Kelan päätöksistä
Miksi niissä ei lue päätöksen tehneiden nimiä? Niissä lukee kyllä käsittelijän nimi, jonka vastuulle on annettu ilmoittaa päätöksen tehneiden päätös. Miksi ei suoraan ole päätöksen tehneen nimeä ja puhelinnumeroa, jolle soittaa ja kysyä mihin päätös perustuu? Tällä hetkellä täytyy vain tehdä juristin avulla pitkä kirjallinen kysely somraan, joilla ei ole hajuakaan kelan päätöksentekijöiden mielenliikkeistä (ja sitten hyvällä tuurilla saa vastauksen 1,5 vuoden päästä jos hyvä tuuri käy).
Kommentit (3)
lukee ainakin joka lapussa päätöksen tekijän nimi ja työpiste. tai meillä lukee sen nimi joka on itse päätösen tehnyt ja hän myös itse ilmoittaa/postittaa päätöksensä, ei siinä välikättä ole. puhnroa ei ole, mutta pisteen nron saa netistä ja nimellä kysyen saa päätöksen tekijän puhelimeen :)
mutta puhuin nyt päätalon tekemistä päätöksistä, kuten työkyvyttömyyseläkkeistä. Niitä ei tee se kiva maijameikäläinen lähikelassa, vaan kelan juristit ja lääkärit. Näille maijameikäläisille vaan jätetään ilmoittajan osa.
Tiedän kyllä mistä puhut, puhunet äitiys- ja vanhemmuus- ja päiväkotiasioista. Ne onkin jo ennalta määrätty ja maijameikäläinen saa "myöntää" ne ilman erityislupaa. Haluaisinkin saada puh.nron ja nimen niille isokenkäisille päätalossa, jotka piilottelevat maijameikäläisten takana.
Kelan lääkärit antaa lausunnon jonka perusteella Kelan virkailija sitten tekee päätöksen.
lukee ainakin joka lapussa päätöksen tekijän nimi ja työpiste. tai meillä lukee sen nimi joka on itse päätösen tehnyt ja hän myös itse ilmoittaa/postittaa päätöksensä, ei siinä välikättä ole.
puhnroa ei ole, mutta pisteen nron saa netistä ja nimellä kysyen saa päätöksen tekijän puhelimeen :)