Haimasyöpä...35-vuotiaalla :(
Sain kuulla tuttavani sairastavan haimasyöpää. Vasta 35-vuotias..Ja ennustehan taitaa olla aika huono:(??
Kommentit (40)
esim. <a href="http://www.docrates.com/etusivu/" alt="http://www.docrates.com/etusivu/">http://www.docrates.com/etusivu/</a>
ei auttanut.
Etenkin uusilla lääkkeillä tuo voi mennä jo parissa viikossa. Kuvantamistutkimukset ym. myös yksityispuolella erittäin kalliita, esim. laaja magneettitutkimus jopa pari tuhatta euroa. Syövän hoidossa se sairausvakuutus ei paljonkaan hyödytä.
Kuulostaa tutulle :((( Minun todella läheinen ystäväni on 35 v ja sairastaa haima-maksasyöpää,....n.4kk kun se todettiin... :((( Sytostaattihoito alkanut....onneksi lääkärit eivät sano ennustetta kuitenkaan ääneen...niin kauan kuin on elämää on toivoa :) VAIKKA, tiedämmekin että huonot mahdollisuudet on...silti yritetään jaksaa....
Voimia ystävänne tukemiseen.
Minulla lähisukulainen (40-v, kolmen pienen lapsen vanhempi) sai syöpädiagnoosin. Oli havaittaessa levinnyt jo luuhun, joten paraneminen ei nykylääketieteen avulla ole mahdollinen. Aluksi elinaikaa arvioitiin olevan muutamia kuukausia, nyt mennyt lähes 2 vuotta. Syöpä on toki edennyt, mutta edelleen vointi hyvä.
Anoppini menehtyi juuri maksaan levinneeseen haimasyöpään. Elinaikaa piti olla kuukausia, mutta hän menehtyi kuuden viikon päästä diagnoosista :(
Voimia kaverillesi!
siitä kun diagnoosin sai. Kova tauti.
toivotaan että ystäväsi saa mahdollisimman monta hyvää elinpäivää vielä ja voimia sinulle.
googlaa hainrustouutteesta tietoa eri lähteistä, sillä hainrusto on yksi jota kannattaa kokeilla.
Pentti Klefsröm on paras syöpälääkäri.
Yksityiseltä saa täsm'älääkkeitä syöpään muun hoidon ohella käytettäväksi. Ensimmäinen satsi maksaa mutta sen jälkeen lääkekatto tulee täyteen ja loput sinä vuonna saa miltei ilmaiseksi.
Sokeri ravitsee syöpää...
hemtti...emntä 48v. selkä kipuina hoidettu ...yritän kyl hoitaa...aika kädetön olo kun ei osaa parantaa...tekisin jos osaisin ... kaikee oon aina rakentanu mut kaikkeen ei näköjään pysty....perkele sanois antti rokka t. late
Hei kaikki!
Isälläni (61) todettiin haimasyöpä 8 kk sitten. Meni lääkäriin selkäkivun takia, kuvauksissa todettiin haimasyöpä välilevyn pullistuman sijaan. Levinnytkin on muualle sisäelimiin. Kunto hiipuu pikkuhiljaa.
Äitini sairastui haimasyöpään 61-vuotiaana. Hän kuoli sitten 63-vuotissyntymäpäivänään vajaa 2 v taudin toteamisesta.
Hei kaikki!
Isälläni (61) todettiin haimasyöpä 8 kk sitten. Meni lääkäriin selkäkivun takia, kuvauksissa todettiin haimasyöpä välilevyn pullistuman sijaan. Levinnytkin on muualle sisäelimiin. Kunto hiipuu pikkuhiljaa.
Sellainen syöpälääkäri kuin Pentti Klefström pitää syövän hoitoa huonona. Myös haimasyöpään tehoavia lääkkeitä on kehitelty, mutta ne on todella kalliita.
Juuri tällaista varten minulla on sairausvakuutus (ja myös lapsilla). Jos jokin todella vakava tauti iskee, niin meillä on ainakin aluksi laittaa hoitoon 20 000 euroa, ja jos hoidot näyttää auttavan, niin sitten jatketaan vaikka myymällä omaisuutta. En usko että julkinen terveydenhuolto jatkossakaan kykenee hoitamaan kaikkia sairastuneita oikeilla menetelmillä.
Ja tosiaan alkaa tuntua että viikatemiehen haimasyöpä alkaa olla aika yleinen. Tunnen 2 siihen kuollutta ja lähipiirin tuttavista löytyy pari lisää, jotka on aika vasta sairastuneet.
jonka sairaus todettiin sattumalöydöksenä - ja onneksi varhaisessa vaiheessa. Hän on elossa edelleen ja tapauksesta on jo 10 vuotta aikaa.
haimasyöpäpotilaita useita. Valitettavan moni menehtyy juurikin yllämainituista syistä. Kuitenkin esim. HUSilla hoito on ensiluokkaista ja kaikkemme teemme, vaikka potilaita on paljon ja resursseja vähän.
Eräs tuttavani sai haimasyöpädiagnoosin viime kesänä ja nyt joulun alla hän sai tiedon, että ainakin toistaiseksi syöpä on hallinnassa ja metastaasit on saatu myös pois. Joskus siitä siis myös selviää.
Minun miesystäväni sairasti haimasyöpää. 10 kk sairauden toteamisen jälkeen hän nukkui pois :( Sytostaatit auttoi 5kk ja sen jälkeen syöpäarvo lähti nousuun. Elokuussa hän kuoli kotona meidän läheisten ollessa hänen vierellään :( Koko vuosi oli todella raskasta aikaa, mutta paljon oli hyviä ja onnellisia hetkiä. Toivon kaikille syöpää sairastavien läheisille sylin täydeltä voimia ja jaksamista!! Aina on silti toivoa ja pitää uskoa tulevaisuuteen kaikesta huolimatta
siitä taudista ei yleensä selviä. Oma lähisukulainen kuoli siihen 6 viikon päästä diagnoosista.
Minun miesystäväni sairasti haimasyöpää. 10 kk sairauden toteamisen jälkeen hän nukkui pois :( Sytostaatit auttoi 5kk ja sen jälkeen syöpäarvo lähti nousuun. Elokuussa hän kuoli kotona meidän läheisten ollessa hänen vierellään :( Koko vuosi oli todella raskasta aikaa, mutta paljon oli hyviä ja onnellisia hetkiä. Toivon kaikille syöpää sairastavien läheisille sylin täydeltä voimia ja jaksamista!! Aina on silti toivoa ja pitää uskoa tulevaisuuteen kaikesta huolimatta
Sen sijaan että hän olisi käynyt päivittäin töissä yhteisen elämänne aikana?
Isäni kuoli haimasyöpään nuorena. Kävin sairaalassa katsomassa viimeisiä kuolinkamppailuja.
Hän sanoi ettei minun kannattaisi tuhlata elämää milleen lafkalle. Tuleva lafka on sun perheesi.
Hän katui oravanpyörään kulutettua aikaansa selvästi. Vaikka olin nuori niin muistan ilmeen ja katkeruuden, joka kyti miehen kasvoilla.
t. isän menettänyt pitkäaikaiselämäntapatyötön
niin kyseessä on ollut väärä diagnoosi.
Käytännössä oikeasta haimasyövästä ei parane, vaan ne, jotka ovat parantuneet eivät sitten lopulta olekaan sairastaneet haimasyöpää, vaan jotain muuta syöpää, joka on näyttänyt haimasyövältä.