Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen neuvolatäti sinulla on???

Vierailija
02.12.2009 |

Onko mukava, ymmärtäväinen, ihana, kamala, natsi,ilkeä, tuomitseva jne.

Itselläni oikein ihana ja mukava neuvolatäti, joka ei kyllästy vastaamaan tyhmiin kysymyksiini.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa työnsä todella hyvin ja ottaa asioita huumorilla eikä napise turhasta :)

Vierailija
2/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama neuvola- ei naurata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

, asiallinen, islaminuskoinen.

Vierailija
4/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä.

Vierailija
5/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa työnsä todella hyvin ja ottaa asioita huumorilla eikä napise turhasta :)

Vierailija
6/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisikymppinen, lapseton vanhapiika joka ei eläessään ole munaa saanut. Huumorintajuton, kuiva, vittumainen, ja vaikka mitä. Työhönsä kyllästyneempää ihmistä en ole ennen tainnut törmätä missään. Kaiknlisäksi ei tiedä lapsista juuri mitään.

Osaa toki punnita, katsoa pituuden ja tehdä testit oppikirjan mukaan. Mutta kaikki tieto/taito on kirjoista, ei ollenkaan omia kokemuksia. Ei osaa vastata/neuvoa mitään ellei sitä ole kirjassa.

Ihan kyrpä koko ämmä.

Vierailija
7/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukava, joskin vähän hajamielinen. tai siis ei aina ole ihan tilanteen tasalla, myöskään ei ota mihinkään juuri kantaa, jos koitan asioista kysellä.

Vierailija
8/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisikymppinen, lapseton vanhapiika joka ei eläessään ole munaa saanut. Huumorintajuton, kuiva, vittumainen, ja vaikka mitä. Työhönsä kyllästyneempää ihmistä en ole ennen tainnut törmätä missään. Kaiknlisäksi ei tiedä lapsista juuri mitään.

Osaa toki punnita, katsoa pituuden ja tehdä testit oppikirjan mukaan. Mutta kaikki tieto/taito on kirjoista, ei ollenkaan omia kokemuksia. Ei osaa vastata/neuvoa mitään ellei sitä ole kirjassa.

Ihan kyrpä koko ämmä.

Tosi ikävä lukea tuollaista. Ei varmasti mitenkään mukava kohdata kyseistä ihmistä. Varsinkin kun itse koen että neuvolatätin pitäisi olla äidille/odottajalle tukena ja turvana.

ap

Vierailija
9/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa mitään muuta kuin painon ja pituuden. Haukottelee koko ajan, ei koske lapsiin kuin pakon edessä. Eikä todella ota kantaa yhtään mihinkään.

Vierailija
10/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella oli vakitäti aivan kamala ja joka toinen kerta poissa ja sijainen tilalla ja yleensä kaiken sai selostaa uudestaan&uudestaan...

Toisen lapsen raskaudenaikainen nainen oli kamala painonatsi,jatkuvasti vihjaili raskauskiloista (tuli 12kg,ne lähti noin kuukaudessa ja bmi on nyt taas 22) ja sokerirasituksista (kävin,ei mitään häikkää),en tiedä oliko kaikille samanlainen,mutta paljon muusta ei puhuttu... sikspä kammoksutti jo eka käynti neuvolassa kuopuksen kanssa ja ilo oli ylimmillään kun tätä oli ihana,lempeä,huumorintajuinen,reipas ja hakee tietoa jos tarvii niin vaikka omalla ajallaan!!

Vierailija
11/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä meillä on sellainen nuori, vastavalmistunut, suunnilleen samanikäinen, kuin itsekin olen (reilu parikymppinen).

Oikein innokas ja mukava on, kirjatietoa on ymmärrettävästi paljon, käytännön kokemusta ei tietenkään paljoa, ei mitään moitittavaa silti itselläni ole. Hyvin tullaan juttuun, johtuen luultavasti samasta iästä. :) Hyvin olen kaikkiin kysymyksiin vastaukset saanut, eikä todellakaan ole mikään tiukkapipo.

Voisin kyllä kuvitella, että vanhemmat odottajat eivät kovin tosissaan ottaisi, saattaisi joitakuita ehkä jopa hieman ärsyttää..

Vierailija
12/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin monesti huolissani asioista mennessäni neuvolaan, eikä terkka ainakaan paranna tilannetta hössötyksellään. :/

Vierailija
13/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on aivan mahtava neuvola täti =) ymmärtäväinen ja jaksaa ku mä soittelen koko ajan jä kyselen kaikkee tyhmää =) nyt se koht lähtee ku joku tartutti sen ja se saa vauvan =) hahaha

mut olin kerran toisella tädillä ku oma oli kipee

voi vittu mikä akka!

tultiin vauvan kanssa perus tarkastukseen ja sit yhtäkkiä se kysyi että pidättekö hyvää huolta tästä? mitä vittua? mun vauva on mulle niin tärkee että ei mitään rajaa! no sit kysyin että voinko imetyksen aikana ottaa jotai vitamiinejä ku oon niin väsyny valvomisen takia ni tää lehmä siihen että metsässä on kyl noita marjoja!¨

joo mähän saatana meen 1 kk vauvan kanssa mettään kerää marjoja! se on ihan kamala akka!

Vierailija
14/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen neuvolatätinä (sijainen)

Ongelma on siinä että mulla on mennyt KAIKKI luottamus kyseisen tädin ammattitaitoon. Tuntuu ettei hän tiedä edes perusasoista hölkäsen pölähtävää. Suurimmat 'mokat' hän on tehnyt mun ystävän kohdalla, esim. ei välitä liikaa kohonneesta verenpaineesta loppuraslaudessa mitään..

Vierailija
15/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä välissä on ehtinyt vaihtua monenmonta kertaa. Siksi ihmettelen, kun aina sanotaan, että ongelmista pitää puhua neuvolassa. Siinä kerran vuoteen tapahtuvassa vartin käynnissäkö, vieraalle ihmiselle? aikamoinen kynnys. Ja miksi sitä mitään kertoisikaan, eihän sitä tavalliselle ihmiselle mitään apua edes ole olemassa.

Vierailija
16/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkari on meille se, joka mittaa ja punnitsee, muuta en hänestä halua. Aikaisemmin kyselin paljonkin asioita mutta mihinkään en saanut kunnollista vastausta tai apua, joten olkoon. Onneksi siellä ei enää tarvi käydä kuin vuoden välein.

Vierailija
17/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana!

Tyttö pitää hänestä myös. 4v. hänelle tuli itku kun neuvolantäti sairastui ja neuvolakäynti siirtyi...

Neuvolantädillä jo ikää,mutta ei mikään kääkkä.

Hän osaa ottaa hyvin kontaktin lapseen.

Aina aikaa jutella meidän kanssamme ja kuunella lasta. iloisesti tervehtii jos satumme tapaamaan muuallakin kuin vain vuosittaisella käynnillä.

neiti oli pienenä hirmuhuono syömään,jonka johdosta kävimme ylimääräisiä neuvolakäyntejä tuohon 3½v. asti. Koskaan ei mittatäti (tytön antama nimi) mitenkään moittuinut tytön painoa tai syyllistänyt minua lapsen alhaisesta painosta.

Aina vain totesi et on siro ja energinen lapsi,mutta tulkaa nyt varmuudeksi ylimääräisekerran käymään, ettei mmitään vain satu.

Kerran anoppi moitti minua siitä kun reilu 3v. ei muka osannu tarpeeksi hyvin puhua (anopin mielestä minun vika). Juttelin tästä mittatädille,joka sanoi että lapsi on kielellisesti ihan ikäisensä tasolla,ei mitään huolta. Seuraavan kerran anopin alkaessa taas mussuttaa sanoin et neiti puhuu ihan niin hyvin kuin tuon ikäisen kuuluukin,sanottiin minulle neuvolassa. Hiljeni kummasti tuo mussuttaja.

Viimeksi 6v. neuvolassa meillä oli sijainen ja oli ihan orpo olo kun oli vieras ihminen. Se oli just vaan ne pakolliset kuviot ei sen enempää.

Toivottavasti on seuraavalla kerralla paikalla.

Tämä samainen neuvolan th tulee olemaan tytölllä myös koulussa terkkarina. Heidän tiensä eivät siis katkea,äidillä tulee ikävä vuosittaisia tapaamisia.

Vierailija
18/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt on esikoisellamme. Rento ja rauhallinen, huumorintajuinen. Osaa jutella niin äidille, isälle kuin lapsellekin.

Vierailija
19/39 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kokemuksia neuvolatädistä? Oletko saanut vastauksia kysymyksiisi ja tukea ja turvaa. Oletko saanut moitteita/haukkuja, tehnyt asioita väärin odotusaikana? Kertokaa tekin.

On erittäin harmillista että joillain tuo neuvolatäti vaihtuu ja ei ole ihmistä, jolle puhua ja joka valmiiksi jo tietäisi taustat. Harmittaa muutenkin teidän puolesta, joilla on ilkeä ja paska täti teitä moittimassa. Eihän se ole teidän vika jos nämä tädit on kyllästynyt ammattiinsa.

ap

Vierailija
20/39 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtäväinen osaa heittäytyä lapsen tasolle pidän hänestä kovasti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän