Pitkien hiusten leikkauttauminen aivan lyhyeksi! Kokemuksia? Kaduttiko?
Eli ongelma ovat puolipitkät, todella huonokuntoiset käsitellyt hiukset. Suunnittelen aivan lyhyttä parin, kolmen sentin poikatukkaa. Olen ollut aina vannoutunut pitkien hiusten kannattaja, mutta nyt olen jo hyvin lähellä tätä toimenpidettä: tärkeimpänä syynä purkkahiuksista eroon pääsy ja oman värin takaisin saaminen... Suositteletteko? Millaisiin kasvoihin eivät aivan lyhyet hiukset sovi?
Kommentit (42)
Minun mielipiteeni:
Lyhyet hiukset eivät ole helppohoitoisemmat, koko ajan niitä pitää laittaa, ja kampaajalla käydä muutaman viikon välein jotta malli pysyy kuosissa --> menee rahaa ja ennen kaikkea AIKAA...!
Pitkät hiukset eivät ole "tylsä ponnari"-malli, vaan niihin saa PALJON vaihtelua.
Esim:
*Hiukset voi illalla letittää tai tehdä sormikiharoita --> aamulla aukaisu ja vähän pöyhimistä ja harjaamista
*Muutama veto suoristuaraudalla muuttaa ilmettä, esim. kääntää vähän latvoja ulos- tai sisäänpäin
*Hiukset voi kiinnittää nk. "hainhampailla", laittaa letille, nutturalle, -tai sille ponnarille.
*Pitkien hiusten ei tarvitse olla koko ajan samanlaiset, ilmettä saa esim. leikkaamalla otsatukan (useita erilaisia malleja) tai leikkaamalla/kerrostamalla hiuksia eri tavoilla (esim. tasapitkä ja tasainen, rajusti kerrostaen leikattu, tai hieman kerrostaen leikattu, ja kasvoja kehystävät hiukset voivat myös olla eri pituiset/eri tavoilla leikatut)
*Pitkiäkin hiuksia voi värjätä, ja hiukset eivät siitä edes pahasti kärsi JOS ei koko ajan värjää hiuksia. Jos pysyy lähellä omaa luonnollista väriä, ei juurikasvu näy pahasti ja hiuksia ei tarvitse värjätä kun neljä kertaa vuodessa, samalla kun käy kampaajalla. Itselläni on ollut myös paljon omaa väriä vaaleampaa/tummempaa sekä punaista väriä hiuksissa, mutta raitoina --> juurikasvu ei näy pahana vaikka hiukset näyttivät "koko punaisilta".
minulla siis menee aamuisin max 5min. kun laitan hiuksiani.
Ja selvennän vielä tätä:"juurikasvu ei näy pahana vaikka hiukset näyttivät "koko punaisilta"."
Eli hieman tähän tapaan:
http://beautiful-naturally.com/images/website_neautral_cloour.jpg
Jos ajatellaan että kuvassa olevan mallin oma väri olisi tuo vaalea mitä päällä, niin tuohon tapaan värjäämällä juurikasvu ei iske silmään vaikka "alahiukset" olisivatkin voimakkaastikin eri väriä kun omat hiukset (no toki ihan vitiblondi ja musta ei ehkä toimi;)
olivat alunperin noin 40-50 cm pitkät ja leikkauksen jälkeen päälle jäi max 7 cm, niska oli ihan sänkeä.
Oli aluksi ihan kivaa, mutta huomasin nopeasti että en ollut yhtään tukanlaittajatyyppiä. Niitä kun piti koko ajan föönailla, käydä kampaajalla vähintään kuukauden välein ... lisäksi niskassani oli kauhea pyörre enkä tajunnut miten hankala se onkaan, ennenkuin tuon kokeilun jälkeen.
Hiukset oli pitkinä värjätty pilalle, joten sinänsä ihan kannattava teko. Kasvatin pitkät uudestaan.
suosituimmista kampaamoista, ja kyselin ehdotusta totaalimuutokseen, juurikin halusin palata blondikauden jälkeen omaan väriin, ja kyllä kannatti. En ole koskaan ollut kampaamossa ravaaja, koska olen tykännyt pitkistä hiuksista, mutta nuo mitkä sain, oli aivan ihanat, jotain sellaista jota en olisi ihan omasta päästä keksinyt, saati uskaltanut omaan päähän ajatella.Päätä ei kynitty ihan lyhyeksi, vaan vähän korvien alle, ja värjättiin parilla eri sävyllä lähelle omaa väriä.Kannattaa sitten valita kampaamo hyvin, jos aiot antaa kampaajalle vapauksia, tai voit kävellä ulos mummu-tukka päässä, tästäkin on kokemusta...
Olen tässä muutaman tunnin ajan pähkäillyt ja otin muutaman valokuvan itsestäni ja hiuksistostani hyvässä valossa ja ei hyvää päiväää... eli kyllä se on nyt tukkaremontti. Toisaalta ihan hyvä päivittää tyyliä ja kasvaahan se aina takaisin, jokseenkin hitaasti, mutta hyväkuntoisena. Kiitos vastanneille ja toki saa lisääkin kirjoitella :)
ap
rikotuksi polkaksi.Eli niska ihan lyhyeksi ja sivut voimakkaasti eteenpäin pitenevät.Hiukan Victoria Beckhamin malliin.
Mun mielestä oli paljon paremmat kuin entinen pitkä ja kuivahko tukkani. Hiuksista tuli kerralla
paljon terveemmän näköiset.Piti tietysti opetella
föönaamaan kunnolla ja erilaisia hiusmömmöjäkin on tarvinnut entistä enemmän, mutta katunut en ole.
