaneet öisinkin maitoa jos ovat halunneet, ja sitten vieroitus on sujunutkin hyvin yli vuoden ikäisenä.

Vierailija
29/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai imetitkö "sittenkin"?

Vierailija
30/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eroahdistustakin tuossa iässä monella. Itse olen suosiolla antanut rintaa yölläkin, on nukuttu vierekkäin. Näin on koko perhe nukkunut parhaiten. Yövieroitus on sujunut sitten hyvin, ihan itsestään 1v-1v3kk iässä.

Vierailija
31/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekin oli vaikeaa. Joten lopetin.

Ei vaan pää kestäny sitä huutamista, ku tuntu että vauva vaan suuttu jos koskin ja en ottanutkaan syliin.

ap

Vierailija
32/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pitää olla vähäeleinen hiljaa ja rauhallinen. Jos hermostut, lapsi vaistoaa sen ja luulee että on jokin hätä. Ja pimeää tottakai.

Vierailija
33/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauvan liikkuminen nähtävästi vaikuttaa uniin. Kääntyy yöllä ja alkaa konttaamaan, eikä sen jälkeen oikeen rauhotu.

Ehkä vaan pitäisi taas antaa olla ja katsoa taas sitten joskus unikoulua..

ap

ja eroahdistustakin tuossa iässä monella. Itse olen suosiolla antanut rintaa yölläkin, on nukuttu vierekkäin. Näin on koko perhe nukkunut parhaiten. Yövieroitus on sujunut sitten hyvin, ihan itsestään 1v-1v3kk iässä.

Vierailija
34/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotias tyttö söi yöllä kymmenen minuutin välein tyhjää tissiä kun oli sängyssä vieressäni. Olin aivan loppu. Unikoulu meillä toteutettin siten että mies istui koko yön lapsen pinnasängyn vieressä ja silitteli lasta selästä ja hyräili samalla. Nukahtikin siihen mutta silitti ja hyräili vaan, sillä mä luulin että mies on hereillä kun kerta käsi liikkuu ja ääni tulee suusta ja menin koskemaan sitä ja sanoin jotain niin tämähän pomppasi kiroillen pystyyn kun pelästyi niin.

Eka yö oli vaikea toka helpompi ja kolmantena ei tainnut lapsi enää kesken yötä herätä. Suosittelen unikoulua väsyneille vanhemmille. Väsymys alkoi pitkittyessään stressaamaan niin paljon että tuntui kuin lastakin olisi vihannut.

Vierailija
35/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaan pitäisi taas antaa olla ja katsoa taas sitten joskus unikoulua.. ap

Vierailija
36/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lasken sänkyyn takasin herää ja alkaa huutaminen. Meillä on myös pikkasen valoakin ettei ihan pimeessä ole. Enkä ole hermostunut ainakaan tietoisesti, yritän rauhotella yms.

ap

Mutta pitää olla vähäeleinen hiljaa ja rauhallinen. Jos hermostut, lapsi vaistoaa sen ja luulee että on jokin hätä. Ja pimeää tottakai.

Vierailija
37/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukuisista tuntemistani lapsita, joilla sitä on harjoitettu.

Lämpimät suositukset: Elisabeth Pantley: Pehmeä matka höyhensaarille. Perusteellinen opus jossa jokaiselle jotakin. Toimii todella (monilla tutuilla ongelmanukkujilla). Ei ollenkaan huudatusta.

Vierailija
38/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis syliin tai "tassun" alle. Otat käden hiljaa pois ennen kuin nukahtaa.

Vaikka lapsi ensimmäiset yöt huutaakin, saattaa huutaa ja rimpuilla kaksikin tuntia putkeen, niin kyse on lapsenkin parhaasta kun oppii nukkumaan läpi yön ja levättyä. Lapsi tarvitsee sekä unta että levänneen vanhemman. Traumoja ei jää, koska et jätä lasta yksin huutamaan.

Ihminen vierastaa aina uusia tapoja, niin vauvakin ja siksi alkuun vastustelee, mutta jos jaksat olla sinnikäs saat viikon kuluttua herätä täysien yöunien jälkeen iloisen levänneen lapsen kanssa.

Vierailija
39/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lasken sänkyyn takasin herää ja alkaa huutaminen. Meillä on myös pikkasen valoakin ettei ihan pimeessä ole. Enkä ole hermostunut ainakaan tietoisesti, yritän rauhotella yms.

ap

Vierailija
40/52 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tuntuisi, että johan järkikin sanoo, että jos lapsi itkee makuuasennossa ja sitten se otetaan syliin, niin siitähän se vain virkistyy ja kun lasketaan takaisin makuulle, niin hätääntyy. Ihan sekoa hommaa minusta. Meillä vauvat ovat kaikki nukkuneet äidin kyljessä, ja sitten kun yöimetys alkaa tuntua liian rasittavalta, ja vauvat ovat alkaneet tyhjän imemisen, olen vain laittanut paidan päälle ja siinä on sitten turvallisesti ja mukavasti totuteltu uusiin tapoihin, ja koskaan ei ole kenekään tarvinnut valvoa epätoivoisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan