Ekaluokkalaiseni viettää yleensä välitunnit yksin :(
Pikkuveli (on samassa pihapiirissä eskarissa missä ekaluokkalainen koulussa) kertoi tänään kun kyselin ekaluokkalaisen välitunneista. Poika lähtee mielellään kouluun ja opettajan mukaan on sosiaalinen ja on kavereita, mutta veli sanoi, että isoveikka yleensä keinuu välitunnit yksin. Aina kun olen kysellyt välitunneista, on vastaus yleensä, että en muista mitä tein tai kenen kanssa olin. Nyt olen ymmälläåän, kuvittelin aina, että hänellä on kavereita.
Kommentit (5)
sanoi juuri viikonloppuna, että on aina yksin välitunnilla:( Hirveen vaikea uskoa, kun on kiltti, ystävällinen ja sosiaalinen. Harrastuksissa ja ip-kerhossa vaikuttaa olevan kavereita vaikka kuinka tai ainakin joka kerta, kun hakee ip-kerhosta tai harrastuksesta, on leikit käynnissä/kesken jonkun kanssa. En vielä oikein tiedä, miten asiaan puuttua. Koulu on todella iso (lähes 700 oppilasta)ja tyttö sanoi, ettei löydä luokkalaisiaan välitunnilla:(
Ope sanoi että kaikki menee hienosti, poika kuitenkin oli välitunneilla yksin. Onneksi iltapäiväkerhosta löytyi kavereita.
Aloin sitten säännönmukaisesti kutsua luokkakavereita kylään, niin johan lähti kaverirumba pyörimään. Nyt lapsi tokalla ja ihan kivasti tuntuu menevän... *koputtaa puuta*.
että onko pojalla kavereita kun lapsi ei koskaan kerro mitään koulusta, niin opettajan vastaus oli, että ei hän ole huomannut ettei olisi ja lapsi on sosiaalinen.
Lähden sänkyyn murehtimaan asiaa ja mietin voinko tehdä mitään:)
Ja kutsu sen kavereita teille, niin tutustuvat.