Kummityttö pääsi kesällä ripille - vieläkö lahjon?
Milloin kummien lahjanantovelvollisuus mielestänne päättyy?
Kummityttöni asuu toisella paikkakunnalla enkä ollut viime vuosina enää tekemisissä hänen vanhempiensa kanssa, tytön kanssa en koskaan tullut läheiseksi. Olen kuitenkin uskollisesti lähettänyt lahjat joka jouluksi ja syntymäpäiväksi vanhemmilta saatujen toiveiden mukaisesti. Kesällä kävin rippijuhlissa ja vein tytön itse valitseman lahjan.
Nyt lähetin tytölle tekstiviestin, jossa kysyin lahjatoivetta. En ole saanut vastausta. Olisiko tämä mielestänne sopiva hetki lopettaa lahjojen lähettäminen?
Kommentit (4)
kummius on kuitenkin ainaista... itse sain vielä lahjan 40v eli itse ajattelen, että tuon lahjan antamisen voisi rajoittaa noihin keskeisiin hetkiin ja rajapyykkeihin.
Olkoonkin, että tyttö ei vastannut. Ihan pieni muistaminen riittää silti, mutta minusta et voi nyt jättää tällein..
Jatkossa ok, ei tarvii laittaa mitään jos ei huvita. Joulukortti ei tosin paljoa maksa.
Mulle kummityttö on lähes yhtä rakas kuin omat lapset, ja aion lahjoa silkasta lahjomisen ilosta niin kauan kuin elän. Ja veljiään myös.
olen kyllä saattanut laittaa jouluksi ja synttäriksi jotakin ihan pientä "pakettia",toki sitten ollaan muistettu ylppäreissä tai muissa valmistujaisissa