Nyt olen kasvattanut takaisin niskatukan ja kohta alkaa olla tavallinen polkkatukka, mikä sekin on parempi kuin entinen kuontaloni.
parin vuoden päästä leikkautin ihan lyhyeksi. Siihen asti oli ollut koko ajan pitkä tukka. Ei kaduta.
minustakin kannatta ensin totutella vähän pitempään polkkaan ja sitten pätkäistä aivan lyhyeksi.
pitkä tukka lähtee. Niin se sitten lähti, 30 vuoden pitkätukkaisuuden jälkeen olin kertaheitolla lyhyttukkainen. Sitten vielä värjäsin vaalean maantienvärisen tukkani tummanruskeaksi enkä kertaakaan ole katunut. Suosittelen!
tuliko oikeen siili vai tosi lyhyt poikatukka? Kuinka pitkät hiukset sulla oli ennen leikkausta? Oon itsekkin harkitsemassa jonkinlaista leikkausta.
mulla oli lukioon saakka pitkä tukka. Kyllästyin, kun en osannut laittaa sitä kuin letille tai ponnarille. Leikkautin kerralla poikatukan. Päästä paljastui semmoiset pyörteet, että hiukset oli joka aamu kasteltava ja laitettava niihin ties mitä tököttejä. Eivät suostuneet pysymään mallissaan. Oli työlästä. Hirveää. Kasvattaminen oli kans aikaa vievää, aina näytin ihan epäsiistiltä, kun ne hiukset oli aina väärän mittaiset. Sit kun sain ne siihen mittaan, että pystyin kuromaan ne ponnarille, niin jo helpotti. Eli jos sulla on vähääkään luonnonkiharaa niin mene hyvälle parturille, joka osaa kattoa, millainen malli kantsii leikata.
Minäkin tein tuon ratkaisun reilu 10 v sitten ja edelleen olen lyhyttukkainen. Marssin silloin kampaajalle ja sanoin, että saa tehdä mitä vain, mutta lopputuloksen täytyy olla lyhyt. Minulle leikattiin upea poikatukka, joka on vuosien saatossa vähän muuttanut malliaan, mutta lyhyet minulla on edelleen. Ja kyllä tykkään. Kerran kasvatin ihan huvikseni vähän pidemmät (sellainen polkkapituus), halusin testata, että millaista se kasvattaminen olisi. Ei ollut mitenkään rankka homma, mutta en vain enää viihtynyt pidemmässä, joten leikkautin uudelleen lyhyen.
aina kommentoida pitkiä hiuksiani upeiksi, mutta tän ketjun perusteella tajuan, että ei niitä pitkiä hiuksia kai kovin monella mammalla ole.
kampaajaopiskelija ystäväni teki mulle vanhojentanssikampauksen ja manailin silloin pitkiä hiuksiani ja lupasin leikata ne heti tanssien jälkeen pois. Kamuni halusi leikata mulle uudet hiukset, jotta saisi portfolioonsa ennen-jälkeen kuvia. Ja ihanahan se lyhyt tukka on, se pois kasvattaminen on yhtä helvettiä.
Kaikille kasvoille sopii lyhyt malli, mut poikatukka vaan harvoille, Itse just haaveilen Ellen DeGeneres -tukasta, mutta samalla taas jatkoista.. vaikeeta.
on lyhyt tukka, samanlainen liukuvärjätty ja siihen kun lisää sellaiset huomiota herättävät silmälasit niin morjens.
on lyhyt tukka, samanlainen liukuvärjätty ja siihen kun lisää sellaiset huomiota herättävät silmälasit niin morjens.
ja koko ajan tuo tukka on lyhentynytkin, nyt on hieman korvien alapuolelle ylettävä polkka mistä pidän todella. Lähtötilanne oli parisen vuotta sitten tasapitkä melkein puoleen selkään ulottuva tukka josta lähdettiin ensin hieman lyhentämään ja kerrostamaan ja koko ajan lyhennettiin eri käynneillä...
(yli 10 v sitten) ja heti kolahti. Lyhyt tukka sopi ehdottomasti paremmin ja tykkäsin todella. Olen sen jälkeen pari kertaa kasvattanut pidemmät hiukset ja sitten taas leikannut. Aina, kun olen uudelleen palannut lyhyeen malliin, olen ollut tosi tyytyväinen. Nyt hiukset ovat polkkapituiset ja saavat toistaiseksi ollakin. Lyhyiden hiusten hankaluus on tarve leikata melkoisen usein. Näin äitiyslomalla ei juuria kampaamossa käydä kuukauden välein.
ja kyllä kadutti niin saamaristi. Toiste en tota tee. Työkaverille joka on pieni, siro ja kaunis enkelinkasvoinen nuori nainen sopii parin sentin platinanvaalea tukka kuin nenä päähän. Joillekin se vaan sopii ja joillekin on vaikeaa löytää hyvännäköistä lyhyttä mallia.
että pitkät hiukset jotenkin tekisivät nuoremman oloiseksi/näköiseksi? Miten muka? Aika harvalla pitkätukkaisella ne hiukset on oikeasti hyvännäköiset, tai niitä laitetaan muuten kuin ponnarille. Jos perusmalli on aina se supertylsä ponnari, ei se ketään tee freesin näköiseksi. Sen sijaan hyvin leikattu, kauniisti värjätty lyhyt malli tekee usein ihmeitä monelle.
Suosittelen sinua ap rohkaisemaan mielesi. Huonokuntoinen pitkä tukka on todella ruma, sitä et saa piilotettua kyllä millään. Taitava kampaaja tekee kyllä ihmeitä, kannattaa tarkasti valita paikka että saat parhaan leikkauksen. Ja kyllähän se tottuminen vie aikaa tovin, niin aina kun ulkonäköään menee muuttamaan.