Kissat irti= omistajien laiskuutta!
Meillä on nyt 2 kissaa. Asumme ok-taloalueella jossa talot aika lähekkäin. Naapurustossa on paljon kissoja irrallaan, joka tarkoittaa sitä että seinän vierustat, kukkapenkit yms, on täynnä kissojen ulosteita. Itselle oli päivänselvää, että opetamme kissat valjaisiin ja häkkiin, pääasiassa niitten turvallisuuden takia, ja myös siksi etteivät päästele jätöksiään naapureiden tai omaan pihaan minne sattuu.
Kissat oppii tosi hienosti valjaisiin kunhan ne pienestä tai suht nuoresta siihen opettaa. Kissalle riittää ulkoilu valjaissa/häkissä.
Onneksi nykyään aika moni jo näin tekeekin. Eri asia on talot jotka sijaitsee suht sivussa eikä naapureita ole aivan lähellä.
Kommentit (115)
Minulla on lapsia, jotka leikkivät hiekkalaatikolla. En ole koskaan kokenut yksittäistä kissankakkaa ongelmaksi. Sen voi ottaa pois ja nakata pusikkoon. Ei se hiekkalaatikko täynnä kakkaa ole, se on kyllä kuvittelua. Olenhan minä lapsellinen. Lapsellisena on hyvä olla. Ei tarvitse ottaa kaikkia asioita niin hirvittävän vakavasti. Huudan pihan kissoille iloisesti hei kissa, tervetuloa meidän pihaan uudestaan!
En minäkään hermostuisi kakasta silloin tällöin, vaan nakkaisin vaan pois. Mutta kun meillä tämä ongelma on oikeasti suuri. Valehtelematta kerään kymmeniä kakkoja pihamme leikkipaikalta päivittäin. Auta armias jos on päiviä ettei olla päästy pihalle, silloin suuri osa ulkoiluajasta menee leikkipaikan siivoamiseen. Voin kertoa etten ole kuvitelmissani kun kakkoja keräilen.
Minulle on ihan sama uskotko vai et. Me koetaan tuo ongelmaksi. Jos sinulla ei ole jotain ongelmaa, niin ei se kuules tarkoita ettei kellään muullakaan olisi.
Me ihmiset koemme asioita eri tavoin, toiselle joku asia on erittäin hankalaa, kun taas joku toinen ei koe sitä mitenkään vaikeana. Sen takia kenenkään ongelmia ei pitäisi vähätellä.
Eikä varsinkaan kissan omistajien tulla sanomaan ettei meidän kisun kakasta voi olla haittaa, sehän peittää sen! Te ette vaan tiedä mitä se on, kun se kisu ei tee omalle pihalle tarpeitaan...
Ei minulla ole kissaa. Silloin kun minulla oli kissa, se ulkoili valjaissa kanssani. Mutta ei minua häiritse irrallaan olevan katit mitenkään.
Kehoittaisin sinua opettelemaan luetun ymmärtämistä. Kissaviha on eri asia kuin kissankakkaviha.
Monet irrallaan kulkevat kissat joutuvat kokemaan rääkkäystä ja väkivaltaisen kuoleman, kun nämä niitten "rakastavat" omistajat rakastavat niitä niin paljon että antavat kulkea pahojen ihmisten ilmoilla vapaana.
ehän kissan jätökswt oo ongelma vaan KOIRIEN. ja omistajiensa. kissat siistejä ja kun ne leikataan hoituu asiat piiloon...
Jäisi helposti esim. auton alle.
Takapihalle pääsee hihnan päähän ja kävelylle mennään myöskin hihnan kanssa. Hyvin on aikuinen kissa oppinut hihnaan!
Täällä maallakaan tarvis tulla kuseksimaan joka paikkaan. Joten kissanomistajana varoisin täälläkin vihaisia naapureita, mikäli se kissa on jonkin arvoinen sulle..
Ne ei vaan pysy siellä omassa pihassa kusemassa omiin marjapensaisiin.
Mitä koiran paskat haitaa tien varsissa, sitä en ole ikinä ymmärtänyt? Se haittaa ainakin minua että kissat tulee paskaamaan MEIDÄN PIHAAN; HIEKKALAATIKOLLE YMS! Ja meillä kissoja itsellä, eli en todellakaan niitä vihaa, vain niitten paskoja ja sitä hajua.
kissan kakat käsiinsä, koska kissa kaivaa sen pökäleen yön aikana hiekkalaatikon reunan hiekkaan, enkä aamulla näe sitä. Eli lapsi leikkii ja kaivaa ja sitten yhtäkkiä hirveä lemu ja huuto. Onneksi kohta kasvavat ja päästään eroon koko kissankakkalaatikosta.
Itse hiekkalaatikon päällä on pressu, joka onkin ainainen riesa muistaa laittaa illalla viimeksi yöpaidassa sen hiekkalaatikon päälle.
Minulla on lapsia, jotka leikkivät hiekkalaatikolla. En ole koskaan kokenut yksittäistä kissankakkaa ongelmaksi. Sen voi ottaa pois ja nakata pusikkoon. Ei se hiekkalaatikko täynnä kakkaa ole, se on kyllä kuvittelua. Olenhan minä lapsellinen. Lapsellisena on hyvä olla. Ei tarvitse ottaa kaikkia asioita niin hirvittävän vakavasti. Huudan pihan kissoille iloisesti hei kissa, tervetuloa meidän pihaan uudestaan!
Minulla on itsellä 2 kissa, joten en todellakaa vihaa niitä vaan ne todella on meidän koko perheen silmäteriä. Enkä pelkää niitä, eipä ne muuten nukkuisi sängyssämme! Mutta vihaan TODELLA niitä paskoja joita naapurien irtokissat tekee meidän pihaan/kukkapenkiin, kivijalan viereen yms.
ja omat kissamme ulkoilee vain valjaissa!
Ja jos tuollaisen rikoksen nään tai edes epäilen tapahtuneen, ilmoitan välittömästi poliisille.
Pihallamme on rotanmyrkkyä ja voi voi jos mirrinne sattuu sitä syömään..Omapahan on asianne!
Rotanmyrkky ei ole lapsille terveellistä. Sairasta on meininki, jos rotanmyrkky pihalla katsotaan paremmaksi vaihtoehdoksi kuin yksi kuviteltu kissankakka.
että jos hänen pihalleen naapurin katti tulisi paskomaan niin hän hoitaisi kissan pois omin lupineen ;) Kissanhan voi aina kiikuttaa lähinpään (tai ei ehkä ihan lähimpään) metikköön. Kulkekoot siellä kakkimassa mustikkapuskia :)
En tiedä ketään, joka tykkää että naapurin kissat paskovat oman kotipihan, en ketään. Eihän lapsetkaan kulje kuseksimassa naapurin terasseja. Mitäs siitä tuumattaisiin, jos naapurin Pentti olisi paskalla toisen naapurin takapihalla?
Rotanmyrkky ei ole lapsille terveellistä. Sairasta on meininki, jos rotanmyrkky pihalla katsotaan paremmaksi vaihtoehdoksi kuin yksi kuviteltu kissankakka.
Lapset tietävät, että pihan nurkassa olevat nakit ovat kissojen ruokaa. Ruokimme pihan "lemmikkejä" öisin. Aamuyöstä neljän jälkeen on tungosta...
Olen tässä miettinyt, että miten nämä kissa-ihmiset jotka pitävät kattejaan vapaana ulkona, voivat kutsua itseänsä ELÄINRAKKAIKSI ihmisiksi?!? eikö huoleta ollenkaan kun katti menee missä sattuu päivät pitkät? tosi vastuuntuntoista todella, mitä ihmeen lemmikin pitämistä toi tollanen oikein on?!?
Meillä ei ole kissaa, mutta ilman muuta päästetään ulos, jos kissa otetaan. Meidän pihaan on myös naapureiden kissat tervetulleita.
-----
Sanoppa noin sitten kun sulla kaksi pientä lasta leikkii hiekkalaatikolla ja saat harvase päivä kerätä kissan PASKAT hiekkalaatikolta, sekä vaihtaa hiekan 2-kertaa kesäs ku se haisee pelkälle kissan KUSELLE... "HELVETTIIN" KAIKKI VAPAANA OLEVAT KISSAT SANON MINÄ !! Ennen vanhaan ne sai ampua.. ??
Saahan sitä kissaa pitää irti joo, mutta enpä ole nähnyt ketään omistajaa kissansa perässä kulkevan ja vahtivan ettei kissa mene leikkipaikoille tai toisten pihoihin paskomaan.