lapseni ei saanut tänää lounasta pk:ssa
raivostuttaa...
lasten ruokaaika on 11-11.30
tänään minun täytyi hakea lapseni aikaisemmin noin klo 11.30. tietenkin uskoin että lapset ovat jo syöneet tuolloin. vaan ei!
ohjaaja/opettaja sanoi että ei olla vielä keretty syömään. Kiva juttu. meillä oli perheneuvolaan varattu aika, ja nyt lapsi joutui sitten aamu jogurtilla ja yhdellä banaanilla pärjäämään puoli kahteen asti! PRKL et sylettää maksaa täysdiä hoitomaksuja!
Kommentit (10)
järkevää selitystä, mikseivät olleet ehtineet syödä? Esim. metsäretki tms. voi meillä siirtää ruokailua hetkellä, mutta kyllä mun tietääkseni kellonajoista pidetään kiinni päiväunien ym. takia.
Mä jouduin kerran hakemaan m un tytön pk:sta juuri ennen välipalaa, kun oli joku lääkäri tms. meno. Hoitajat tarjosivat välipalaa mukaan, mutta en ottanut. (olisi ollut joku leipä tms.) Oliko teille tarjottu mitään mukaan, edes näkkäriä?
Olitko etukäteen sanonut, että haet lapsen ajoissa? Minä hain lapsen neuvolaan puoli kaksi ja kun asiasta sovin etukäteen, hoitajat itse kysyivät, että antavatko välipalan etukäteen. Normaalisti aloittavat välipalan vasta puolikahden ja kahden välillä.
jota päivähoitokin on.
Kun minun ryhmässäni on vastaava tapaus, pidän huolen että poislähtijä saa aterian niin, että on syönyt ja pukenut siihen mennessä kun lasta on ilmoitettu haettavaksi. Ei ole lapsen edun mukaista jättää lapsi ilman ruokaa, sen sanoo jo järkikin.
Tuollaisessa yhteisössä saattaa olla muutakin mätää, ole tarkkana. Ei ole suuri juttu järjestää ruokailu yhdelle, kun kelloaika on ilmoitettu.
-Joko pihalta aiemmin sisälle ja keittiöstä otettu lautasele yksi annos ruokaa tätä lasta varten. Ryhmässä on aina joku aikuinen aamupäivällä sisällä, hän vastaa kattauksesta jne. on vastassa kun lapset tulevat riisumaan.
Myös näkkäriä ja maitoa luulisi olevan tarjolla, jos ei saa lämmintä ateriaa...mutta kun päivän ohjelmassa lukee lounas klo. 11.00 niin miksi ei ole valmiudet poikkeustapauksissa, näin kun haetaan aiemmin?
Jos lapsella jokin meno iltapäivällä, herätän päikkäreiltä niin, että ehtii syödä välipalan, jos lähellä sitä ajankohtaa.
raivostuttaa...
lasten ruokaaika on 11-11.30
tänään minun täytyi hakea lapseni aikaisemmin noin klo 11.30. tietenkin uskoin että lapset ovat jo syöneet tuolloin. vaan ei!
ohjaaja/opettaja sanoi että ei olla vielä keretty syömään. Kiva juttu. meillä oli perheneuvolaan varattu aika, ja nyt lapsi joutui sitten aamu jogurtilla ja yhdellä banaanilla pärjäämään puoli kahteen asti! PRKL et sylettää maksaa täysdiä hoitomaksuja!
lapsen poikkeukselliseen aikaan?
Olisin kyllä sinuna matkalla ostanut kaupasta banaanin ja karjalanpiirakan ja pillimehun niin olisi lapsi jaksanut paremmin.
Vaan ruoka tuodaan jostain, koulun keittiöltä tm suurkeittiöltä.
Ja ruokailuaika saattaa kuljetuksista johtuen joskus vähän siirtyä.
Olisiko vonut olla syynä?
että hakee esim. ennen välipalaa, niin kyllä hoitajat huolehtivat, että aikaisemmin haettava lapsi saa aikaisemmin välipalaa tai sitten laittavat jotain sopivaa mukaan.
itsellesi. Tuohan on se ruokailun ALOITTAMISAIKA. Et kai kuvittele, että iso ryhmä lapsia saa ja syö ruoan tuossa ajassa? Ruoka-aika on hiukan liukuva riippuen päivän toiminnasta ja esim. siitä, pitääkö joitain lapsia odottaa pitempään esim. riisumasta. Olisit itse varmistanut aamulla, että lapsi on syötetty tuohon mennessä. Kun kysyy, järjestävät kyllä. Oma vikasi siis.
jota päivähoitokin on.
Kun minun ryhmässäni on vastaava tapaus, pidän huolen että poislähtijä saa aterian niin, että on syönyt ja pukenut siihen mennessä kun lasta on ilmoitettu haettavaksi. Ei ole lapsen edun mukaista jättää lapsi ilman ruokaa, sen sanoo jo järkikin.
Tuollaisessa yhteisössä saattaa olla muutakin mätää, ole tarkkana. Ei ole suuri juttu järjestää ruokailu yhdelle, kun kelloaika on ilmoitettu.
-Joko pihalta aiemmin sisälle ja keittiöstä otettu lautasele yksi annos ruokaa tätä lasta varten. Ryhmässä on aina joku aikuinen aamupäivällä sisällä, hän vastaa kattauksesta jne. on vastassa kun lapset tulevat riisumaan.
Myös näkkäriä ja maitoa luulisi olevan tarjolla, jos ei saa lämmintä ateriaa...mutta kun päivän ohjelmassa lukee lounas klo. 11.00 niin miksi ei ole valmiudet poikkeustapauksissa, näin kun haetaan aiemmin?
Jos lapsella jokin meno iltapäivällä, herätän päikkäreiltä niin, että ehtii syödä välipalan, jos lähellä sitä ajankohtaa.
pienet on murheet
ainiijoo
provo