Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkien hiusten leikkauttauminen aivan lyhyeksi! Kokemuksia? Kaduttiko?

Vierailija
02.12.2009 |

Eli ongelma ovat puolipitkät, todella huonokuntoiset käsitellyt hiukset. Suunnittelen aivan lyhyttä parin, kolmen sentin poikatukkaa. Olen ollut aina vannoutunut pitkien hiusten kannattaja, mutta nyt olen jo hyvin lähellä tätä toimenpidettä: tärkeimpänä syynä purkkahiuksista eroon pääsy ja oman värin takaisin saaminen... Suositteletteko? Millaisiin kasvoihin eivät aivan lyhyet hiukset sovi?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin lyhyistä hiuksista, mutta sitten kun halusinkin taas pidemmät, niiden kasvattaminen oli yhtä tuskaa. Näytin melkein vuoden ajan koko ajan hoitamattomalta, kun hiuksia ei vain saanut laitettua mitenkään.

Lyhyissä hiuksissa on myös se puoli, että muuhun olemukseen on kiinnitettävä huomiota, ellei halua leimautua telaketjufeministiksi tai tytöistä tykkääväksi. On siis löydettävä muita keinoja näyttää naiselliselta.

Mene hyvälle kampaajalle, älä kelle tahansa, jotta kampaaja osaa oikeasti katsoa, millaiset hiukset sinun kasvoihisi ja tyyliisi sopivat.

2/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisto ponnarini roikkuu vanhempieni olkkarin seinällä ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa leikkauttaa. Lyhyissä hiuksissa on vähän enemmän laittamista ja niitä pitää leikkauttaa aika usein, että pysyvät mallissaan.

Itse leikkautin pitkät hiukseni aika lyhyeksi.Olen kuitenkin tottunut siihen, että hiukset sai tarvittaessa kiinni niin on ollut vähän hankalaa...eli annan hiusteni taas kasvaa...

Vierailija
4/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopii vain naisellisille, siroille kasvoille, jotka on siis sellaset ovaalinmalliset. Pyöreille kasvoille ei sovi ollenkaan ja kulmikkaille vielä vähemmän. Jos ei ole tarpeeks naisellisuutta kasvoissa, näyttää maskuliiniselta.

Miten ois joku pikkasen pitempi malli? Vaikka pyhyt polkkatyyppinen, vaikka rikottu jos ei tykkää peruspolkasta? Polkkatukka sopii melkeinpä kaikille kasvoille. Ja jos sitä raaskii leikata tarpeeksi usein, kasvaa oma värikin suht nopeasti takaisin.

Mulla oli tosi pitkä tukka ja leikkasin polkan, ei ole kaduttanut. Mut vuosia sitten oli myös pitkä ja leikkasin lyhyen, sillon kadutti. Nyt alkaa tuo polkka vähän kyllästyttää ja tänään leikkauta rikotumman mallin, ja sen jälkeen taas kasvatan.

Vierailija
5/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa ensin tyttömäisempään malliin (korvien alapuolelle) ja kun totut siihen niin siirry lyhyempään. Itseäni harmitti että hävitin kerralla kaikki hiukset kun olisi ollut sekin vaihtoehto että leikittelen kunnolla erilaisilla lyhyillä malleilla. Poikatukka ei enää anna sitä mahdollisuutta!

Vierailija
6/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukset on tällä hetkellä niin huonossa kunnossa, että märkä hius katkee melkein kosketuksesta ja se on saanut mut vakavasti harkitsemaan. Hiuksissa siis värinpoistoja alla, kampaajalla tehtyjä.

ap

Vierailija
7/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkautin ne kun olin jo 30 vuotta ollut pitkätukkainen. Kasvatin ne sitten takaisin pitkiksi. En vain tuntenut oloani mukavaksi lyhyissä, mutta eihän sitä voinut tietää ennen kuin kokeili. Nyt vain tuntuu, että hiukset eivät enää kasva niin hyvin kuin nuorempana.

Vierailija
8/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaduin heti. Kasvatin takaisin pitkät hiukset ja olen taas "oma itseni".

Vierailija
9/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tosiaan jätän eka vähän pidemmän mallin ja katson josko se auttais jo ainakin näennäisesti antamaan terveemmän vaikutelman hiuksista..

yst. terv. ap

Vierailija
10/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat hiukseni ovat hyvän väriset, mutta kuten usealla muullakin suomalaisella, ei mikään paksu hiuslaatu. Pitkänä ollessaan tukka näyttää lähinnä mopilta...

Ei ole kertaakaan surettanut kun olen leikannut sen aivan lyhyeksi. Vähän väriä vielä mukaan, niin huomattavasti upeampi ja siistimpi vaihtoehto kun suorana roikkuva moppi.

Vierailija
11/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hetken mielijohteesta ei kannata noin radikaalia muutosta tehdä. Itse suunnittelin polkkaa varmaan 2-3 kk ja toteutin sitten kun olin varma että todella haluan sen.

Ehdottomasti kannattaa myös etsiä netistä kuvia ja viedä mukanaan kampaajalle. Lyhyitä malleja on niin monenlaisia joten parempi on välttää riskejä.

Vierailija
12/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole päivääkään katunut ja hiukset on edelleen todella lyhyet. Yhden kerran kokeilin kasvattamista, mutta tajusin silloin, että minä en oikeasti edes pidä pitkistä hiuksista ja leikkasin ne uudelleen lyhyiksi.

Lyhyessä on todella paljon hyviä puolia. Hiukset saa laitettua helposti (kastelen aamuisin, pörrötän ja annan kuivua sen ajan kun meikkaan. Sitten käsittelen hiukset muotoilutuotteilla) ja ne on aina huolitellun näköiset. Lisäksi hiukset pysyt loistokunnossa. Tietenkin lyhyiden hiusten kanssa täytyy sitoutua siihen, että kampaajalla on käytävä noin 3-6 viikon välein.

Minusta upeasti leikattu poikatukka on huomattavasti paremman näköinen kuin huonokuntoinen tai malliton pitkä. Että siitä vaan, jos siltä tuntuu :).

Vierailija
13/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko WT? jos oot, ni sopii ku nyrkki silmään!

Vierailija
14/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tiputtelen tässä raskauskilojani ja olen tällä hetkellä lievästi ylipainoinen... Saattaako ihan lyhyet hiukset vaikuttaa epäsuotuisasti olemukseen, kun on pyöreyttä. Mietin kanssa pitkien hiusten lyhentämistä reippaasti.

Vierailija
15/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikatukka on helppo laittaa, mutta sellainen lyhyehkö, jota tässä monet suosittelevat, onkin sitten työläämpi (on tullut sitäkin kokeiltua). Minusta tuntuu, että monet lyhyehköksi leikanneet juuri tuskastuvat siihen, ettei hiuksia saa kiinni vaan ne pitää aina "laittaa". Poikatukkaa ei tarvitse: kastelet ja annat kuivua.

Toisekseen ei se kasvatusvaihe mikään kamala ole, jos se tehdään suunnitellusti. Ei niin, että annetaan vaan kasvaa, vaan niin, että annetaan päältä kasvaa ensin, mutta niska pidetään lyhyenä ja sitten pikkuhiljaa aloitetaan myös niskahiusten kasvattaminen. Eli hiuksissa täytyy säilyä koko ajan joku malli.

Vierailija
16/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tiputtelen tässä raskauskilojani ja olen tällä hetkellä lievästi ylipainoinen... Saattaako ihan lyhyet hiukset vaikuttaa epäsuotuisasti olemukseen, kun on pyöreyttä. Mietin kanssa pitkien hiusten lyhentämistä reippaasti.

Vierailija
17/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein itsekin noin. Oli todella pitkät hiukset ja vetäisin sitten takaa ihan siileksi ja edestä pidemmäksi. Kivat oli kun ei painaneet ja jotenkin kivempi oli paljas niska myös, mutta siinä oli kauhea laitto. Joka aamu geeliä ja fööniä jos hiukset haluaa lyhyenä näyttävän hyviltä.. ne sitten kasvoi todella nopeasti ja parin viikon leikkuun jälkeen ne olis pitäny taas leikata, kun ei asettunutkaan enää hyvin.. loppujen lopuksi päätin kasvattaa pitkät takaisin ja oli se homma, kun huivia jouduin yhdessä välissä pitämään koska hiukset kasvuvaiheessa olivat törkeät eikä niitä saanut mitenkään laitettua.

Itsellä nyt ristiselkään asti hiukset ja viime parturista 2 vuotta ja on huonossa kunnossa, mutta vähentänyt värjäämistä enkä kyllä leikkaa milliäkään pois enää ikinä :)

Vierailija
19/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on pyöreä tai neliökasvoinen eikä silleen hoikka kasvoinen niin kyhyet sopii paremmin. Pitkät hiukset tai polkkatukka ei käy tällaisille tapauksille

Vierailija
20/42 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöreys ei ole mikään este lyhyelle tukalle. Itselleni sopii lyhyt paremmin kuin pitkä ja olen varsin ylipainoinen. ja tämä ei ole vain oma mielipiteeni.

Leikkasin pitkän tukkani (joka minulla aina oli ollut) kertaheitolla lyhyeksi rokkitukaksi. En katunut pätkääkään! Mutta joku sanoi, että kannattaa todellakin kiinnittää huomiota missä leikkaa, jotta kampaaja voi luotettavasti sanoa mikä juuri sinulle sopii...

Tällä hetkellä kasvattelen tukkaa ihan vaihtelun vuoksi, eikä tämäkään nyt niin kamalaa ole. Hiukseni ovat hyväkuntoiset, joten sitämukaa kun tukka kasvaa, pitää vaan vaihtaa vähän tyyliä.. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän