Aivan uskomatonta (laskun eräpäivän siirtäminen)
Meinasin vaihtaa liittymäni pois Elisalta, mutta he sanoivatkin että saan heiltä paremman tarjouksen. Liittymä vaihtui Saunalahden puolelle, mutta on kuulemma samaa konsernia eli pysyn tavallaan edelleen Elisan asiakkaana.
Nyt ensimmäinen saunalahden lasku tulikin päällekäin elisan laskun kanssa. Laskutussykli heillä erilainen, se ei käynyt ilmi silloin kuntein tätä liittymäsopimusta eikä itselle tullut mieleenkään että se laskutettaisiin kesken laskutuskauden.
Pyysin heitä siirtämään eräpäivää joulukuun lopulle, koska on todella tiukka tilanne joulukuussa maksaa kaksi puhelinlaskua kaikkien muiden ylimääräisten menojen lisäksi.
Se ei kuulemma käy. Ensimmäisen laskun eräpäivää ei voi siirtää. Sillä että olen ollut Elisan asiakas AINA niin ei ole mitään merkitystä.
He PAHOITTELEVAT tilannetta.
Kommentit (6)
eli ehdin maksaa sen juuri kun tuo lasku tuli. Joulukuun rahoista siis kuitenkin tietysti maksettu toi. Olen kotihoidontuella ja ainoat tulot siis kotihoidontuki ja lapsilisät.
Ja ensimmäisen kerran kun soitin saunalahdelle niin minulle sanottiin, että eräpäivän voi muuttaa itse netissä mutta yhdisti minut silti jollekin "laskuasiantuntijalle". Jouduin kuitnekin lopettamaan puhelun kesken, koska jonotus kesti niin pitkään. Siinä vaiheessa en vielä ollut maksanut tuota Elisan laskua siis, mutta seuraavan kerran kun pääsin läpi tuonne saunalahdelle niin se oli jo maksettu. Yritin siis todella monta kertaa päästä läpi sinne, mutta aina se jonotus kesti. Sen takia ehdin toisen laskun maksamaan ensin enkä osannut epäillä ettei eräpäivän siirto onnistu, koska minulle oli sanottu että se käy.
Sitten toinen asiakaspalvelija, joka sanoi, että ensimmäisen laskun eräpäivää ei voi siirtää niin sanoi että huomautuslasku lähtee tulemaan vasta 14 päivän kuluttua. Ja että siitä on vielä 14 päivää aikaa ennen kuin liittymä suljetaan ellei maksa laskua. Kysyin tältä asiakaspalvelijalta, että "onko sinun ratkaisusi siis asiaan se että minä en vain maksaisi laskuani?" .
Ihme meininkiä.
Asiakaspalveluun ei pääse milloinkaan läpi, mitään joustoa ei saa mistään päästä ja laskujen kanssa on jatkuvasti jotain sählinkiä. ---> vaihdoin puhelinliittymän pois heiltä.
Aiemmin meillä oli Elisalta myös kaapelitvsopimus, jonka irtisanoimme. Kaapelikortti piti palauttaa irtisanomisen yhteydessä, näin sanoi Elisan asiakaspalvelija. Vaikka kortti oli palautettu, meidän olisi muka pitänyt maksaa kahden kuukauden irtisanomisaika. Emme maksaneet, koska meillä olisi myös pitänyt olla mahdollisuus katsoa kaapelikanavia tuon irtisanomisajan. Riitahan tästä syntyi ja kyse oli kuitenkin "vain" 70 eurosta.
Olen niin kyllästynyt koko Elisaan, etten ota heiltä enää yhtään mitään.
Olen siirrellyt laskuja useastikin elämän aikana,eikä koskaan ole vastattu, ettei se onnistu. Minusta on vain vastuullista sopia uudesta maksupäivästä mielummin kuin jättää maksamatta ja maksaa sitten joskus ilmoittamatta laskunperijälle tarkasti, että koska.
Aika omituista tosiaan...
Ei noita eräpäiviä tarvitse tulkita kuin piru raamattua. Maksat myöhässä ja jos firma ehtii tehdä uuden laskun niin siitä maksat muistutuskulut.
kun pyydän laskun eräpäivän siirtämistä. :(
Todella paska maku jäi suuhun asiasta. He pystyisivät taatusti tekemään sen eräpäivän siirron ja minusta pitäisi huomioida se,että en ole mikään uusi asiakas.