Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osallistuuko miehenne JOULUN valmisteluihin?

Vierailija
03.12.2009 |

Mun mies ei osallistu laisinkaan. Sitä ei voisi vähempää kiinnostaa. Sama vaikka ei olisi joulua ollenkaan. Ei edes omat lapset ole innoste, se ei myöskään ole halunnut kertoa satua joulupukista.

Vaan on muistuttanut aina kun siitä puhutaan ett se on satua, ihan kun 4-vuotias ymmärtäisi sadun ja toden eron.

Nyt on riidanaiheena, että meillä ei ole vieläkään ulkona jouluvaloja, ja kattoon pitäisi asentaa koukku uudessa asunnossamme, että saisin sisävalon laitettua. Mies ei ole kuukauteen suostunut, tuskin ennättää ennen joulua. Ei sitten ole valoja tänä jouluna kai. Tai menen ostaan kohta uudet toisenlaiset valot, jotka osaan itsekin laittaa.

Ei myöskään halua laittaa joulukorttea, eikä ymmärrä haluani kerätä niitä. Tai leipoa, laittaa ruokia, ei halua syödä mitään jouluista ruokaa.

Ennakkoon jo sanoo, että hyi yök, en syö, lasten kuullenkin marisee.

Pilaa koko joulun tuommoinen nariseva lusmu ukko, joka ei välitä joulusta. Joulumusiikkia ei voi sietää, ja kirkkoon ei kuulu, joten kaikki mitä jouluun liittyy, inhoaa, mutta eipä suostu varaamaan meille matkaa Thaimaahankaan pakoon joulua, pihiyttään.

Mummolaan mennään varmaan sitten tänä joulunakin, siellä äitini laittaa yhdessä oikean joulun meille edes, ja ukko ei kehtaa siellä niin pahasti narista vieraampien kuullen. Olisi kiva jos kotonakin voisi viettää joulua.

Edes lahjoja ja niiden piilottelua ei ymmärrä. Haluaisi lasten itse menevän hänen kanssaan ostamaan lahjat... ihan kuin ne ymmärtäis 4 ja 6-vuotiaana että miks ne just ostetut pitäkin laittaa pakettiin ja odottaa. :( Millä takoisin järkeä ukon päähän. :(

Tai onko muilla samanlaisia miehiä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Millä perusteella?

Minä ainakin tunnen yhtä lailla sellaisia naisia kuin miehiäkin, joille joulu ei ole tärkeä juttu, samoin kuin sekä naisia että miehiä, joiden mielestä joulu on tärkeä juhla.

Meillä mies osallsituu jouluvalmisteluihin ehkä enmmänkin kuin minä. Joulun ruokapuolesta päävastuu on miehellä. Laatikot tosin teen minä, mutta muun hoitaa mies. Leivontavastuu on sitten minun harteillani, tosin tänä vuonna esikoinen (12v) aikoo leipoa pääosan joululeivonnaisista. Joulukoristeet ja -valot ja kuusen laittaa mies, kortit teen minä ja lapset, mutta niiden lähettäminen on miehelle yhtä tärkeää. Siivouksen hoitaa se, joka ehtii. Lahjat hankimme yhdessä tai sitten sovitaan mitä hankitaan ja se käy kaupoissa, joka ehtii.

Mikä parasta, miehenikin mielestä joulu on erityisesti lasten juhla ja meillä vietetään sellaista joulua, että lapsetkin nauttivat!

Vierailija
22/30 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- huolehtii suursiivouksesta kodissamme

- hankkii kaupasta kaikki tarvittavat jouluruuat

- paistaa kinkun, leipoo piparit ja tortut sekä

valmistaa jouluiset laatikkoruuat

- perkaa, fileroi sekä graavaa kirjolohen

- valmistaa sienisalaatin sekä muut joulupöydän

lisukkeet mukaanlukien lipeäkalan ja

valkokastikkeen

- keittää aattoaamun riisipuuron

- tuo aattona kuusen sisälle ja koristelee sen

- huolehtii lukuisista muista välttämättömistä

valmisteluista

Meille ei joulua tulisi ilman rakasta miestäni. Hän osaa tehdä kaiken ja tekee sen vieläpä vapaaehtoisesti, kun ei luota minun taitoihini valmistella joulu. Toisaalta, mikäpä tässä on ollessa, kun pääsee nauttimaan valmiiksi laitetusta juhlasta ilman stressiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä minä olen se jota ei voisi joulu vähempää kiinnostaa. olemme molemmat ateisteja, eikä krääsäpuolikaan kiehdo. jouluksi menemme pariksi päiväksi miehen äidin luo (kerrostalokaksio) ja käymme pikaisesti omien vanhempieni luona (iso omakotitalo), koska muuten äiti joutuu olemaan yksin. typerä ratkaisu tämäkin mielestäni, tuskinpa löytyy mitään mieleistä jouluruokaa minulle tänä(kään) vuonna siis. (en syö lihaa enkä kalaa ja nyt on sitten imetysdieetin takia maitotuotteet, kananmuna ja vehnäkin kiellettyä)

mieluiten viettäisin joulun kotona, lapsemme ensimmäinen joulu siis kyseessä eli ei tajua vielä mitään. salaa toivon joutuvani töihin jouluksi ettei tarvitse lähteä minnekään. voisi syödä oikeasti mieleistä ruokaa ja ottaa rennosti...

Vierailija
24/30 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei pelkästään joulua vaan kaikkia juhlia. Pääsiäinen on varmaan kaikkein pahin, puhumattakaan jostain turhake-halloweenistä, juhannuksesta, vapusta... Mitään ei saisi koskaan järjestää, ei halua käydä häissä, ei halunnut syödä edes omaa hääkakkuaan. Mitään arjesta poikkeavaa ei saisi olla. Aika raskasta perheelle ja lapsille :(

Vierailija
25/30 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei voi ymmärtää jouluvaloja, lahjojen ostamista, kortteja, sukulaisia kylässä jouluna, joulun valmisteluja muutenkaan. Itse olen kova jouluihminen ja tämä harmittaa kovasti.

Olen tehnyt nyt viime vuosina sitten ihan itse joulun lapsille ja itselleni, touhutaan kaikkea eikä edes kysytä isää mukaan, ei ainakaan pääse pilamaan meidän joulumieltä. aion sanoa tänäkin jouluna kun mennään syömään aattona minun vanhemmille että voi jäädä kotiin jos naama pitkällä aikoo joulua viettää :). Minä sain itse nuo koukut joulutähdille kattoon. Niihin olen ikkunatähdet ripustanut nyt muutaman vuotena. Narinaa kuului tänä vuonna siitä että sähköä kuluu kun tähdet palaa jatkuvasti, joten vaihdoin niihin säästölamput (on muuten hyvät, ei kuumene).

Mieheni perheessä ei ole nähtävästi joulua kauheasti juhlittu aikoinaan, ainakin kun alkutaipaleella suhteessamme olin hänen vanhemmillaan jouluaattona niin ei se juuri eronnut muista illoista. Joten jotenkin olen ymmärtänyt häntä tämän joulun suhteen, jos ei osaa niin ei osaa viettää. Ja jos ei ole halua opetella pitämään edes lasten takia niin olkoon sitten...

Vierailija
26/30 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mita on tassa minulta vuosien varrella oppinut. Ostaa lahjan minulle, mutta muuten ei tee muuta ellen pyyda siivoamaan. Yhtena vuonna pukeutui joulupukiksi. Jouluruoat hoidan mieluummin itse, koska mies ei niita osaa tehda.

Joten mina hoidan kaikki muut, lahjojen ostamiset, koristelut, ruoat, perinteista kertomisen lapsille yms.

Mies yleensa "purkaa" joulun ja pakkaa koristeet pois.

Vierailija
27/30 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä ukko sulla! Toivottavasti on muissa asioissa piirun verran parempi!

Mun mies rakastaa joulua. Eilen hän oli koristellut olohuoneen ikkunan ihanan jouluiseksi. Saman hän tekee myös pääsiäisenä ja Halloweenina (tämä H on lasten pyynnöstä).

Onneksi voitte mennä mummolaan!

Vierailija
28/30 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, mutta ei varsinaisesti osallistu sen laittamiseen. Siivouksessa tosin vähän auttaa.

Vierailija
29/30 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies osallistuu siivoukseen ja valojen laittoihin ym. Ei nyt mitenkään ilosta hypi, mutta tietää, että se on minulle ja perheelle tärkeää niin haluaa osallistua ja auttaa. Ja yllätti kyllä ihan totaalisesti kun en ollut itse kotona niin mies oli sillä aikaa tehnyt lasten kanssa piparkakkutalon, pipareita ja torttuja!!! Ja vielä koristelleet ne!! No onhan se talo kiletämättä miehen ja lasten tekemän näköinen, mutta siis aivan ihana! meinasin pakahtua ilosta ja onnesta ja kaikesta kun tulin kotiin ja esikoinen tuli innoissaan, että kato mitä me tehtiin "maista äiti näitä pipareita, niistä tuli hyviä!!"

Vierailija
30/30 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollanen ukko olisi lentänyt pihalle jo ennen lasten syntymää :-( Oikea Joulun pilaaja.

Ei omanikaan hössötä Joulun takia, mutta kyllä lahjat ostaa ja piilottaa ja paketoikin. Ruokien tekoon osallistuu tarvittaessa. Itse rakastan joululeipomusten ja ruokien tekoa, joten en paljonkaan apua mieheltä siihen huoli. Pipareita tehdessä mies yleensä paistaa ne, kun itse lasten kanssa teen ne.

Samoin laatikoita varten osallistuu kuorintatalkoisiin kyllä ja tarkkailee vuorollaan pottulooran imeltymistä jne. Mutta minä ne muutoin teen.

Siivoukseen osallistuu, samoin tietty kuusen koristeluun silloin kun lapset olivat niin pieniä, etteivät siitä itse suoriutuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi